پایان طرح امداد و نجات ساحلی فریدونکنار با نجات ۴۳۰ نفر از غرق شدن در دریا

به گزارش بصیرنیوز، هادی شفیع‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: با پایان طرح امداد و نجات ساحلی (پیشگیری و کاهش تلفات انسانی) در سواحل فریدونکنار تیم‌های امداد و نجات ساحلی این جمعیت با همکاری و تلاش مثال‌زدنی ناجیان غریق عزیز و بی‌ادعا و امدادگران و نجاتگران پرتلاش مستقر در سواحل شهرستان از تاریخ اول خردادماه تا ۳۱ شهریور ۹۸ موفق شدند ۴۳۰ نفر غریق را از امواج مرگبار دریای خزر نجات دهند.

وی خاطرنشان کرد: در قالب این طرح حدود هشت هزار و ۷۲۳ نفر روز ناجی غریق و نجاتگر در حدود ۲۳ نقطه پرخطر سواحل شهرستان مستقر شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر فریدونکنار تصریح کرد: ۳۹۴ نفر به صورت مراجعه حضوری و درمان سرپایی شدند و ۴۳ نفر هم در طرح دریا امسال به بیمارستان منتقل شدند.

شفیع‌زاده با اشاره به اینکه یک پایگاه ثابت در این طرح استقرار داشته است گفت: یک دستگاه آمبولانس و یک دستگاه نیسان پیکاپ و سه دستگاه موتور تریل به‌عنوان خودروهای به‌کارگیری شده و گشت موتوری در روز به همشهریان و مسافران خدمات ارائه دادند.

این مسئول ادامه داد: تعداد نجاتگران و امدادگران به‌کارگیری شده ۷۹۸ نفر روز بود که ۱۵ هزار و ۵۲۸ ساعت عملیات داشتند.

وی در پایان به برگزاری مانور امداد و نجات دریایی که در ساحل فریدونکنار برگزار شد اشاره کرد و گفت: این مانور برای آمادگی نجاتگران و امدادگران برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا