ارتقا نشاط و روحیه اجتماعی توانخواهان مهمترین برنامه بهزیستی فریدونکنار

به گزارش بصیرنیوز، مهدی طالب‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ما با گرامی‌داشت هفته بهزیستی درخصوص مهمترین اقدامات اداره بهزیستی فریدونکنار در یک سال گذشته اظهار کرد: در زمینه فعالیت‌ها و اقدامات می‌توان به اشتغال ۴۰ نفر از معلولین، جلوگیری از ۹۸ مورد طلاق با ارائه مشاوره، ارتقای نشاط اجتماعی با برگزاری دورهمی توانخواهان و توزیع وسایل توانبخشی اشاره کرد.

وی مهمترین برنامه اداره بهزیستی فریدونکنار را ارتقای نشاط و روحیه اجتماعی توانخواهان اعلام کرد و خاطرنشان کرد: درحال حاضر حدود ۲۱۰ برنامه در مناسبت‌های مختلف برای توانخواهان فریدونکناری با عنوان »زیر چتر نارنجی« برگزار شد تا بتوانیم در افزایش سطح نشاط اجتماعی معلولان تاثیرگذار باشیم.

رئیس اداره بهزیستی فریدونکنار تصریح کرد: اضافه شدن دو سمن جدید به مجموعه سمن‌های شهرستان، پیشگیری از معلولیت‌ها، پیشگیری از تنبلی چشم و شنوایی سنجی کودکان از دیگر برنامه‌های ما بوده است.

طالب نژاد یادآور شد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، مهد کاهش طلاق درنظر گرفته شد و از زمان راه‌اندازی مراکز مشاوره و اورژانس ۱۲۳ اجتماعی در سال ۹۷ حدود ۳۰۰ نفر به این مراکز مراجعه داشتند که از این میزان ۹۸ مورد به سازش انجامید.

وی افزود: برگزاری حدود ۴۰۰ کلاس مهارت زندگی با همکاری ادارات آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات و نهادهای دیگر از جمله برنامه‌های دیگر برای کاهش آسیب‌های اجتماعی بوده است.

رئیس اداره بهزیستی فریدونکنار ادامه داد: دو کمپ ترک اعتیاد و ۳۴ مرکز غیردولتی و زیرنظر بهزیستی اعم از مهدهای کودک، مشاوره و روانشناسی، کلینیک‌های مددکاری، سلامت روان اجتماعی، درمان بازتوانی سرپایی معتادین، موسسه خیرین سلامت و همیاران سلامت اجتماعی در این شهرستان وجود دارد.

طالب‌نژاد با اشاره به اینکه در فریدونکنار ۲۳ مهدکودک فعال است گفت: در هر مهد کودک پنج مربی و در مراکز دیگر سه مربی فعالیت دارند.

این مسئول درباره وضعیت مناسب‌سازی ادارات برای مراجعه معلولان اظهار کرد: باتوجه به نگاه شورای مناسب‌سازی به همه ادارات این موضوع تاکید شد که بسیاری از ادارات فریدونکنار درحال اقدام برای مناسب‌سازی هستند.

رئیس اداره بهزیستی فریدونکنار خاطرنشان کرد: در تمامی ادارات ضابط معلولین وجود دارد که به محض مراجعه یک معلول به هر اداره آن ضابط پیگیر کارها خواهد بود.

وی با اشاره به افتتاح پروژه‌ها در هفته بهزیستی، گفت: همزمان با هفته بهزیستی پایگاه سلامت اجتماعی در منطقه حسین‌آباد و همچنین دو طرح اشتغال شهری و روستایی، مرکز آموزشی چرتکه و یک طرح عطاری به افتتاح می‌رسد.

طالب‌نژاد تصریح کرد: حدود هفت مسکن برای خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و دارای دو معلول درحال ساخت است و با دستور فرماندار شهرستان و رایزنی با بخشداران و معاون توانمندسازی و مسکن اداره کل بهزیستی استان به دنبال این هستیم تا مشکل مسکن خانواده‌های دارای دو معلول را برطرف کنیم.

رئیس اداره بهزیستی فریدونکنار عنوان داشت: هزار و ۲۲۳ پرونده برای معلولین وجود دارد که از این میزان تعداد ۶۱۲ نفر مستمری بگیر، ۵۳۹ نفر غیر مستمر، ۱۲ نفر ضایعه نخاعی، ۴۶ دانش‌آموز معلول، ۶ نفر دانشجوی معلول و هشت نفر در طرح مراقبت در منزل قرار دارند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون دو هزار و ۵۰۰ نوع تجهیزات توانپزشکی در سطح شهرستان توزیع شد.

طالب‌نژاد در پایان اظهار کرد: درحال حاضر به دنبال این هستیم تا شرایطی را برای جامعه توانخواه فریدونکنار ایجاد کنیم تا با روحیه مناسب در جامعه و کنار خانواده خود زندگی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا