هیچ قدرتی توانایی پایمال کردن خون شهدا را ندارد/ برخی افراد داخلی به‌دنبال ترساندن مردم هستند

به گزارش بصیرنیوز، پروفسور موسی فرهادی در همایش تطبیق قیام حسینی با عصر حاضر که در مسجد فاطمه زهرا(س) فریدونکنار برگزار شد، اظهار کرد: یکی از لقب‌های امام حسین(ع) کشتی نجات است که باید نگاه دقیقی به حادثه عاشورا داشته باشیم تا مشخص شود چگونه می‌توان وارد این کشتی شد.

وی با اشاره به اینکه کربلا آینه انسان‌ها است، خاطرنشان کرد: افراد منصب‌پرست در حادثه کربلا نقش اصلی فاجعه را داشتند و این امر متاسفانه درحال حاضر هم وجود دارد، برخی‌ها به دنبال کسانی هستند که فکر می‌کنند اگر به منصب برسند می‌توانند از آنها منفعت کسب کنند.

رئیس دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه نوشیروانی بابل، با بیان اینکه خواص نقش اصلی را در انحراف مردم کوفه داشتند تصریح کرد: در برخی از زمان‌ها گناه خواص به خاطر انحراف افکارعمومی بیشتر است.

مسئول اسبق شورای سیاست‌گذاری حراست دانشگاه‌های منطقه ۲ کشور یادآور شد: وقتی که مردم کوفه به امام حسین(ع) نامه نوشتند حدود ۵۰۰ نفر بودند اما در روز عاشورا فقط ۷۲ نفر باقی ماندند چراکه امام حسین(ع) در سخنرانی‌های خود حرکت خود را در مسیر شهادت اعلام می‌کند و این امر در زمان کنونی هم رخ می‌دهد و افراد مسئولی را انتخاب می‌کنند که ببینند حرف های دنیایی می‌زند و عافیت داشته باشد.

این دانشمند برتر جهان اسلام با اشاره به اینکه در لشگر امام حسین(ع) سنین مختلف از ۲۰ تا ۸۵ سال حضور داشتند گفت: لشگر اباعبدالله(ع) لشگر امیدواری بود و هرکسی می‌تواند در نهضت حسینی برای خود نمونه پیدا کند و ببیند در کجای کار کربلا قرار دارد.

فرهادی رهاکنندگان امام حسین(ع) را از افرادی برشمرد که ترس از دست دادن مال و اموال خود را داشتند و افزود: قلب ما باید تحمل حقیقت را داشته باشد تا سر تعظیم بر امام و رهبر خود فرود بیاوریم و نباید در گیر و دار حزب و جریان خاصی باشیم.

وی با بیان اینکه پس از حادثه کربلا بسیاری از گروه‌ها خود را پشیمان از عدم یاری امام حسین(ع) می‌دانستند و در این راه جان هم دادند اما هیچ سودی نداشت، اظهار کرد: گروه اول کشته‌های پس از واقعه کربلا توابین بودند که ۵ هزار نفر کشته شدند و گروه بعدی یزید بود که لشگر شام ۱۵ هزار نفر از آن‌ها را کشت و همچنین قیام مختار هم حدود ۱۰ هزار نفر کشته داد که اگر حدود ۱۰ هزار نفر از این میزان درکنار امام حسین(ع) قرار می‌گرفتند حادثه عاشورا شاید رخ نمی‌داد.

رئیس دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه نوشیروانی، جهل، بیسوادی، ترس و طمع را از عوامل دخیل در حادثه کربلا برشمرد و خاطرنشان کرد: هم‌اکنون هم برخی افراد در داخل از این ابزار استفاده می‌کنند و مردم را با بیان اینکه دشمن بمب اتم می‌زند و از این حرف‌ها می‌ترسانند.

این دانشمند برتر جهان اسلام تصریح کرد: ما ثابت کردیم که اگر با خدا باشیم دست دنیا را از کشور خود کوتاه می‌کنیم که البته این امر هزینه‌هایی هم دارد اما موجب سربلندی می‌شود همچنانی که شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم عزیز شدند.

فرهادی با اشاره به اینکه هیچ قدرتی نمی‌تواند خون شهدا را پایمال کند چراکه آنها برای خدا رفتند، یادآور شد: ما باید سوار کشتی نجات امام حسین(ع) شویم و در این مسیر حرکت کنیم چراکه ظهور نزدیک است و امکان دارد از این قافله عقب بمانیم.

وی با اشاره به پیشرفت جمهوری اسلامی و همچنین علت برخی از مشکلات موجود در کشور گفت: قدرت جمهوری اسلامی به حدی رسیده که مسافت دو هزار و ۵۰۰ کیلومتری را دقیق می‌زند و این امر که در زمینه نظامی رخ داده نتیجه فرمانده مدبری است که آن را هدایت می‌کند اما در بخش‌های دیگر که مسئولان به درستی عمل نمی‌کنند دچار مشکلاتی هستیم.

رئیس دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه نوشیروانی بابل اذعان کرد: کسانی که فریاد ناکارآمدی حکومت دینی را سر می‌دهند ازجمله افرادی هستند که حکومت عبیدالله ابن زیاد را قوی می‌دانستند.

فرهادی خاطرنشان کرد: تخصص در کنار تعهد لازم است و جامعه اسلامی نباید به سمت این برود که افراد به دنبال مسئولیت گرفتن باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا