شورای شهر یا محلی برای دیکتاتور مآبی

به گزارش بصیرنیوز، فریدونکنار در دوره‌های مختلف شاهد مدیریت کسانی بوده که صرفا برای منافع خود گام برمی‌داشتند و از مردم مظلوم بهره‌برداری‌های سیاسی خویش را می‌کردند و با فریب افکار عمومی، طوری وانمود می‌کردند که مسئولین خوب در ذهن مردم، بد جلوه کنند و مسئولین بد، خوب جلوه کنند.

با مروری بر تاریخ فریدونکنار متوجه می‌شویم که اینگونه افراد همیشه در فریب افکار عمومی موفق بوده‌اند، که البته این موضوع را نمی‌توان پای باهوشی آن‌ها نوشت بلکه عدم اطلاع صحیح شهروندان از مدیریت شهری موجب شد تا حقایق را نبینند و در زمین بازی این افراد قرار بگیرند.

در این سال‌ها همیشه یک‌سری افراد مسئول با همراهی برخی از کانال‌ها و گروه‌های مجازی با علم به حقایق، سعی در تخریب مسئولین سالم شهر داشته و دارند و همچنین به دنبال قهرمان‌سازی از افرادی هستند که هیچگاه به غیر از منفعت خودشان به چیزی و کسی فکر نکردند.

در اینجا مروری کلی به چند نمونه از مسائل شهری و نوع برخوردهای افراد در سال‌های اخیر خواهیم داشت؛

پل و کمربندی شهرستان فریدونکنار که سالیان سال است نیمه تمام رها شده، و البته بنابر شنیده‌ها در هفته‌های آینده برای چندمین بار استارت کارش زده خواهد شد، همیشه در فضای مجازی به شکلی این مسئله از سوی برخی افراد و جریان‌ها مطرح شده که هجمه‌ها به سمت نماینده فعلی مردم فریدونکنار در مجلس برود و بگویند که این فرد ناکارآمد است، و این درحالی است که نماینده مردم فریدونکنار بودجه تکمیل این پروژه که مبلغی در حدود ۱۰ میلیارد تومان بوده را چند سال پیش گرفته که بخش اعظم این بودجه بابت بدهی گذشته به پیمانکاران پرداخت شده و همچنان نماینده تلاش‌های فراوانی برای به سرانجام رسیدن این پروژه کردند.

تصویب و معرفی بندر فریدونکنار به عنوان منطقه آزاد یکی دیگر از مواردی بوده که به واسطه تلاش‌های نماینده صورت گرفته اما این امر هم در بایکوت ماند به صورتی که مسئولین شهری حتی تشکر خشک و خالی از این بابت نکردند و در حالی که ایجاد منطقه آزاد می‌تواند موجب بهبود اقتصاد منطقه شود و بخش زیادی از مشکل بیکاری جوانان را حل خواهد کرد.

یکی از مواردی که لازم است به صورت تفصیلی مروری بر آن داشته باشیم نحوه انتخاب شهردار فعلی پس از استعفا بخشی شهردار سابق است که برای مدتی بحث داغ محافل شده بود و گروهی خاص با حمایت از یک عضو شورا در فضای مجازی، اذهان عمومی را به سمت انتخاب شهردار بومی سوق می‌دادند و زمانی که گزینه آن‌ها رد شد و شهردار بومی فعلی انتخاب شد، ورق و نظرشان برگشت، تا جایی که دو عضو شورا که یکی از این دو عضو قرار بود خودش گزینه شهرداری باشد به همراه عضو دیگر که از ابتدای این دوره با دو قطبی کردن شورا کار خود را آغاز کرده بودند، مجددا در یک حرکت تیمی و از پیش تمرین شده قبل از مراسم معارفه شهردار، جلسه را ترک می‌کنند و با این کار به مسئولین دیگر و شهردار جدید هم بی‌احترامی می‌کنند.

از این کار با توجه به در نظر گرفتن برخورد این دو عضو و ایجاد تنش با شهردار قبلی می‌شود این برداشت را کرد که این دو نفر، هر کسی که در زمین آن‌ها بازی نکند را قبول ندارند، و بهانه گزینه بومی و یا غیربومی فقط، داستان سرایی بوده و بگم بگم‌های معروفشان یک افسانه تخیلی بیش نیست چراکه وقتی آدمی که حرف برای گفتن دارد میگوید نه آنکه برای فریب مردم همیشه بگوید به زودی حقایق را خواهم گفت.

اما نکته ای که در این میان نباید از آن غافل شد و این روزها به شدت مردم شهر فریدونکنار را با خود درگیر کرده مباحث مطرح در شورا و جدال برای انتخاب رئیس شورا است.

مصطفی شیاری که در انتخابات شوراها با حدود چهار هزار رای به عنوان آخرین نفر وارد شورای دوره پنجم فریدونکنار شد به خاطر اینکه سن بالاتری از بقیه اعضای شورا داشت به عنوان رئیس شورا انتخاب شد اما در مدیریت این مجموعه بسیار ضعیف عمل کرد و حالا هم که قصد کنار رفتن از ریاست شورا را دارد به دنبال حاشیه‌سازی است.

سخنی با امیر شورا؛

آقای شیاری ، شما به عنوان ریاست شورای شهر فریدونکنار در مدت زمان تقریبی دو سال، وقتی از سمت ریاست شورا استعفا می‌دهید، و در انتخاب ریاست جدید شورا با علم بر اینکه می‌دانید فقط یک عضو شورا برای ریاست اعلام آمادگی کرده و سایر نفرات اسم ننوشته‌اند و باز هم با علم بر اینکه می‌دانستید یقینا دو عضو شورا مانند قبل ساز مخالف میزنند برای چه رای ممتنع داده‌اید؟

از این کار شما این برداشت را می‌توان کرد که یا شما حق انتخاب ندارید و به شما تحمیل می‌کنند که اگر اینگونه باشد باید دلیل اینکه زور را تحمل می‌کنید بگویید، یا اینکه مخالف بودید و رای ممتنع دادید، چون ممتنع همان امتناعی است که به معنای مخالفت است، و یا اینکه منتظر این بودید که با استعفای شما مخالفت کنند و بگویند خواهش می‌کنیم مجددا ریاست را بر عهده بگیرید.

آنچه که از وضعیت فعلی شورای شهر فریدونکنار مشخص است تعدادی از افراد انگار که فقط برای سهم‌خواهی خود پا به این نهاد مقدس گذاشته‌اند و درحالی که شورا محلی برای مشورت تا رسیدن به یک هدف مشترک است اما آن‌ها فقط به دنبال یارکشی و دیکتاتور مآبی هستند.

استفاده ابزاری از جوانان و پشت نقاب جوان‌گرایی پنهان شدن از دیگر ترفندهای این افراد است که وقتی زمان رای‌گیری فرا می‌رسد به آن تکیه می‌کنند اما حالا که وقت وفاکردن به عهد است به ایده آل‌های جوانان پشت و پا زده و فقط به فکر کرسی نشاندن حرف خود هستند.

در پایان باید گفت؛ اگر نگاهی به اوضاع کشور بیاندازیم می‌بینیم که فصل رو شدن حقایق است و مردم هر روز آگاهی سیاسیشان بیشتر می‌شود، پس باید با مردم رو راست بود و درست خدمت کرد وگرنه طبل رسوایی روزی به صدا درخواهد آمد.

علی جعفری/ فعال رسانه‌ای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا