نمایش نامه خوانی «مرگ فروشنده» در فریدونکنار

به گزارش بصیرنیوز، نمایش نامه خوانی «مرگ فروشنده» به نویسندگی «آرتور میلر» از سوی آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی سراج فریدونکنار در کانون شهید چمران شهر اجرا شد.

نمایش نامه مرگ فروشنده اثر «آرتور میلر» نویسنده پر آوازه آمریکایی که در سال های پس از جنگ جهانی دوم نوشته شده است به زندگی نا بسامان مردی که در زیر چرخ های اقتصادی حکومت سرمایه داری آمریکا در قرن نوزدهم له می شود می پردازد، ویلی لومن قهرمان داستان یک فروشنده است که با کاهش حق کمیسیونی که همیشه دریافت می کرد، دیگر قادر به حفظ بنیاد خانواده اش به شکل پیشین نیست.

نمایش نامه که در مورد نابودی طبقه متوسط آمریکاست، ساختار یک نمایش اعتراضی کلاسیک، یا یک نمایش نامه صحنه ای با پیامی اجتماعی را در برمی گیرد.

درمورد پیچیدگی شخصیت ویلی لومن می توان گفت علی رغم به پایان رسیدن زندگی وی، داستان زندگی اش یک تراژدی نیست، زیرا مرگ فروشنده به جای اینکه به روایت داستان نابودی یک شخص بزرگ از طریق بزرگی اش بپردازد، صرفا داستان مرد حقیری است که تسلیم شرایط محیط خود می شود، در چنین تراژدی نمی توان عظمت تراژدی های کلاسیک را پیدا کرد.

در این نمایش نامه خوانی که به کارگردانی محمدرضا احمدی انجام پذیرفت، امیر محمد کبیری، محمد کبیری، الهه کاظمی، راویه زواری، فرشته اسماعیلی، فاطمه کاظمی، مریم احمدی، پارسازراعتی، محمدرضا احمدی و حمیدرضا گل محمدی تواندشتی به عنوان نمایش نامه خوانان در این نمایش نامه خوانی همکاری داشتند.

گفتنی است که این نمایش نامه خوانی اولین فعالیت آموزشگاه آزاد هنر های نمایشی سراج فریدونکنار به مدیریت مسئولی محمد رضا احمدی کارشناس ارشد ادبیات نمایشی از دانشگاه تهران است که اخیراَ با دریافت مجوز از اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران  اقدام به راه اندازی این آموزشگاه آزاد در شهرستان فریدونکنار کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا