اشخاص حقوقی و فعالان بازرگانی بیشترین بدهکار مالیاتی در فریدونکنار

به گزارش بصیرنیوز، رضا نائیج‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در دهه ۹۰ رویکرد سازمان مالیاتی بیشتر به سمت فرهنگ‌سازی گرایش پیدا کرده که به خاطر تامین درآمدهای عمومی، فاصله گرفتن از درآمدهای نفتی و ایجاد فضای اقتصادی سالم این امر صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه فرار مالیاتی از مهمترین جرایم مالیاتی است، خاطرنشان کرد: با پرداخت مالیات می‌توانیم در آبادانی کشور خود سهیم باشیم.

رئیس اداره امور مالیاتی فریدونکنار تصریح کرد: بیشترین مطالبات مالیاتی که در این شهرستان وجود دارد مربوط به اشخاص حقوقی و فعالان بخش بازرگانی است و بسیاری از کسبه دارای واحدهای صنفی کوچک از پرداخت مالیات معاف هستند.

نائیج‌نژاد یادآور شد: در خردادماه سال ۹۷ با سه هزار و ۳۰۰ اظهارنامه‌ای که فعالان اقتصادی بخش حقیقی ارائه دادند دو هزار و ۵۰۰ نفر طی توافق با سازمان مالیاتی بر مبنای سال گذشته معاف از پرداخت یا بنابر تشخیص سازمان صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: شهرستان فریدونکنار باتوجه به فرهنگ‌سازی صورت گرفته دارای معوقه مالیاتی زیادی نیست و بیشتر معوقات در رابطه با کارت‌های بازرگانی است که ایجاد شده و متاسفانه برخی افراد از این امر سوءاستفاده کرده و درحالی که مالیات‌های سنگینی بدهکارند اما قابل شناسایی نیستند.

رئیس اداره امور مالیاتی فریدونکنار افزود: در زمینه اشخاص حقیقی و شرکت‌ها معوقات زیادی در فریدونکنار وجود ندارد که می‌توان گفت زیر یک درصد معوقات اداره کل امور مالیاتی مازندران به حساب می‌آید.

نائیج‌نژاد اظهار کرد: با تعامل به وجود آمده، فرهنگ‌سازی و پرداخت مالیات به موقع توسط شهروندان وضعیت مالیاتی فریدونکنار مناسب است.

وی خاطرنشان کرد: ارزش افزوده و عوارض شهرداری از مواردی است که همچنان شهروندان نسبت به پرداخت آن‌ها تمایل چندانی نشان نمی‌دهند و این درحالی است که اگر این موارد از سوی مردم پرداخت شود در بودجه دهیاری‌ها و شهرداری‌ها واریز و نفع آن به شهر و مردم برمی‌گردد.

رئیس اداره امور مالیاتی فریدونکنار تصریح کرد: هنوز رسیدگی به دریافتی‌های ارزش افزوده از واحدهای صنفی در سال ۹۵، ۹۶ و ۹۷ انجام نگرفته که پس از بررسی نسبت به اخذ این ارزش افزوده‌ها که توسط کسبه‌ها از مردم دریافت شد اقدام می‌شود.

نائیج‌نژاد با بیان اینکه قانون ارزش افزوده درحال تصویب در مجلس شورای اسلامی است، گفت: باتوجه به وضعیت بازار، رسیدگی در زمینه دریافتی‌های ارزش افزوده از واحدهای صنفی سریعتر انجام گرفته و همچنین سخت‌گیرانه‌تر می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا