دوقطبی اعضای شورای شهر فریدونکنار منجر به استعفای شهردار شد/ ناگفته‌های ۲۰ ماهه “حمید بخشی” در شهرداری فریدونکنار

به گزارش بصیرنیوز، نشست خداحافظی حمید بخشی شهردار فریدونکنار با کارکنان شهرداری که با حضور اصحاب رسانه هم همراه بود در دفتر شهردار برگزار شد.

پروژه ساماندهی منظر ساحل از افتخارات شهرداری فریدونکنار

حمید بخشی شهردار سابق فریدونکنار در آخرین روز کاری پس از استعفا از سمت خود با اشاره به اقدامات و عملکرد ۲۰ ماهه  اظهار کرد: طرح ساماندهی سواحل و جانمایی آن بزگترین دارایی گردشگری در ساحل بود که سال گذشته با همکاری شورای شهر و مسئولان انجام گرفت که مراحل اداری آن تمام شده و باید هرچه سریعتر برای انتخاب مشاور اقدام شود تا شهروندان فریدونکناری شاهد اتفاق خوب در ساحل این شهر باشند.

وی از طرح و پروژه جامع گردشگری ساماندهی ساحل به عنوان بزرگترین دستاورد شورای پنجم یاد کرد و عنوان داشت: پس از طرح جامع گردشگری، طرح تفصیلی شهر فریدونکنار مراحل پایانی خود را در حال سپری کردن است.

شهردار سابق فریدونکنار خاطرنشان کرد: طرح جامع خزرشهر از افداماتی بوده که در طول این مدت با رعایت کاربری‌ها و ضوابط مرتبط با هم‌اندیشی شورای شهر و سازمان مالکان خزرشهر به مرحله خوبی رسیده است.

بخشی تصریح کرد: ایجاد پارک تخصصی کودک از وعده‌هایی بود که در روز معارفه خود به کودکان فریدونکناری داده بودم و خوشبختانه زمینی به مساحت ۱۲ هکتار به شهرداری واگذار شده بود که البته حدود چهار هکتار مورد تصرف واقع شد و هم‌اکنون هشت هزار متر در اختیار شهرداری قرار دارد؛ فاز یک و دو مطالعاتی این پروژه به پایان رسیده و بخش اصلی زیرساختی آن انجام شده که امیدواریم این مورد هم به زودی به بهره‌برداری برسد.

وی یادآور شد: ۵۰ هزار متر مربع آسفالت و روکش، چهار هزار و ۵۰۰ متر حفر آبرو وسط، ایجاد دیواره حفاظتی به طول ۱۸۰ متر در رودخانه بهشتی از اقدامات عمرانی که انجام شده است.

شهردار سابق فریدونکنار ادامه داد: هزینه ۸۰۰ میلیون تومان برای روکش آسفالت خیابان‌های نامجو و امام رضا، بستن قرارداد پروژه تندرو و کندرو ورودی شهر، ساماندهی آرامستان شهید بهشتی، نصب تمثال شهدا، ساماندهی و یکسان‌سازی بازار موسوی، کمک به حوزه زیرساختی ورزشی، آزادسازی و بازگشایی خیابان ۲۰ متری جنب بیمارستان، بلواربندی و روکش آسفالت خیابان بهشتی از جمله دیگر اقدامات عمرانی و زیباسازی صورت گرفته از سوی شهرداری بوده است.

بخشی عنوان داشت: باتوجه به اینکه ذات فعالیت شهرداری‌ها خدماتی و عمرانی است همیشه با چالش رو به رو هستند و مانند سال‌های قبل نیست که شهرداری‌ها مجاز به انجام تصمیمات عمرانی باشند بلکه پیوست‌های زیست محیطی و اجتماعی در پروژه‌ها باید لحاظ شوند و همین امر موجب شد تا تمامی فعالیت‌ها به صورت علمی و پژوهشی انجام شود.

چندگانگی و عدم حمایت شورا کار شهرداری را سخت کرد

وی درخصوص ماجرای طرح سوال اعضای شورای شهر در سال گذشته که اتفاق افتاد اینچنین توضیح داد: طرح سوال با امضای آقایان بابکی، شیاری و قاسمی صورت گرفت که پس از پاسخ‌های بنده آقای شیاری امضای خودشان را پس گرفتند.

شهردار سابق فریدونکنار تاکید کرد: فضای کار در شهرداری برگفته از فضای کار در شورا است و اگر اعضای شورا متحد و حامی شهردار باشند شهرداری می‌تواند به درستی کارها را انجام دهد اما فضای حاکم بر شورای شهر فریدونکنار بر دو سلیقه مدیریت می‌شود.

بخشی افزود: باتوجه به دوگانگی سلایق، کار برای ما سخت شد و تصمیم گرفتم تا با تقدیم استعفا از خدمت شهروندان فریدونکناری مرخص شوم.

وی از مردم فریدونکنار به واسطه ادب و احترام بالای آن‌ها قدردانی و اظهار کرد: شهردار نیاز به حمایت، قوت قلب و قدرت غالب از سوی شورا دارد و اگر این اتفاق رخ ندهد تمامی شهرداران با مشکل رو به رو می‌شوند.

شهردار سابق فریدونکنار خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد شهرداری در این شهر حضور داشته باشد اما از حمایت برخوردار نباشد هیچ اقدامی برای مردم صورت نمی‌گیرد و مشکلات بیشتر می‌شود.

بخشی تصریح کرد: در حال حاضر شهرداری‌های سراسر کشور دچار مشکلات درآمدی و بحران توقعات زیادی در موضوعات شهروندی هستند که بخشی از آن‌ها به رکود اقتصادی و شرایط موجود کشور مربوط می‌شود.

دریا و شهرک‌های ساحلی از مهمترین ظرفیت‌های فریدونکنار

وی در پاسخ به سوال مدیرمسئول بصیرنیوز درباره نقاط ضعف و قوت فریدونکنار گفت: اگر بخواهیم نقاط قوت این شهر را بررسی کنیم باید بگوییم دریا یکی از نقاط مثبت فریدونکنار است چراکه به عنوان قدرت ارزشمند اقتصادی، گردشگری و اجتماعی و فرصت بی‌نظیر می‌توان از آن استفاده کرد.

شهردار سابق فریدونکنار ادامه داد: دریا از نظر اجتماعی می‌تواند محل گذر و ارتباطات، از نظر اقتصادی در زمینه صیادی و شیلات و در زمینه گردشگری می‌تواند موجب جذب گردشگر و تفریح و تفرج باشد که پروژه ساماندهی منظر ساحل می‌تواند این فرصت بالقوه را تبدیل به فرصت بالفعل کرد.

بخشی یکی دیگر از نقاط مثبت فریدونکنار را وجود بندر برشمرد و یادآور شد: لازم است از فرصت بندر به نحو احسن استفاده شود و از ناکارآمدی بندر به واسطه مشکلات موجود جلوگیری کرد.

وی تصریح کرد: استقرار مجتمع‌های سکونت گاهی و شهرک‌های ساحلی و همچنین فرصت اقتصادی و تجاری که در محور فریدونکنار و بابلسر وجود دارد می‌تواند به‌عنوان نقطه عطف شهر فریدونکنار مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

شهردار سابق فریدونکنار مردم را از ظرفیت‌های خوب این شهر دانست و خاطرنشان کرد: مردم فریدونکنار مردمان بسیار صبور و باغیرت هستند که به غیر از احترام از آن‌ها چیز دیگری ندیدم.

اعضای شورای شهر جسارت کارهای بزرگ را ندارند

بخشی با بیان ضعف‌های شهر فریدونکنار عنوان داشت: در حالی که بنده قصد کارهای بزرگ را در شهر فریدونکنار داشتم اما این جسارت، شجاعت و همراهی را ندیدم.

وی با اشاره به اینکه نمی‌توان با مبلغ حدود یک میلیارد تومان در سال که برای آسفالت درنظر می‌گرفتند فضای شهر را سامان داد، اظهار کرد: این شهر نیاز دارد تا یکبار اعتبار ۱۰ میلیاردی به آن احتصاص پیدا کند تا تمام کوچه‌ها و معابر ساماندهی شود.

شهردار سابق فریدونکنار خاطرنشان کرد: در حالی که برخی از مناطق فریدونکنار دارای آسیب اجتماعی هستند و پیشنهاد دادیم تا بخشی از اعتبارات برای محرومیت‌زدایی اختصاص پیدا کند اما متاسفانه این اعتقاد وجود نداشت و فقط هزینه‌ها به سمت شمال شهر اختصاص پیدا می‌کرد.

بخشی با بیان اینکه باید توزیع عادلانه منابع در شهر وجود داشته باشد گفت: ابنطور نباید باشد که برخی افراد به واسطه زد و بندها و سفارش‌ها مکان‌هایی را آباد می‌کنند و مکان‌هایی همچنان رو به افول هستند.

وی با اشاره به اینکه اعتبار عمرانی فریدونکنار چهار میلیارد تومان است و با این مبلغ نمی‌توان شهر ۴۰ هزار نفری با وسعت هزار هکتار را مدیریت عمرانی کرد بلکه باید به دنبال بودجه ۲۰ میلیارد تومانی بود، اذعان داشت: برای به دست آوردن چنین درآمدی سیستم مدیریت شهری نیازمند جسارت و شجاعت است، باید این اتفاق صورت گیرد که تراکم سازی، ارتفاع سازی و تولید منابع دیگر ثروت می‌تواند در زمینه عمرانی کمک کند.

شهردار سابق فریدونکنار از اتلاف منابع در این شهر خبر داد و اظهار کرد: درحالی که بنا داشتیم پارکینگ طبقاتی در شهر تاسیس کنیم اما به خاطر اختلاف نظرها در مدیریت و اجرا هنوز این امر به سرانجام نرسیده است.

بخشی خاطرنشان کرد: منابع فراوانی در اختیار شهرداری فریدونکنار است و این منابع باید در خدمت توسعه شهر باشد که برای نمونه می‌توان به زمین‌هایی اشاره کرد که از محل تولید درآمد در اختیار شهرداری قرار گرفته اما به جای اینکه این زمین خرج عمران شهر شود بی‌فایده رها شده است.

وی تصریح کرد: پیشنهاد شد ویلای خزرشهر که چهار میلیارد تومان ارزش داشت به فروش برسد و برای مسائل عمرانی و دفع آب‌های سطحی در قسمت‌های جنوبی و قسمت‌های دیگر هزینه شود اما درحالی که دو بار در دستور کار قرار گرفت با مخالفت برخی در شورای شهر از دستور کار خارج شد که شاید در دوره شهردار بعدی موافقت شود.

شهردار سابق فریدونکنار یادآور شد: توافق تفکیک خزرشهر جنوبی از اقدامات دیگری بود که متاسفانه از آن جلوگیری شد و نشان می‌داد که قرار است جلوی بسیاری از اتفاقات در دوره بخشی گرفته شود که امیدوارم در دوره بعدی این اتفاقات بیافتد و نتیجه آن به شهر برگردد چراکه اگر در آن زمان ۱۵ پلاک از موضوع تفکیک به شهرداری می‌رسید مبلغی در حدود ۵۰ میلیارد تومان نصیب شهرداری می‌شد که این مبلغ می‌توانست بسیاری از گره‌های شهر فریدونکنار را باز کند.

بخشی ادامه داد: فضای شورا و شهرداری مبتنی بر اعتماد و تسهیل‌گری است و اگر قراراست تخلفی از سوی شهردار صورت گیرد نهادهای امنیتی و نظارتی بر اخلاق، رفتار و امضاهای بنده نظارت دارند و نباید به دنبال تخریب وجهه یکدیگر باشیم.

وی خاطرنشان کرد: برای سرمایه‌گذاری در شهر نیاز به یک سری زیرساخت‌هایی است چراکه اگر بستری برای سرمایه گذاری آماده نباشد کسی به این شهر ورود نمی‌کند.

شهردار سابق فریدونکنار با تاکید مجدد بر جسارت و شجاعت برای کار در مدیریت شهری، تصریح کرد: در زمان تحویل شهرداری فریدونکنار به بنده، این شهر ۱۰ میلیون بدهی داشت و یکی از شهرهای مجاور ۱۰۰ میلیون تومان و مقایسه این دو مبلغ نشان دهنده کار در این دو شهر است که اگر کاری در یک شهر انجام نگیرد و زیرساختی آماده نباشد سرمایه‌گذار به این شهر وارد نمی‌شود.

وی با قدردانی از زحمات کارکنان شهرداری فریدونکنار گفت: از تمام مدیران واحدهای شهرداری که در طول ۲۰ ماه به صورت شبانه‌روزی همکاری خوبی با بنده داشتند کمال قدردانی را دارم که بسیاری از اتفاقات شهری مانند رفع مشکلات آبگرفتگی‌ها و دیگر موارد نتیجه تلاش آن‌ها بود.

بخشی فردی توانمند و فنی بود

مصطفی شیاری رئیس شورای اسلامی شهر فریدونکنار در این جلسه اظهار کرد: بنده سابقه حضور در دو دوره شورای شهر فریدونکنار را دارم که در این مدت شهرداری فریدونکنار چهار شهردار و دو سرپرست را به خود دیده است و هرگز حاضر به جا به جایی نا به هنگام نیستم.

وی با اشاره به اینکه نظر من برای انتخاب شهردار بومی بوده، خاطرنشان کرد: اما با این حال به آقای بخشی رای دادیم و ایشان با پنج رای شورا به عنوان شهردار فریدونکنار انتخاب شدند و این امر مهمی است چراکه اگر شهرداری یک رای منفی داشته باشد همیشه باید دچار چالش باشد.

رئیس شورای شهر فریدونکنار با ابراز رضایت از ویژگی‌های شهردار سابق، تصریح کرد: بخشی دارای توانمندی‌های خوب فردی و فنی است اما با توجه به وضعیت بد اقتصادی کشور و پایین آمدن درآمد، شهرداری‌ها با مشکلاتی رو به رو شدند.

شیاری با انتقاد از عملکرد برخی از واحدهای شهرداری، یادآور شد: برخی از واحدهای شهرداری وظایف خود را به درستی انجام ندادند و آنطور که باید با شهردار همکاری می‌کردند این امر صورت نگرفت.

وی با ابراز تاسف از استعفای بخشی اذعان کرد: امیدواریم که ایشان در هرجایی که خدمت می‌کنند موفق باشند و همچنین رسانه‌ها باید به دنبال ثواب باشند.

شکرالله جعفری سرپرست شهرداری فریدونکنار در این جلسه اظهار کرد: اصحاب رسانه می‌توانند در پبشرفت شهر کمک کار مسئولان باشند.

وی خاطرنشان کرد: از شهردار سابق به خاطر تعریض جاده‌ها، ایجاد مبلمان شهری، روشنایی سطح شهر و به خصوص ساماندهی سواحل که می‌تواند نقطه عطفی باشد برای توسعه فریدونکنار قدردانی می‌کنم.

سرپرست شهرداری فریدونکنار تصریح کرد: ایجاد صمیمت بین کارمندان از دیگر اقدامات خوب شهردار سابق بوده که موجب شده تا در خدمت رسانی به ارباب رجوع بسیار موثر باشد.

جعفری با بیان اینکه مخالف حضور در پست سرپرستی شهرداری بوده است گفت: اعضای شورا قول داده‌اند که در کمترین زمان نسبت به انتخاب شهردار اقدام کنند و امیدواریم که این اتفاق رخ دهد.

فریاد بر سر رئیس شورای شهر توسط فعال رسانه‌ای فریدونکنار

این نشست با حاشیه‌هایی هم همراه بود، علی جعفری مدیرمسئول کانال خبری پیشکسوتان در اعتراض به استعفای شهردار، علت مشکلات موجود را عملکرد ضعیف شورای شهر و مدیریت این شورا دانست و خطاب به رئیس شورای شهر گفت: شما با طرح استیضاح موجب تنش و عدم انگیزه شهردار شده‌اید.

وی خاطرنشان کرد: درحالی که تمامی اعضای شورا به آقای بخشی رای داده بودند اما در نیمه راه با سنگ‌اندازی وی را دچار چالش کردید که ایشان در نهایت مجبور به استعفا شد.

این فعال رسانه ای همچنین از سکوت شهردار در طی این مدت انتقاد کرد و یادآور شد: آقای شهردار شما چرا طی این مدت سکوت کرده اید!

جعفری دوباره خطاب به رئیس شورای شهر از عقب ماندگی فریدونکنار نسبت به شهرهای همجوار ابراز تاسف کرد و گفت: درحال حاضر شورای شهر فریدونکنار محلی برای بروز اختلاف و دو قطبی‌ها شده است تا آنجایی که در جلسه شورا با هم درگیر می‌شوید که علت اصلی آن هم به ضعف مدیریتی برمی‌گردد.

به گزارش بصیرنیوز، در پایان این جلسه کارکنان شهرداری با هدیه‌ای از تلاش‌های ۲۰ ماهه حمید بخشی در شهرداری فریدونکنار قدردانی کردند و شکرالله جعفری معاون شهردار تا مشخص شدن شهردار جدید به عنوان سرپرست شهرداری معرفی شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا