ظلم‌ستیزی و مظلوم یاوری از ویژگی‌های بارز امام خمینی(ره) بود

به گزارش بصیرنیوز، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در مراسم سی‌امین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) که در مسجد امام سجاد(ع) فریدونکنار برگزار شد اظهار کرد: امام خمینی(ره) دارای ابعاد برجسته شخصیتی، سیاسی، علمی و عرفانی بودند.

وی با اشاره به مصادیق شخصیتی امام، خاطرنشان کرد: ایشان فیلسوف و عارف، فقیه اصولی، حکیم و سخنور و سیاستمداری شجاع بودند که تحلیل‌های دقیق داشتند.

امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: همزمان با حمله دژخیمان شاه در خرداد ماه ۱۳۴۲ به مدرسه فیضیه قم که منجر به مجروح شدن تعدادی از طلاب این حوزه شد، برخی از روحانیون با همان حالت مجروحیت خدمت امام خمینی(ره) رسیدند که ایشان با قدردانی از مقاومت روحانیون از پایان یافتن حکومت پهلوی خبر دادند.

جلالی ادامه داد: جریان متلاشی شدن حزب کمونیست شوروی و سرنگونی صدام از مواردی بود که طبق پیش‌بینی‌های دقیق امام خمینی(ره) اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه امام از نظر عرفانی در حد بالایی قرار داشت، گفت: درحالی که برخی‌ها در زمان قبل از انقلاب باور به پیروزی انقلاب نداشتند و می‌گفتند که امکان شکست حکومتی با ریشه دو هزار و ۵۰۰ ساله و حمایت‌های چندین کشور وجود ندارد اما امام راحل با تکیه بر قدرت الهی، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند.

امام جمعه فریدونکنار عنوان داشت: ظلم‌ستیزی و مظلوم یاوری از ویژگی‌های بارز امام خمینی(ره) بود که هیچگاه وحشت از استکبار نداشتند و همچنین به پشتیبانی مظلومان فریاد سر می‌دادند.

جلالی اظهار کرد: در ابتدای انقلاب برخی افراد زمزمه سازش با آمریکا را سر می‌دادند که امام خمینی(ره) جنگ و مقابله با آمریکا را وظیفه و تکلیف می دانستند، همچنانی که پیامبر اکرم با ابوسفیان و امام علی(ع) با معاویه کنار نیامدند.

وی خاطرنشان کرد: هرچند که امام خمینی(ره) در زمینه سیاست مقتدر و دارای شجاعت بودند اما در زمینه عبادی دارای عطوفت و همیشه به فکر محرومین و مظلومین بودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا