از گم شدن ۱۰ میلیارد تومان اعتبار مختص به کمربندی فریدونکنار تا وعده‌های جدید

به گزارش بصیرنیوز، پروژه‌های نیمه‌کاره راه و شهرسازی، ایجاد میدان جدید رو به روی بندر و همچنین وجود چالش بین شهرداری و بندر در فریدونکنار موجب شد که با حضور ولی‌الله نانواکناری نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس، مهران کفاش معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی، مهدی عبوری معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا الهیار معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر، محمدمهدی نصیری فرماندار فریدونکنار و جمعی دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی نسبت به این مسائل رسیدگی شود.

مهمترین پروژه فریدونکنار که حدود ۱۸ سال از عمر آن می‌گذرد و همچنان نیمه کاره مانده، کمربندی و پل ابتدای شهر است که شرایط بدی را ایجاد کرده و موجب نارضایتی عمومی شده است که مسئولان امر در ابتدا به سراغ بازدید از این پروژه رفتند.

ولی‌الله نانواکناری در بدو ورود به محل اجرای پروژه کمربندی مراتب اعتراض خود را نسبت به وزیر راه و شهرسازی و مسئولان این وزارتخانه و اداره کل راه و شهرسازی اعلام کرد و گفت: درحالی که این پروژه باید یک سال قبل به اتمام می‌رسید اما همچنان در نیمه راه قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه وزیر راه دستور داد که مبلغ مورد نیاز پیمانکار تامین شود اظهار کرد: در یک مرحله مبلغ ۷٫۵ میلیارد تومان و در مرحله دیگر ۲٫۵ میلیارد تومان برای این پروژه اختصاص داده شد اما متاسفانه مشخص نیست که این مبلغ به کجا رفت و کجا هزینه شد.

نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر خاطرنشان کرد: اگر مسئولان مربوطه توانایی اجرای این پروژه را ندارند به صورت شفاف به مردم اعلام کنند و اگر به دنبال عملیاتی کردن آن هستند محکم کار را دنبال کنند.

محمدمهدی نصیری در این بازدید اظهار کرد: انتظار داریم تا در کنار پرداخت اعتبار به صورت اسناد خزانه‌ای بودجه‌های نقدی هم به پیمانکار اختصاص داده شود تا بتواند کار را به راحتی به پیش ببرد.

وی خاطرنشان کرد: از وزارت راه و شهرسازی میخواهیم تا مامور ویژه‌ای برای این پروزه در نظر گرفته شود تا وضعیت را به صورت روزانه و هفتگی پیگیری کند.

طهماسبی پیمانکار این پروژه اظهار کرد: تاکنون در این پروزه چهار پیمانکار که در سطح بالایی قرار داشتند از ادامه کار منصرف شدند که این تصویر خوشایندی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه از اهالی این منطقه هستم کار را قبول کردم اما منابع در حد صفر قرار دارد و هر باری که به مسئولان مربوطه مراجعه کردیم وعده‌هایی دادند که محقق نشده است.

این پیمانکار با اشاره به افزایش هزینه‌های مصالح و حمل و نقل و دستمزد تصریح کرد: تمامی هزینه‌ها چند برابر شده که بنابر برآورد این پروزه ۲۰ میلیارد تومان تا پایان کار هزینه دارد و اگر مسئولان وزارتخانه راه و شهرسازی ۱۰ میلیارد تومان پرداخت کنند تا دهه فجر این پروژه را به اتمام می‌رسانیم.

طهماسبی افزود: اگر مسئولان همکاری نکنند و اعتبار لازم را اختصاص ندهند این کار پایان نمی‌پذیرد و درحال حاضر حدود ۲٫۵ میلیارد تومان از این پروژه طلبکار هستم.

به گزارش بصیرنیوز، بنابر وعده مسئولان وزارتخانه در این بازدید مقرر شد تا با اختصاص ۵۰ درصد اعتبار مورد نیاز در شهریور ماه کار پروژه با جدیت دنبال شود و تا بهمن ماه امسال به بهره‌برداری برسد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا