از دفاع همه‌جانبه برای دولت تا انتقاد از رسانه‌های منتقد

به گزارش بصیرنیوز، همزمان با هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، چهارمین جلسه شورای اداری فریدونکنار با حضور مسئولان دستگاه های این شهرستان در سالن اجتماعات اردوگاه شهید رجایی برگزار شد.

دولت روحانی مظلوم‌ترین دولت‌ها است

محمدمهدی نصیری در این جلسه اظهار کرد: هفته دولت و این مناسبت‌ها بهانه‌ای است تا یاد کنیم از زحمات افرادی که این روزها به نام آن‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: دولت به معنای مجموعه‌ای از کارگزارن حکومت است که به واسطه رای مستقیم ملت انتخاب می‌شوند و در راس امورات مختلف قرار می‌گیرند تا خدمت‌گذاری ملت کنند و موجب تسهیل امور مردم شوند.

فرماندار فریدونکنار تصریح کرد: در مجموعه دولت‌هایی که هست، دولت آقای دکتر روحانی از مظلوم‌ترین دولت‌ها است چراکه به واسطه فراجناحی بودن که تجربه جدیدی است، از چپ و از راست و اصلاح و اصولگرایی مورد نوازش قرار می‌گیرند.

نصیری با بیان اینکه به آنچه که می‌گوییم باید اعتقاد داشته باشیم. عنوان داشت: همه ما می‌دانیم که در شدیدترین تحریم‌ها، ترور و جنگ اقتصادی قرار داریم پس لازم است که همه با هم متحد باشیم نه اینکه متفرق شویم و همدیگر را بزنیم.

وی با اشاره به اینکه با زدن دولت چیزی نصیب کسی نمی‌شود بلکه اهداف دشمنان تامین می‌شود، گفت: فضای اعتدالی خوب و منسجم در فریدونکنار وجود دارد.

فرماندار فریدونکنار با انتقاد از برخی دستگاه‌ها و نهادها که متفرقانه عمل می‌کنند تاکید کرد: دستگاه ها و نهادهایی که متفرقانه عمل می‌کنند باید بدانند که در مرحله اول من نصیحت می‌کنم اما در مرحله بعدی به نحو دیگری عمل خواهم کرد.

نصیری افزود: آخرین گزارش بانک جهانی، اقتصاد ایران را در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به رشد اقتصادی مثبت اریابی کرده که این امر نشان دهنده این است که پایان رکود اقتصادی کشور را شاهد خواهیم بود و همچنین اطلاعات مرکز آمار ایران تورم نقطه به نقطه در تیرماه ۹۸ نسبت به ماه مشابه سال گذشته را با ۲٫۴ کاهش نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه طی ۱۲ ماهه سال ۹۷ تسهیلات پرداخت شده از سوی بانک‌ها ۳۶ درصد افزایش پیدا کرده است، یادآور شد: درحالی که دو شرکت در فریدونکنار در آستانه ورشکستی قرار داشتنند اما با اخذ تسهیلات دولتی توانستند به کارشان ادامه بدهند و هم‌اکنون نقش مهمی را در صنعت کشور دارند.

فرماندار فریدونکنار اظهار کرد: رفع مشکلات بندر فریدونکنار یکی از دستاوردهای ما بوده است و این اتفاق درحالی رخ داد که زمان تحویل گرفتن من به عنوان فرماندار، بندر با مشکلات متعددی از جمله بدهکاری ۸ تا ۱۲ ماهه حقوق معوقه کارکنان، بدهی به شهرداری، مالیات و بیمه رو به رو بوده است اما هم اکنون که همه چیز به رونق رسیده و مشکلات مرتفع شده برخی افراد این‌ها را نمی بینند و فکر می کنند که از هوا این اتفاقات انجام گرفته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: شاخص وابستگی به منابع نفتی در سال ۹۷ حدود ۴۰ درصد بوده که بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری به ۳۰ درصد رسیده است؛ اینکه گفته می‌شود تحریم می‌تواند به‌عنوان یک فرصت استفاده شود مهمترین آن رونق تولید داخل و جدا شدن از وابستگی نفتی است.

نصیری با اشاره به زدن پهباد آمریکا، توقیف نفتکش انگلیسی و آزادی نفتکش ایرانی تصریح کرد: همه ما در کنار هم هستیم  و فرقی نمی‌کند که از چه نهاد و قشری باشیم و فقط باید برای سرفرازی این پرچم تلاش کنیم.

وی با ابراز گلایه از ضعف روابط عمومی در فرمانداری و برخی از دستگاه‌ها گفت: متاسفانه درحالی که کارهای زیادی انجام گرفته و می‌گیرد اما دیده نمی‌شود.

فرماندار فریدونکنار یادآور شد: درحالی که زمان تحویل فرمانداری به بنده، فریدونکنار در جذب تسهیلات رتبه ۲۱ را داشت اما بلافاصله با زحماتی که کشیده شد به رتبه دوم رسیدیم.

نصیری گفت: به سمتی داریم حرکت می‌کنیم که درمانگاه تامین اجتماعی را راه‌اندازی کنیم و کارهای خوبی در بیمارستان و شبکه بهداشت درحال انجام است.

وی با انتقاد از برخی رسانه ها گفت: درحالی که طبقات شبکه بهداشت شهید بصیر درحال اضافه شدن است اما متاسفانه برخی از رسانه‌ها بدون اطلاع دست به قلم می‌شوند و از عکس‌های قدیمی استفاده کرده و می‌گویند که این پروژه چندین سال رها شده است.

هزینه ۵۲۵ میلیون تومانی برای ساخت مسکن محرومین

علی محسنی در ادامه این جلسه اظهار کرد: هفته گذشته افتتاح ۶ باب منزل مسکونی محرومان در فریدونکنار صورت گرفته که در سطح استان کم‌نظیر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: برای این پروژه‌ها بالغ بر ۵۲۵ میلیون تومان هزینه شده که ۱۷۵ میلیون تومان را کمیته امداد پرداخت کرده و ۳۵۰ میلیون تومان توسط خیرین و گروه‌های جهادی بسیج سپاه شهرستان تامین شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونکنار با قدردانی از زحمات مسئولان و گروه‌هایی که در افتتاح خانه محروم و هفته عفاف و حجاب تلاش کردند گفت: بر اساس ارزیابی صورت گرفته، فریدونکنار رتبه دوم استان را در هفته عفاف و حجاب کسب کرد.

محسنی تصریح کرد: در هفته گذشته مجمع بسیجیان شهرستان در دانشگاه پردیسان با حدود ۱۲۰نفر از نخبگان بسیجی فریدونکنار در قالب گروه‌های هفت گانه قرار گرفتند تا بر اساس منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب مشکلات سطح شهرستان را به صورت علمی و عملی بررسی کنند و به کمک دستگاه‌های اجرایی بیایند.

وی با بیان اینکه سپاه به دنبال تصدی‌گری نیست یادآور شد: ما اقتخار می‌کنیم که به کمک دستگاه‌های اجرایی برویم و امیدواریم بتوانیم در کنار هم موجب ناامیدی دشمن شویم.

نقش پررنگ بسیج سازندگی در بخش دهفری

محدعلی رحمانزاده با ارائه گزارشی از عملکرد یک ساله بخش دهفری اظهار کرد: از تیرماه سال ۹۷ تا پایان مرداد سال ۹۸ دو اتفاق بسیار خوب در زمینه کشاورزی رخ داد که تجهیز و نوسازی ۶۵ هکتاری اراضی کشاورزی در روستای نوایی‌محله و مشخص شدن پیمانکار برای احیای آب‌بندان مشترک روستاهای شیرمحله و بزرگ بیشه محله بوده است.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی و بهره‌برداری از سه ایستگاه پمپاژ روستاهای ازباران، کاردگرمحله و بنه‌کنار و ترویج و احداث گلخانه از جمله اقدامات دیگر در زمینه کشاورزی بوده است.

بخشدار دهفری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه اشتغالزایی و تسهیلات، تصریح کرد: احداث شالیکوبی، راه‌اندازی یک واحد گاوداری و راه‌اندازی صندوق خرد زنان روستایی از اقدامات در زمینه اشتغال بوده است.

رحمانزاده با بیان اینکه سه سالن ورزشی نیمه‌کاره در روستاهای بخش دهفری وجود دارد گفت: سالن ورزشی روستای شیرا (حسین آباد) با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی و گذشت ۱۰ سال از شروع پروژه، کاردگرمحله با گذشت ۱۵ سال از شروع پروژه که هم‌اکنون پیمانکار درحال کار است و شیرمحله که پروژه آن در اختیار سپاه پاسداران است که امیدواریم این پروژه‌ها با حمایت مسئولان شهرستانی و استانی به زودی به بهره‌برداری برسند.

وی با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی در بخش دهفری یادآور شد: بسیج سازندگی در بخش دهفری اقداماتی را از قبیل گردشگری، کتابخانه، و ساخت خانه محروم درحال انجام دارد که پنج واحد مسکن محرومین با حمایت کمیته امداد و خیرین بخش به اتمام رسید و دو واحد نیمه کاره در روستای ازباران قرار دارد که امیداوریم یکی از این پروژه‌ها هر چه سریعتر به اتمام و دیگری عملیات اجرایی آن آغاز شود.

بخشداری دهفری با کنایه از تاخیر در بهره‌برداری کتابخانه روستای کاردگرمحله عنوان کرد: قبل از زمانی که ما به‌عنوان کارمند بخشداری شویم که بیش از ۱۵ سال می‌گذرد کار این کتابخانه شروع شده بود و همچنان به افتتاح نرسیده که باتوجه به اینکه کار به بسیج سازندگی واگذار شده اتفاقات خوبی صورت گرفته که در دهه فجر به افتتاح می‌رسد.

رحمان‌زاده تاکید کرد: با حمایت‌های صورت گرفته در زمینه گردشگری روستای بنه‌کنار، بسیج سازندگی ۸۰۰ متر طول را فنس‌کشی کرده که مابقی با اعتبار کمیته برنامه‌ریزی به اتمام می‌رسد و بنابر قول گرفته شده از شورا و دهیاری این روستا قرار است تا زمستان امسال موضوع پرنده‌نگری فعال شود.

وی اظهار کرد: باتوجه به اینکه بخش دهفری در محور فریدونکنار به آمل قرار دارد و از سالیان دور موضوع چهاربانده کردن آن مطرح شده است سال گذشته دو کیلومتر در محدوده روستای شیرمحله تعریض آن صورت گرفته و کار در حال انجام است.

بخشدار دهفری خاطرنشان کرد: کاشت نهال، برگزاری جشن روز روستا، همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی و میز خدمت از جمله برنامه‌هایی بوده که در راستای نشاط اجتماعی اتفاق افتاده است.

ساماندهی به ساخت و ساز غیرمجاز مهمترین کار بخشداری مرکزی

پوپک محمدی با ارائه گزارشی از عملکرد ۱۴ ماهه بخشداری مرکزی اظهار کرد: این گزارش در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی، کشاورزی، زیست‌محیطی و اقتصادی است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین کار بخشداری مرکزی سر و سامان دادن به ساخت و سازهای غیرمجازی است که در بخش به صورت گسترده انجام می‌گرفت که با اطلاع رسانی این امور به مراتب بهتر شد.

بخشدار مرکزی فریدونکنار تصریح کرد: پیگیری جذب اعتبار برای طرح‌های هادی و راه روستایی در روستاهای سوته، منقارپی، زاهدکلا انجام گرفت.

محمدی یادآور شد: پروژه سالن ورزشی روستای فرم که موفق به اتمام آن نشدیم تا هفته تربیت‌بدنی به افتتاح خواهد رسید.

وی افزود: کاشت سه هزار اصله نهال، لایروبی برخی از آب بندان‌ها، بازدید از عملکرد دهیاری‌ها، برگزاری جلسات برای امور فرهنگی و اجتماعی با شوراها، تکمیل شناسنامه روستاهای تابعه برای شناسایی ظرفیت‌ها از جمله اقدامات در این بخش بوده است.

بخشدار مرکزی فریدونکنار گفت: برای ساماندهی زباله و عدم آتش‌زدن کاه و کلش جلسات و تبلیغات زیادی صورت گرفت که البته موفقیتی در این زمینه حاصل نشد.

محمدی خاطرنشان کرد: روستای اوکسر به عنوان روستای پایلوت برای تفکیک زباله معرفی شده که امیدواریم بتوانیم خانواده‌ها را به سمت تفکیک سوق دهیم.

به گزارش بصیرنیوز، در پایان این جلسه از کارمندان و مدیران نمونه تجلیل به‌عمل آمد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا