باقیمانده بودجه شهرداری برای امسال ۲۰ میلیارد است/ خبرنگاران راهکار ارائه کنند

به گزارش بصیرنیوز، محمدعلی آزادی در دیدار با اصحاب رسانه فریدونکنار با گرامی‌داشت روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران سخت‌ترین کار را در عرصه اجتماعی برعهده دارند.

وی خاطرنشان کرد: شهر دارای مشکلات و عقب‌ماندگی‌های زیادی است و این امر موجب مقایسه فریدونکنار از سوی شهروندان با شهرهای دیگر می‌شود.

شهردار فریدونکنار با اشاره به اینکه قواعدی برای انتخاب شهردار وجود دارد، تصریح کرد: نخستین ملاک قانون است که ویژگی‌هایی را برای انتخاب شهردار مطرح کرده که گزینه‌هایی از سوی شورا پیشنهاد و در نهایت یک نفر با رای اکثریت انتخاب می‌شود.

آزادی ادامه داد: در فریدونکنار برخی از اعضای شورا با ما دیدار داشتند و از ما خواستند تا در این مسئولیت حاضر شویم که در نهایت منجر به حضور ما در مسئولیت شهرداری شد.

وی افزود: در فواعد دموکراسی احترام به رای اکثریت در اولویت قرار دارد و پس از اینکه یک فرد از مراجع قانونی انتخاب و معرفی شد همه باید به این فرد احترام بگذارند و کمک بکنند؛ نخستین افرادی که می‌توانند نقش حمایتی از یک فرد را داشته باشند خبرنگاران هستند.

شهردار فریدونکنار با بیان اینکه مشکلات فراوانی در زمینه مدیریت شهری وجود دارد گفت: باتوجه به اینکه کمتر از دو سال به پایان عمر شورای پنجم مانده فرصت زیادی برای انجام کارهای مهم نیست و همچنین وضعیت بودجه‌ای نامناسبی که وجود دارد کار را سخت می‌کند.

آزادی یادآور شد: بودجه شهرداری فریدونکنار در طول سال حدود ۲۶ میلیارد تومان است و این درحالی است که هم‌اکنون حدود ۶ میلیارد این بودجه هزینه شده و ما باید تا پایان سال با باقیمانده بودجه که از طریق عوارض به دست می‌آید تمامی کارها را به پیش ببریم.

وی اظهار کرد: باتوجه به اینکه یک فرد بومی هستم انتظارات زیادی به وجود می‌آید که امیدواریم در سایه همدلی و همراهی بتوانیم کارهای مثبتی را برای این شهر انجام دهیم.

شهردار فریدونکنار با اشاره به حجم بالای کار شهرداری، خاطرنشان کرد: کار در زمینه عمرانی، فضای سبز و همچنین جذب سرمایه‌گذار از مهمترین اقداماتی است که در حوزه وظایفی شهرداری است و تاکنون برای جذب سرمایه‌گذار حدود ۵۰ جلسه برگزار شد.

آزادی با بیان اینکه وجود خبرنگار منتقد برکت است تصریح کرد: خبرنگار فردی است که می تواند امر به معروف و نهی از منکر کند و با نشان دادن خوبی‌ها و ضعف‌ها به پیشرفت شهر کمک کند.

وی افزود: اگر خبرنگار راه انصاف را در پیش نگیرد و با تهمت پراکنی اقدام به انتشار اخبار کند شهروندان تصویر بدی نسبت به مسئولان پیدا می‌کنند و موجب بی‌اعتمادی و ناامیدی می‌شود.

شهردار فریدونکنار خواستار ارائه راهکار از سوی خبرنگاران برای پیشرفت شهر شد و گفت: اگر خبرنگاران راهکارهای خوبی ارائه دهند می توانیم شاهد پیشرفت‌ها باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا