مسابقات بین‌المللی کاراته سبک کیوکوشین در فریدونکنار برگزار می‌شود

به گزارش بصیرنیوز، فریدون فیروزی در نشست خبری  برگزاری رویداد بین‌المللی کاراته در فریدونکنار اظهار کرد: چهارمین دوره مسابقات کاراته سبک کیوکوشین با حضور هشت کشور خارجی و ورزشکاران ایرانی از تاریخ ۱۶ تا ۱۸ مرداد ماه در فریدونکنار برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این مسابقات در دو رده آقایان و بانوان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: در رده بانوان ۱۵۰ نفر برای حضور در این مسابقات ثبت نام کردند که سرپرستی مسابقات بانوان با خانم کبری علیزاده است و در رده آقایان کشور ژاپن پنج نفر، آذربایجان ۴۲ نفر، عراق ۳۸ نفر، افعانستان ۶۰ نفر، گرجستان چهار نفر، ترکیه پنج نفر، پاکستان پنج نفر، ترکمنستان پنج نفر و ایران ۴۰۰ نفر در این مسابقات تاکنون ثبت نام کردند که پیش بینی می‌شود ورزشکاران ایرانی به ۶۰۰ نفر افزایش پیدا کنند.

مسئول سبک کیوکوشین ساکاموتو ایران و خاورمیانه تصریح کرد: مسابقات به صورت آزاد برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان باید برای ثبت‌نام در بخش کاتا مبلغ ۱۴۰ هزار تومان و در بخش کمیته ۲۸۰ هزار تومان و همچنین برای حضور در بخش تیمی مبلغ ۱۴۰ هزار تومان جداگانه پرداخت کنند.

مسئول برگزاری مسابقات بین‌المللی کاراته فریدونکنار افزود: روز سه‌شنبه ۱۵ مرداد از ساعت ۱۵ تا ۱۹ سمینار آموزشی برای ۵۰ داور مرد و ۱۰ داور زن در سالن شهدا برگزار می‌شود و همچنین از ساعت ۲۰ با حضور ورزشکاران مراسمی اجرا خواهد شد.

فیروزی با بیان اینکه مسابقات آقایان در سالن شهدا و مسابقات بانوان در سالن معرفت برگزار می‌شود یادآور شد: مسابقات بخش بانوان در روز چهارشنبه برگزار و به اتمام می‌رسد و همچنین مسابقات آقایان در روز پنجشنبه به صورت همزمان در پنج تشک در تمام رده‌های سنی به غیر از بزرگسالان برگزار شده و به اتمام می‌رسد.

وی ادامه داد: مسابقات روز جمعه در رده بزرگسالان برگزار می‌شود که تاکنون ۳۰ ورزشکار خارجی و ۳۰ ورزشکار از ایران در این رده ثبت‌نام کردند که پیش‌بینی می‌شود این تعداد به ۱۰۰ نفر هم افزایش پیدا کند.

مسئول سبک کیوکوشین ساکاموتو ایران و خاورمیانه یادآور شد: در رده‌های مختلف به نفرات برتر مدال، حکم و کاپ اهدا می‌شود اما در رده بزرگسالان به ۱۰ نفر برتر جوایز اهدا می‌شود؛ نفر اول مبلغ ۳ میلیون تومان، نفر دوم ۲٫۵ میلیون تومان، نفر سوم ۲ میلیون تومان، نفر چهارم ۱٫۵ میلیون تومان و نفر پنجم یک میلیون تومان جایزه نقدی تعلق می‌گیرد و همچنین نفر اول این مسابقات اگر از ایران باشد یک سفر رایگان به کشور ژاپن که حدود ۲۰ میلیون تومان است اعطا می‌شود.

فیروزی با بیان اینکه این چهارمین دوره این مسابقات است، گفت: دوره اول این رقابت‌ها در سال ۱۳۹۳ در شهر چالوس مازندران با حضور ۸ کشور و ۵۰۰ ورزشکار، دومین دوره در سال ۱۳۹۵ در استان یزد با حضور هفت کشور و ۷۰۰ ورزشکار، سومین دوره در سال ۱۳۹۷ در استان شیراز با حضور ۸ کشور و هزار و ۳۰۰ ورزشکار برگزار شد.

مسئول برگزاری مسابقات بین‌المللی کاراته فریدونکنار اظهار کرد: در چهارمین دوره این مسابقات که به میزبانی شهر فریدونکنار است حدود ۱۷۰ مسابقه دهنده، کادر فنی و داور خارجی حضور دارند.

گفتنی است، فریدون فیروزی به عنوان مسئول سبک کیوکوشین ساکاموتو ایران و خاورمیانه و تنها ایرانی عضو هیات رئیسه این سبک در کشور ژاپن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا