برخی افراد بدون رعایت تقوا و جاهلانه در فضای مجازی قلم می‌زنند/ اینستکس موجب از دست رفتن عزت کشور است

به گزارش بصیرنیوز، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در خطبه‌های نماز جمعه فریدونکنار اظهار کرد: رعایت حجاب امری واجب است که هم برای مرد و هم برای زن ضروری است.

وی با انتقاد از عدم پوشش مناسب توسط برخی از زنان و مردان خاطرنشان کرد: برخی از زنان و مردان با پوشش‌های زننده در خیابان‌ها ظاهر می‌شوند که موجب آزردگی خاطر و خدشه به جامعه اسلامی است.

امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: کسانی که حجاب اسلامی را رعایت نمی‌کنند کار حرام را انجام می‌دهند و در قیامت مورد عذاب الهی قرار می‌گیرند.

جلالی با گرامی‌داشت چهاردهم تیرماه که به نام روز قلم است گفت: این روز را به نویسندگان و اهل قلم تبریک عرض نموده و قلم‌ها باید مسئولانه باشد.

وی یادآور شد: یکی از ویژگی‌های مهم نویسندگی این است که موجب می‌شود در تاریخ ثبت شده و سال‌ها مورد مطالعه و قضاوت نسل‌های آینده قرار گیرد.

امام جمعه فریدونکنار با انتقاد از افرادی که در فضای مجازی بدون رعایت تقوا دست به قلم می‌شوند اذعان کرد: وقتی نادان‌ها قلم به دست گیرند موجب می‌شوند که جاهلانه و بی‌شرفانه بنویسند که هیچ جایگاهی ندارد.

جلالی با اشاره به اهمیت روز مالیات اظهار کرد: از منظر اسلامی خمس داریم که مربوط به شرع مقدس و امام زمان است که در راستای نشر و ترویج فرهنگ اسلامی هزینه می‌شود اما مالیات مربوط به اداره مملکت، امنیت، بهداشت و سایر مسائل کشور است و خمس و مالیات جای همدیگر را نمی‌گیرند.

وی با اشاره به دیدار دست اندرکاران حج با رهبر انقلاب خاطرنشان کرد: مراسم حج یک عبادت همراه با سیاست است که مفاهیم سیاسی آن مانند وحدت امت‌های اسلامی باید حفظ شود.

امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: اگر کشورهای مسلمان با هم وحدت داشتند هم‌اکنون هیچ کشور استکباری به خودش اجازه نمی‌داد به برخی از کشورها مانند فلسطین، لبنان و یمن تجاوز کنند.

جلالی ادامه داد: برائت از مشرکین یکی دیگر از مسائلی است که باید در مراسم حج همیشه مورد توجه قرار گیرد چراکه ما با دشمن پیغمبر و امامان دشمن هستیم و همچنین حاجیان ایرانی باید عزت کشور خود را حفظ کرده و از حضور متعدد در بازارها خودداری کنند.

وی با اشاره به موضوع اینستکس که این روزها توسط اوپایی ها برای ساز و کار مالی با ایران درنظر گرفته شده است، گفت: پس از خروج آمریکا از برجام کشورهای اروپایی مدعی شدند که در این توافقنامه می‌مانند اما هیچ اقدام عملی از سوی آن‌ها صورت نگرفت که پس از تصمیم جمهوری اسلامی به کاهش تعهدات برجامی و مهلت ۶۰ روزه به اروپایی‌ها با طرحی که معروف به اینستکس است به دنبال این هستند تا ایران را ملزم کنند پول های خود را در یک بنگاه پرداخت کنند و شرکت‌ها به کشور ما دارو و غذا بدهند و در مسیری که اروپایی‌ها مشخص می‌کنند باید مصرف شود که این امر از دست دادن عزت جمهوری اسلامی است.

امام جمعه فریدونکنار تاکید کرد: مسئولان باید هوشمندانه از قبول این طرح خودداری کنند تا همچنان اقتدار جمهوری اسلامی ایران حفظ شود.

جلالی یادآور شد: درحالی که طبق قوانین بین‌المللی هیچ کشوری حتی جنایتکار هم باشد نباید در موضوع غذا و دارو تحریم شود اما آمریکا و کشورهای اروپایی، جمهوری اسلامی را در زمینه غذا و دارو تحریم کردند.

وی در پایان با اشاره به توقف کشتی نفتی ایران توسط کشور انگلیس گفت: کشور انگلیس کشتی نفتی ما را متوقف کرد که این موضوع یک نوع راهزنی دریایی محسوب می شود و نشان دهنده چهره خبیث انگلستان و همدستی با آمریکا است که از سوی ما این اقدام محکوم می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا