تشدید نظارت دامپزشکی و برخورد با متخلفان واحدهای دامی

به گزارش بصیرنیوز، مهدی کریم‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: اهم فعالیت‌های اداره دامپزشکی به سه بخش نظارت، مبارزه و آموزش مرتبط می شود؛ روزانه اکیپ‌هایی برای مبارزه و واکسناسیون به همراه تکنسین‌ها و تجهیزات در دو شهرستان بابلسر و فریدونکنار اعزام می‌شوند.

وی درخصوص بخش نظارتی اداره دامپزشکی با اشاره به اینکه شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار از شهرهای گردشگرپذیر و توریستی هستند که همین امر حساسیت کار ما را بالا می‌برد خاطرنشان کرد: نظارت و امنیت غذایی این دو شهرستان باتوجه به گردشگرپذیر بودن بسیار حائز اهمیت است و همچنین به دلیل وجود واحدهای گردشگری، رستوران، تالار، هتل، قصابی، کبابی، مرغ فروشی، واحدهای پرورش آبزیان، کارخانجات فرآورده‌های تحت حرارت، کارخانجات پودر ماهی، لنج‌های صیدماهی، باغ وحش، بازار پرنده و بازار ماهی خط سیرهایی تعریف شده که توسط کارشناسان نظارت می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی بابلسر و فریدونکنار تصریح کرد: قرنطینه واحدهای طیور، جوجه‌ریزی، واکسیناسیون، بهداشت کارخانه جوجه کشی، نظارت بر واحدهای مرغ مادر و مرغ گوشتی از جمله بخش دیگری از فعالیت‌های این اداره است.

کریم‌پور با بیان اینکه بخشی از وظایف ما به بخش خصوصی واگذار شده است، یادآور شد: همچنان وظایف حاکمیتی و نظارتی اداره دامپزشکی پابرجاست و تامین مواداولیه، واکسن و تشخیص بیماری‌ها از دیگر فعالیت‌ها است.

وی بر پیگیری جدی در زمینه نظارت بر واحدها تاکید کرد و گفت: در زمینه نظارت به صورت جدی اقدام می‌شود که برخوردهایی هم داشتیم و همچنان این روند ادامه پیدا می‌کند.

رئیس اداره دامپزشکی بابلسر و فریدونکنار با اشاره به فعالیت‌های آموزشی این اداره عنوان کرد: با همکاری اداره جهاد کشاورزی دو شهرستان جلسات مختلف آموزش طیور و آشنایی با بیماری‌ها صورت گرفته است.

این مسئول افزود: باتوجه به اینکه این روزها موکب‌های شهرهای مختلف ایران در کشور عراق مستقر می‌شوند، لازم است محصولاتی اعم از گوشت و مرغ با نظارت دامپزشکی و با برگه قرنطینه ارسال شود.

کریم‌پور با بیان اینکه واکسیناسیون طیور حتی در روستاها به صورت روزانه انجام می‌شود اظهار کرد: تمامی واکسن‌هایی که برای دام و طیور تزریق می‌شود به صورت رایگان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا