تقوی: سانترهای زرینچه را نمی‌شد گل نکرد!

محمد تقوی درباره دیدار استقلال و پرسپولیس در دربی ۸۵ اظهار داشت: شرایط استقلال با توجه به جایگاهش در جدول خوب نیست، اما دربی شرایط خاص خودش را دارد. اگر کارشناسی نگاه کنیم، پرسپولیس تیمی است که در بالای جدول قرار دارد و از مربی باتجربه‌ای بهره می‌برد که به خوبی با جو دربی آشناست. بنابراین کفه ترازو به سود پرسپولیس است. از نگاه من استقلال بحرانی دارد که هنوز از آن خارج نشده است. رگه‌هایی از پیشرفت را در این تیم در بازی با نساجی قائمشهر دیدیم که البته پیشرفت نیست، یک نوع شوک با آمدن سرمربی خارجی است. بهتر بود تغییرات سه چهار هفته قبل انجام می‌شد تا سرمربی جدید با شرایط استقلال آشنا شود.

وی افزود: روی کاغذ پرسپولیس تیمی تاکتیکی است، اما فراموش نکنید که همیشه نتایج دربی عکس شرایط تیم‌ها رقم خورده است. نتایج خوب یک تیم در دیدارهای گذشته دلیلی بر موفقیت آن تیم در دربی نبوده است. اگر استقلال نقاط قوت پرسپولیس را از کار بیاندازد، اطمینان دارم که شرایط برای گل زدن به پرسپولیس فراهم است. در دیدارهای اخیر دیدیم که سیستم دفاعی پرسپولیس آن چنان قوی نیست. بدون شک در غیاب مهدی طارمی، فرشاد احمدزاده و محسن مسلمان فشار خط حمله پرسپولیس کمتر می‌شود و اگر استقلال روی این موضوع مانور کند، می‌تواند نتیجه بگیرد.

در دربی سال ۷۴، تقوی پس از پشت سر گذاشتن دوران مصدومیتی طولانی مدت موفق به گلزنی شد. تقوی در این باره به تسنیم گفت: از دربی سال ۷۴ خاطرات خوبی دارم. بازی قبلی دربی به جنجال کشیده شده بود و چهار بازیکن از ما و چهار بازیکن از پرسپولیس محروم شده بودند. در بازی سال ۷۳ نصرالله عبداللهی سرمربی تیم‌مان بود، اما برای دربی سال ۷۴، مرحوم منصور پورحیدری هدایت تیم ما را برعهده داشت. او از دو سه هفته قبل گفته بود باید فوروارد بازی کنم، در صورتی که من دفاع راست بودم. یک بازی هم قبل دربی فوروارد بازی کردم، اما منصورخان نیمه دوم من را بیرون کشید و ادموند اختر را وارد زمین کرد. از این موضوع ناراحت بودم که پورحیدری گفت تو را بیرون بردم، چون نمی‌خواستم کسی متوجه شود که تو مهاجم بازی کردی. در دربی هم اصلاً فکر نمی‌کردم فوروارد بازی کنم. صبح بازی منصورخان گفت باید در این پست بازی کنی و اگر گل نزنی حق بیرون آمدن از زمین را نداری! من سابقه بازی در خط حمله را داشتم، اما شش سال در این پست بازی نکرده بودم. خدا را شکر موقعیت پیش آمد و توانستم گل بزنم. سانترهای جواد زرینچه را نمی‌شد، گل نکرد!

تقوی ادامه داد: همان سال همه فکر می‌کردند پرسپولیس چون به لحاظ فنی شرایط بهتری دارد، برنده می‌شود، اما استقلال برنده شد. تجربه ثابت کرده موفقیت فنی یک تیم پیش از دربی دلیلی برای موفقیت نخواهد بود. دربی بعدی که می‌توانم به آن اشاره کنم به سالی برمی‌گردد که پرسپولیس پس از هفت سال موفق شد استقلال را شکست دهد. آن زمان هم کسی فکر نمی‌کرد، استقلال ببازد.

مربی پیشین پدیده خراسان درباره علت جدایی‌اش از پدیده گفت: مشکل من اختلاف فنی و نوع نگاه‌ها بود. نگاه من نگاهی بود که دوستان نمی‌توانستند تحمل کنند. باید خیلی چیزها تغییر می‌کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا