تحریم وزیر امور خارجه ایران نشان از بن‌بست آمریکا است

به گزارش بصیرنیوز، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در خطبه‌های نماز جمعه فریدونکنار اظهار کرد: حرکت سخیف آمریکای مکار و کذاب در تحریم وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نشان دهنده به بن‌بست رسیدن سیاست‌مداران کم‌فکر و بی‌منطق استکبار جهانی است که مغایر حقوق بین المللی است چراکه وزیر خارجه به عنوان سخنگوی دیپلماسی یک کشور است و در راس امور مذاکره کنندگان قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام عجولانه آمریکا پس از همه راه‌های فشاری که در نظر داشتند و طی کردند و به بن‌بست رسیدند و مصاحبه وزیر امور خارجه کشور ما با خبرنگاران و برملاکردن توطئه‌های آنان رخ داد که نشان از عصبانیت آن‌ها است.امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: درحالی که آن‌ها از یک طرف پیشنهاد مذاکره سیاسی می‌دهند اما از سوی دیگر وزیر امور خارجه ایران را تحریم می‌کنند که تناقض آشکار در عرصه سیاست برای افکارعمومی جهان است که حتی همپیمانان آمریکا این حرکت را قبول ندارند و به این موضوع اهمیت ندادند و گفتند که راه مذاکره با ایران را ادامه می‌دهیم.

جلالی تاکید کرد: دستگاه دیپلماسی ما باید با قوت، با قدرت مبتنی بر عزت و مصلحت بتوانند با شجاعت از مصالح انقلاب و ملت دفاع کنند و از رهنمودهای مقام معظم رهبری در عرصه سیاست استفاده کرده و بر مستکبرین پیروز شوند.

وی افزود: همه باید راه رهبری که همان نه تسلیم و نه مذاکره است را در پیش گرفته و الگوی مقاومت را دنبال کنیم چراکه امروز مقاومت جواب داده است.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به سالروز حقوق بشر اسلامی یادآور شد: درحالی که کشورهای اسلامی نامگذاری یک روز به عنوان حقوق بشر اسلامی را پذیرفتند اما در عمل برخی از همین کشورها ناقض حقوق بشر شدند؛ حقوق بشر اسلامی بر اعلامیه حقوق بشر جهانی که از سوی سازمان ملل تصویب شد برتری داشته و دقیق تر است که در عین حال توسط کشورهایی مانند عربستان، امارات و بحرین این مسئله رعایت نمی‌شود.

جلالی با بیان وضعیت وخیم مردم یمن گفت: درحالی که وضعیت مردم یمن وخیم است اما کشور عربستان اجازه کمک‌رسانی را به کشور یمن نداده و همچنین بمب‌های خریداری شده از آمریکا را بر سر ملت مظلوم یمن فرود می‌آورند و بنابر اعلام روزنامه گاردین تا به امروز ۸۵ هزار کودک در یمن به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به اینکه قدرت جمهوری اسلامی دشمنان را گیج کرده است عنوان کرد: بنابر خبرهای رسیده از مکه، امسال حجاج کشورهای دیگر احترام بیشتری به زائران ایرانی قائل می‌شوند چراکه عزت و اقتدار اسلامی را در قضیه معامله قرن برای دفاع از فلسطین نشان داده و همچنین زیر بار حرف زور کشورهای استکباری نرفتند.

امام جمعه فریدونکنار یادآور شد: کشورهای منطقه فهمیدند که ایران قدرت منطقه‌ای است و دوست حقیقی کشورهای همسایه خود است به همین خاطر دست از آمریکا و عربستان کشیدند و درحال پیوستن به جمهوری اسلامی هستند.

جلالی خاطرنشان کرد: مقاومت راه نهایی پیروزی بر استکبار جهانی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا