شکست اسرائیل در جنگ‌ها نشان از تضعیف این رژیم است/ ایمان به آزادی فلسطین داریم

به گزارش بصیرنیوز،حجت‌الاسلام علی خادمی در سخنرانی راهپیمایی روز قدس فریدونکنار اظهار کرد: امروز روز دفاع از فلسطین و بیت‌المقدس است و می‌توان بیت‌المقدس را مهمترین شهر مذهبی دنیا دانست.

وی با اشاره به اینکه بیت‌المقدس محور تمام پیامبران ابراهیمی است، خاطرنشان کرد: این سرزمین نه تنها برای مسلمانان بلکه برای بسیاری از ادیان مقدس شمرده می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: حدود ۷۰ سال بیت‌المقدس توسط صهیونیست‌ها مورد اشغال قرار گرفته و روز قدس برای حمایت از بیت‌المقدسی نامیده شده که بنابر روایات، خواندن یک نماز در آن معادل انجام یک حج است.

خادمی با بیان چرایی حمایت ما از یک کشور دیگر تاکید کرد: دفاع ما از مردم مظلوم فلسطین در محور مثلث مسئولیت گونه است که لازم است تا همه مسلمانان نسبت به این موضوع بی‌تفاوت نباشند.

وی اظهار کرد: مسئولیت نخست در موضوع فلسطین مسئولیت انسانی است و اگر انسان با فطرت پاک خودش، آلوده گناه و پلیدی نباشد هرجایی که ظلم و مظلومی را ببیند نمی‌تواند آرام بنشیند و بنابراین نه فقط مسلمانان بلکه هر آزاده خواهی باید نسبت به اشغال قدس ابراز انزجار کند.

استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: ظلع دوم مسئولیت نسبت به موضوع فلسطین، مسئولیت اسلامی و آموزه‌های دینی است چراکه در قرآن و روایات تاکید شده که در برابر ظالمان بایستید.

خادمی با بیان اینکه ضلع سوم موضوع فلسطین توجه به مسئله ملی است عنوان داشت: اگر فردی نسبت به فاجعه و کشتار فلسطین یا در زمینه آموزه‌های دینی هیچ تقیدی ندارند، ضلع سوم موضوع فلسطین به مسائل ملی ما برمی‌گردد به این معنا که کشور غاصب اسرائیل از این خاکی که هم‌اکنون اشغال کرده راضی نیست و به دنبال نیل تا فرآت است که باید همه بدانند اگر این کشور که در حال حاضر متزلزل است زمانی پا بگیرد به کشور ما هم تجاوز می‌کنند.

وی ادامه داد: امروز رژیم صهیونیستی نه تنها تقویت نشده بلکه رو به اضمحلال است و امثال ترامپ و نتانیاهو در آروزی توسعه کشور غاصب اسرائیل هستند اما این آرزو را به امید خداوند متعال به گور می‌برند.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: جنگ اسرائیل در بازه‌های زمانی مختلف برابر جبهه‌های مقاومت و شکست های پی در پی نشان دهنده تضعیف اسرائیل و متحدان این رژیم است.

خادمی تصریح کرد: آمریکا و اسرائیل در پی برنامه‌ریزی برای خاورمیانه جدید بودند که اهدافشان را تحقق ببخشند و به حول قوه الهی این خاورمیانه شکل خواهد گرفت اما نه آن‌چیزی که آنها در آرزویش هستند بلکه خاورمیانه‌ای شکل خواهد گرفت که محور آن مقاومت است.

وی افزود: اعراب مرتجع منطقه باید بدانند که حمایت آن‌ها از اسرائیل یک روی سکه است چراکه روی دیگر سکه این است که آن‌ها به دست خود خانه‌های خودشان را نابود می‌کنند.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان داشت: شعار اصلی و محوری ما در راهپیمایی‌های مختلف مرگ بر آمریکا است و این امر به خاطر این است که محور شرارت و ظلم و فساد در دنیا آمریکا است که به فرموده قرآن در مواجهه با ظالم نباید کانون ظلم فراموش شود.

خادمی با اشاره به اینکه به آزادی فلسطین و بیت‌المقدس ایمان داریم، گفت: امام راحل و مقام معظم رهبری به صورت قطعی نوید نابودی اسرائیل می‌دهند و این وعده از فرقان است که حق و باطل را تشخیص می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا