افزایش ۵ درصدی مصرف برق در فریدونکنار نسبت به سال گذشته/ تلاش همگانی برای مصرف بهینه برق نیاز است

به گزارش بصیرنیوز، یعقوب حیدری درخصوص مدیریت مصرف برق اظهار کرد: فریدونکنار درحال حاضر دارای ۳۶ هزار مشترک برق بوده که ۷۹ درصد از مشترکین در بخش مسکونی قرار دارند که تامین برق و نگهداری شبکه برای این میزان مصرف‌کنندگان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۷ پیک مصرف در فریدونکنار به میزان ۵۹٫۶ درصد چیزی درحدود ۶۰ مگاوات بوده و امسال پیک مصرف برق به ۴۶٫۸۲ درصد رسیده و این درحالی است که ما هنوز به گرمای سال گذشته نرسیدیم و تاکنون نزدیک به ۷۸ درصد پیک سال گذشته رسیده‌ایم.

مدیر امور توزیع برق فریدونکنار تصریح کرد: میزان مصرف کل برق شهرستان در سال گذشته ۱۳۴ میلیون و دو هزار و ۱۸۱ میلیون کیلووات ساعت بوده اما امسال تا اول مرداد ماه ۳۵ میلیون و ۲۷۷ کیلووات ساعت بوده که در مقایسه نقطه به نقطه ابتدای مرداد سال گذشته و ابتدای مرداد امسال پنج درصد افزایش مصرف برق را شاهد بودیم.

حیدری یادآور شد: پیک مصرف سال گذشته در مازندران ۱۹۸۰ مگاوات بوده و امسال چیزی که برای ما تعیین شده ۱۹۲۰ مگاوات است و برای فریدونکنار به اندازه ۵۱ مگاوات درنظر گرفته شد که اگر هیچ رشدی نداشته باشیم و هیچ مشترکی هم در استان اضافه نشده باشه باید ۶۰ مگاوات در استان ذخیره‌سازی انرژی داشته باشیم که این امر بدون همدلی و همراهی محقق نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه صنایع و ادارات می‌توانند کمک‌های خوبی در زمینه مدیریت مصرف داشته باشند، افزود: متاسفانه شهر فریدونکنار از داشتن صنایع محروم بوده و این درحالی است که با وجود یک صنعت می‌توان به نیمی از برق شهر کمک کرد.

این مسئول ادامه داد: ارائه روش‌ها و راهکارهایی برای مصرف بهینه برق تعریف ساده‌ای از مدیریت مصرف انرژی است و به هیچ عنوان قصد نداریم که بگوییم کم مصرف کنید بلکه هدفمان این است که درست و به موقع مصرف شود.

مدیر امور توزیع برق فریدونکنار با بیان اینکه ساعت‌های اوج مصرف بسیار اهمیت دارد گفت: نیروگاه‌ها با تمام توان در حال کار، خطوط انتقال با تمام ظرفیت در حال انتقال برق و توزیع برق هم که خدمتگزار مردم و درحال فعالیت است؛ از مشترکین تقاضا داریم در ساعات پیک مصرف همکاری لازم را با این مجموعه داشته باشند.

حیدری با اشاره به اینکه راهکارهایی برای بحران برق ارائه شده است، یادآور شد: کاهش مصرف بخش‌های کشاورزی و صنعتی با ایجاد تفاهمنامه با کارخانه‌های شالیکوبی صورت گرفته و باتوجه به اینکه فریدونکنار حدود ۷۰ کارخانه با قدرت‌های بالا دارد می‌تواند در مصرف بهینه برق بسیار تاثیرگذار باشد.

وی اظهار کرد: سیاست‌های تشویقی برای انتقال مصارف صنایعی به ساعت کم‌باری، اصلاح ساعات کار ادارات و واحدهای تجاری، توصیه استفاده از تجهیزات کم‌مصرف به‌ویژه بارهای سرمایشی از جمله اقدامات دیگر برای مصرف بهینه برق بوده است.

مدیر امور توزیع برق فریدونکنار خاطرنشان کرد: نگهداشتن درجه کولرها بین ۲۴ تا ۲۶، استفاده از سیستم اتوماتیک کولرها، نظافت کمپرسور و فیلترهای کولر قبل از استفاده از اقداماتی است که می‌تواند در کاهش مصرف برق موثر باشد.

حیدری تصریح کرد: با چند راهکار ساده و تعهد به آن در ادارات با خواست مدیران و اجرای کارکنان می‌توان گام بلندی در راستای مدیریت در تابستان برداشت چراکه اگر این امر صورت نگیرد در تامین برق با مشکل مواجه می‌شویم، بنابراین هر کدام از ما وظیفه مهمی در این زمینه داریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا