زندگی باید در چارچوب سبک حسینی باشد/ مادران از تربیت فرزندان خود خسته نشوند

به گزارش بصیرنیوز، حبیب‌الله حلیمی در همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی که در مصلی قدس فریدونکنار برگزار شده بود با اشاره به نکات تربیتی فرزندان، اظهار کرد: یکی از آداب تربیتی این است که پدر و مادر در خانه و پیش فرزندان با هم درگیر نشوند و از الفاظ نادرست استفاده نکنند.

وی خاطرنشان کرد: تربیت یک جریان است که در زمان‌های مختلف وجود دارد و باید این فرآیند تربیتی در همه جا رعایت شود.

رئیس دانشکده الهیات دانشگاه مازندران تصریح کرد: والدین باید به دنبال آینده فرزندان خود باشند و دورنمای خوبی را برای آن‌ها ترسیم کنند تا هم خانواده و هم فرزندان بدانند در کدام مسیر باید حرکت کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: مادران نباید از تربیت فرزندان خود خسته شوند و بگویند صبر حدی دارد نه اینطور نیست صبر برای تربیت فرزندان حد ندارد.

عضو هیات علمی دانشگاه مازندران با بیان اینکه در چارچوب سبک حسینی باید زندگی کنیم گفت: اینکه زن و شوهر به هم پرخاش کنند، در عروسی‌های مختلط باشند و هر رفتاری از آن‌ها سر بزند در قاموس اباعبدالله نیست و در تربیت فرزندان موثر است.

حلیمی یادآور شد: مسئول تربیت در خانواده مادر است که نقش زیادی در جامعه دارد که همین امر موجب می‌شود پیغمبر فرمودند بهشت زیر پای مادر و امام خمینی(ره) است.

وی با اشاره به اینکه مدیر تربیتی خانواده زن است و نباید دارای افسردگی و بی‌حوصلگی باشد عنوان کرد: سلول‌های مردان سه برابر زنان است که برای کار کردن آفریده شده و زنان سه برابر مردان عواطف دارند که نشان از این است که باید مربی زندگی باشند.

رئیس دانشکده الهیات دانشگاه مازندران با بیان اینکه صبوری و سعه صدر از ویژگی‌های مربی زن باید باشد اظهار کرد: خانم‌ها و آقایان باید بدانند که تمام تربیت در خانه است و تاثیر تلویزیون و فضای مجازی در اولویت بعدی قرار دارد و هرکاری که فرزندان می‌کنند خروجی خانه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا