کمبود پزشک عمومی مهمترین چالش بیمارستان فریدونکنار/ وضعیت بهره‌برداری از کلینیک بیمارستان مشخص نیست

به گزارش بصیرنیوز، محمدحسن ساتری سرپرست بیمارستان امام خمینی(ره) فریدونکنار در گفت‌وگو با بصیرنیوز اظهار کرد: یکی از چالش‌های اساسی این بیمارستان کمبود پزشک عمومی است که این امر مشکلات فراوانی را هم برای بیماران، پزشکان و پرسنل بیمارستان فریدونکنار به وجود آورده است.

وی با اشاره به اینکه درخواست‌های متعددی برای برطرف شدن کمبودهای بیمارستان امام خمینی فریدونکنار به دانشگاه علوم پزشکی ارائه شده است خاطرنشان کرد: نداشتن دستگاه‌های لاپاراسکوپ، رادیولوژی دیجیتال و سی تی اسکن با اسلایس بالا بخش دیگری از کمبودهای این بیمارستان است.

سرپرست بیمارستان امام خمینی(ره) فریدونکنار با بیان وضعیت کلینیک ویژه بیمارستان تصریح کرد: در حالی که نزدیک به دو سال از افتتاح ساختمان کلینیک ویژه بیمارستان گذشته اما با توجه به عدم اختصاص تجهیزات هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

ساتری یادآور شد: با توجه به اینکه از خرداد ماه تمامی سیستم نسخه نویسی کامپیوتری می‌شود نیاز است برای این کلینیک تجهیزات کافی اختصاص پیدا کند اما به خاطر کمبود بودجه هنوز وضعیت بهره‌برداری از این کلینیک مشخص نیست.

وی درخصوص مشکل چندین ساله نوبت‌دهی بیمارستان به بیماران گفت: زیرساخت نوبت‌دهی تلفنی و اینترنتی در بیمارستان آماده است اما هنوز مجوز این کار از سوی دانشگاه علوم پزشکی به بیمارستان داده نشده است و البته بعید به نظر می‌رسد که این مشکل با شیوه مورد نظر برطرف شود چراکه بسیاری از بیماران سالخورده هستند و به خاطر عدم آشنایی با ابزارهای جدید خودشان می‌توانند موجب مشکلات بعدی شوند.

سرپرست بیمارستان امام خمینی(ره) فریدونکنار با اشاره به ویزیت بیماران در ایام نوروز، عنوان داشت: در ایام نوروز و از تاریخ ۲۸ اسفند ۹۷ تا ۱۶ فروردین ۹۸ سه هزار و ۴۹۶ نفر بیمار در اورژانس بیمارستان امام فریدونکنار ویزیت شدند و در حالی که در این مدت نسبت به ماه‌های قبل هزار نفر در این بیمارستان بیشتر ویزیت شدند اما امکانات در حد همان ماه‌های قبلی بوده است.

ساتری اظهار کرد: هزار و ۸۷۳ بیمار در ایام نوروز به صورت سرپایی در بیمارستان امام خمینی(ره) فریدونکنار خدمات پرستاری دریافت کردند.

وی با اشاره به بیماران تصادفی پذیرش شده، تصریح کرد: در ایام نوروز تعداد ۶۲ نفر از مصدومان که در تصادفات دچار آسیب شده بودند برای درمان به این بیمارستان منتقل شدند.

سرپرست بیمارستان امام خمینی(ره) فریدونکنار یادآور شد: پزشکان این بیمارستان در تعطیلات نوروزی ۴۵ جراحی، ۷ سزارین و ۴ مورد زایمان طبیعی را انجام داده‌اند.

ساتری افزود: فوتی ناشی از سایر بیماری‌ها در بخش اورژانس و دیگر بخش‌های بیمارستان امام خمین (ره) فریدونکنار ۱۴مورد بوده است.

وی اظهار کرد: ۴۳۹ مسافر در ایام نوروز به این بیمارستان مراجعه و مورد ویزیت پزشکان قرار گرفته و همچنین ۲۳ مسافر بستری شدند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا