منطق مقاومت برگرفته از مکتب سیاسی امام خمینی(ره) است

به گزارش بصیرنیوز، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در خطبه‌های نماز جمعه فریدونکنار اظهار کرد: یکی از حوادثی که در ایام خرداد رخ داد ماجرای بنی صدر بود؛ بنی صدر یکی از عوامل نفوذی استعمار بود که سال‌ها قبل از انقلاب در غرب بر روی این فرد کار شده بود و در زمان انقلاب به عنوان یکی از انقلابیون مطرح شد و توانست خود را تا مرحله ریاست جمهوری برساند.

وی خاطرنشان کرد: پس از منصوب شدن در سمت ریاست جمهوری و فرماندهی کل قوا، ماموریت خود را با رادیکال‌ها و غرب زده‌ها آغاز کرد و با منافقین همدست شد.

امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: کارشکنی علیه عقاید بنیادین اسلامی، مخالفت با مصوبات مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان و خیانت در جنگ از مواردی بود که بنی صدر به آن اهتمام داشت و موجب شد که در نهایت مجلس رای به عدم کفایت سیاسی این فرد داد و عزل ایشان توسط امام خمینی(ره) صورت گرفت.

جلالی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در سی‌امین سالگرد رحلت امام خمینی(ره) گفت: اهمیت بر مقاومت و استقامت در برابر توطئه‌های دشمن و دوری از سازش و تسلیم محور سخنان مقام معظم رهبری بوده است که این موضوع را می‌توان از مبانی مکتب سیاسی امام راحل دانست.

وی ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری هر زمان که ما در مقابل دشمن کوتاه آمدیم و بنای بر سازش گذاشتیم دشمنان چشم طمع و تهدید بیشتر به کشور ما داشتند اما هر زمان که مقاومت کردیم و از ارزش‌های خود کوتاه نیامدیم موفقیت و عزت ما حفظ شد.

امام جمعه فریدونکنار یادآور شد: سیاست استکبار بر این است تا زمانی که کشورهای وابسته، منافعاشان را تامین می‌کنند آنها را نگه می‌دارند اما زمانی که منافعاشان تامین نشود علیه آنها کودتا و جنگ به راه می‌اندازند که نباید فریب لبخندهای آنان را بخوریم.

جلالی با بیان اینکه وحدت امت اسلامی می‌تواند موفقیتی بزرگ در برابر استکبار باشد خاطرنشان کرد: حدود دو میلیارد نفر جمعیت مسلمان در دنیا وجود دارند که اگر این تعداد با هم متحد شوند هیچ کشوری نمی‌تواند به خودش اجازه تعدی به مسلمانان را بدهد اما متاسفانه شکاف در بین کشورهای مسلمان موجب سوءاستفاده کشورهای استکباری می‌شود.

امام جمعه فریدونکنار اظهار کرد: درحالی که اجلاس کشورهای همکاری اسلامی عربی که در مکه برگزار شد به خاطر موضوع نجات ملت فلسطین بود اما محور بحث معامله قرن و چگونگی از بین برداشتن ایران برای رسیدن به اهداف خودشان شد.

وی بر ضرورت هوشیاری نسبت به عملیات فریب آمریکا در پی عقب نشینی فعلی علیه ایران تاکید و تصریح کرد: ترامپ در ابتدا با اعزام ناو جنگی، همواپیما بمب افکن و فرستادن هزار و ۵۰۰ نیروی نظامی در پی این بودند که علائم جنگی نشان دهند اما به فرموده رهبری آن‌ها نمی‌توانند جنگ را علیه کشور ما راه بیاندازند چراکه از قدرت نظامی و الکترونیکی ما خبر دارند.

جلالی اضافه کرد: آمریکایی‌ها ناو جنگی خود را در ۷۰۰ کیلومتری خلیج فارس مستقر کردند چراکه می دانند ایران قادر است از همان مسافت این ناو را از کار بیاندازد.

امام جمعه فریدونکنار یادآور شد: ترامپ فهمیده که بولتون درخصوص اعزام ناو جنگی و دیگر مسائل مشاوره‌های غلط به او داده که همین امر موجب شده تا کشورهای ژاپن، عمان، پاکستان، قطر، کویت و سوئیس را واسطه گرفته که از کار غلطی کرده که برگردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا