فتح خرمشهر نماد هویت ملت ایران است/ نمایندگان به فکر قانونی برای جلوگیری از گرانی‌ها باشند

به گزارش بصیرنیوز، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: سالروز فتح خرمشهر روز نماد هویت ملت ایران و روز اوج عزت و اقتدار رزمندگان اسلام است.

وی با اشاره به اینکه خرمشهر با وحدت ارتش و سپاه آزاد شد، خاطرنشان کرد: در عملیات بیت‌المقدس ۶ هزار شهید و ۲۶ هزار جانباز و مجروح داشته اما همچنین دارای دستاوردهای بسیار زیادی بوده است.

امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: قدرت دفاعی و تاکتیک نظامی جمهوری اسلامی ایران در حماسه خرمشهر به رخ ۳۵ کشور حامی صدام کشیده شد.

جلالی یادآور شد: در زمان دفاع مقدس قدرت موشکی در کشور وجود نداشت و به واسطه چند دلال به صورت مخفیانه به کشور ما موشک وارد می‌شد که می‌توان یکی از دستاوردهای جنگ هشت ساله را توانمندی در عرصه موشکی دانست تا آنجا که آمریکا با تمام پیشرفت‌هایی که در زمینه نظامی دارد از قدرت موشکی ایران هراس دارد.

وی ادامه داد: چندی قبل تلویزیون جمهوری اسلامی گزارشی از شهرک‌های موشکی و زیرزمینی پخش کرده بود و گفته بودند که در تمامی استان‌های کشور این شهرک‌ها موجود است، پس بنابراین دشمن باید بداند که اگر در هر نقطه ای از ایران فرود بیاید با همان موشک‌ها در شهرک‌های زیرزمینی آن‌ها را هدف قرار می‌دهیم.

امام جمعه فریدونکنار گفت: معنایی ندارد که با مذاکره موشکی بخواهیم قدرت‌های خود را از دست بدهیم و این امر منطبق بر هیچ قانون و عقلی نیست.

جلالی با اشاره به سالروز تاسیس مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: بنابر قانون، مجلس وظیفه قانونگذاری بر اساس مصالح ملت و مملکت و همچنین نظارت بر قانون دارد که مجلس دهم امسال سال پایانی خود را در حال طی کردن است.

وی با بیان اینکه مجلس در راس امور است و ابزار قانونی زیادی در اختیار دارد اظهار کرد: با توجه به ابزار قانونی فراوانی که در اختیار مجلس است اما مشخص نیست که نمایندگان درخصوص این گرانی افسارگسیخته چه اقدامی را انجام می‌دهند.

امام جمعه فریدونکنار خاطرنشان کرد: بسیاری از این گرانی‌ها ناشی از عدم نظارت و بی‌دقتی در اجرا است که نمایندگان باید یک قانون بازدارنده‌ای تصویب کنند تا جلوی این طغیان و سرکشی افراد را بگیرند.

جلالی تصریح کرد: راهبرد جمهوری اسلامی ایران در تصمیمات اخیر در مسائل برجام و هسته‌ای بسیار زیرکانه بوده است، آمریکا با آوردن ناو هواپیمابر در خلیج فارس و با اقداماتی همچون تروریست خواندن سپاه پاسداران، به صفر رساندن صادرات نفت و جلوگیری از صادرات فلزات در پی تسلیم کردن ایران برای مذاکره بود اما زهی خیال باطل چراکه منطق ملت ایران منطق حسینی است و هیچگاه ذلت نمی‌پذیرد.

وی یادآور شد: پس از ورود پهپادهای یمنی به خاک عربستان و انفجار خط لوله‌های نفتی این کشور، انفجار کشتی در بندر الفجیره امارات و اصابت بیش از ۷۰۰ موشک به تلاویو در جنگ دو روزه اسرائیل با غزه، نشان داده شد که این بخشی از قدرت مقاومت است که اگر با ایران رو به رو شوند چندین برابر آن منتظر دشمنان جمهوری اسلامی است.

امام جمعه فریدونکنار افزود: در حالی که آمریکا در ابتدا مانور جنگی می‌داد اما پس از واکنش های اخیر، ترامپ توئیت می‌زند که ما قصد جنگ نداریم و در حال منت کشی برای حرف زدن با جمهوری اسلامی هستند اما کشور ایران با قدرت به دنبال اجرایی کردن برنامه‌های خود در برجام است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا