مکیده شدن خون ملت یمن در پی وجدان خاموش کشورهای اروپایی

به گزارش بصیرنیوز، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در خطبه‌های نماز جمعه فریدونکنار با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: برخی‌ها فکر می‌کردند که جنگ فقط برای ما خسارت را به دنبال داشت اما فوایدی هم داشت که به فرموده امام خمینی(ره) “جنگ هرچند ناگوار بود اما فوایدی داشت که از جمله این بود که اسلام به دنیا معرفی شد”.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برکات جنگ این بود که مشخص شد چه کشورهایی در مقابل اسلام ایستادند و چه کشورهایی حامی آن بودند؛ کشورهای عربی بزدل به ظاهر مسلمان علیه اسلام بودند.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه کشورهای اروپایی و آمریکا از اسلام می‌ترسند، تصریح کرد: درد آن‌ها در پیشرفت اسلام است و می‌خواهند جلوی این پیشرفت‌ها را بگیرند؛ به برخی افراد پول می‌دهند تا در جامعه کشف حجاب و هتک حرمت کنند به خاطر این است تا ابهت حجاب شکسته شود.

جلالی تاکید کرد: امروز دفاع از اسلام و هزینه برای آن امری لازم است که همه باید حضور داشته باشند، یکی از موارد حضور در جبهه اسلام، برپایی باشکوه مراسم پیاده‌روی اربعین امام حسین(ع) است.

وی با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین یک حرکت بی‌نظیر در دنیا است گفت: پیاده‌روی به سمت مرقد امام حسین(ع) یک حرکت بامعرفت، باغیرت و باهمت است که جای قدردانی از حاضران در این مراسم دارد.

امام جمعه فریدونکنار یادآور شد: کمک‌های خوبی از سوی مردم فریدونکنار به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان از کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای موکب خدام‌الحسین ارسال شد.

جلالی با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل اظهار کرد: سخنرانی خوبی آقای روحانی داشتند که سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران را بیان و به نمایندگی از ملت ایران مذاکره تحت تحریم را منفی اعلام کردند و گفتند “ملت ایران حدود یک سال و نیم زیر شدیدترین تحریم استقامت کرده و هرگز با دشمنی که می‌خواهد با صلح فشار جمهوری اسلامی را به تسلیم وادارد مذاکره نخواهد کرد”.

وی خاطرنشان کرد: انگلستان، فرانسه و آلمان طی بیانیه‌ای درخصوص حادثه شرکت آرامکو عربستان از آمریکا حمایت کردند و اعلام داشتند که این حادثه توسط جمهوری اسلامی ایران رخ داد که این بیانیه آنقدر وقیح بود که مجلس آلمان صدراعظم خود را به چالش کشید که بر چه مدرکی این بیانیه را امضا کردید.

امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: درحالی که پس از حادثه شرکت نفتی عربستان بسیاری از کشورهای اروپایی به هیاهو افتادند اما مشخص نیست که چرا این کشورها در مقابل جنایت‌های مرگبار عربستان علیه کشور یمن سکوت اختیار کرده‌اند.

جلالی افزود: ۸۵ درصد از جمعیت ۲۷ میلیون نفری یمن نیاز به کمک فوری برای ادامه زندگی دارند و درحالی که شرایط سختی را متحمل می‌شوند اما وجدان خاموش این کشورها موجب شده تا خون بینوایان یمنی مکیده شود و هم‌اکنون که درحال دفاع از خود هستند فریاد آن‌ها بلند شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا