صرفه‌جویی ۷۰ میلیون تومانی با حذف قبض کاغذی برق در فریدونکنار/ چهار میلیارد تومان از مشترکان طلب داریم

به گزارش بصیرنیوز، یعقوب حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به اجرای طرح ملی قبض سبز، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های وزارت نیرو حفظ محیط زیست است که یکی از اقداماتی که می‌تواند در این راستا انجام شود حذف کاغذ از روال اداری است.

وی با اشاره به اینکه در شرکت توزیع برخی از نامه‌ها، مجوزها و قراردادها از کاغذ خارج شده و به صورت سیستمی تبدیل شده است خاطرنشان کرد: قبض‌های کاغذی از مواردی در وزارت نیرو بود که از قطع درختان برای تهیه کاغذ گرفته تا پخش توسط ماموران حدود ۵ مرحله را باید پشت سر می‌گذاشت تا به دست مشترک برسد و همین امر موجب هزینه‌های زیاد و آسیب فراوان به محیط زیست می‌شد.

مدیر امور توزیع برق فریدونکنار با بیان اینکه برای حذف این هزینه‌ها سیاست حذف قبض برق کاغذی درنظر گرفته شد تصریح کرد: از محل صرفه‌جویی هزینه‌های قبض برق کاغذی طرح ملی قبض سبز اجرا شد و از عواید آن بسته‌های لوازم التحریر تهیه شده و به دانش‌آموزان مناطق محروم اهدا می‌شود.

۹۷ درصد مشترکان برق در فریدونکنار قبض پیامکی دریافت می‌کنند

حیدری یادآور شد: حدود ۲۰۰ بسته لوازم‌التحریر در قالب همین طرح تهیه و با حضور مسئولان شهرستانی به دانش‌آموزان مدرسه شهدای ولیعصر(عج) اهدا شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۹۷ درصد مشترکان فریدونکناری شماره خود را در سامانه شرکت توزیع ثبت کرده‌اند و قبض پیامکی دریافت می‌کنند، گفت: درحال حاضر برخی از افراد میانسال به بالا که از سطح سواد کمتری برخورداند هنوز ابهاماتی در این خصوص دارند که جای هیچ نگرانی نیست و این افراد می‌توانند از بستگان نزدیک خود بخواهند تا شناسه قبض آن‌ها را با شماره خودشان به ۱۰۰۰۹۱۲۱ ارسال کنند.

مدیر امور توزیع برق فریدونکنار افزود: مشترکان باید بدانند اگر در طول مدت دو ماه برای آن‌ها پیامکی ارسال نشد یا دلایل مختلف اعم از تغییر مسکن، تغییر مستاجر، تعویض سیمکارت اتفاق افتاد لازم است به اداره امور توزیع برق مراجعه و شماره خود را اصلاح کنند چراکه از این پس دیگر قبضی صادر نمی‌شود و مسئولیت‌های بعدی متوجه مشترک است.

این مسئول از صدور ۲۴۹ هزار و ۶۹۳ قبض در سال گذشته برای مشترکان فریدونکناری خبر داد و خاطرنشان کرد: بنابر آمار و مبالغ هزینه‌ای که از سال گذشته ارزیابی شد از محل حذف قبوض کاغذی در فریدونکنار بیش از ۷۰ میلیون تومان صرفه جویی شده است.

حیدری اظهار کرد: مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت نکردند(کسانی که ۴۰۰ کیلووات را برای هر دوره ماه رعایت نکردند) ۱۶ درصد افزایش بها داشتند و همچنین قبض آن‌ها یک ماهه صادر می‌شود.

هزینه ۶ میلیاردی برای پروژه‌های امور برق در ۶ ماه ابتدای سال ۹۸

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی امور توزیع برق فریدونکنار گفت: اجرای پروژه منطقه همت‌آباد با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان از بخش اعتبارات ملی که مشکلاتی از قبیل ضعف برق، فرسودگی پایه‌ها و فرسودگی شبکه سیم را برطرف کرد و همچنین از گرفتن برق آزاد جلوگیری کرد.

حیدری ادامه داد: به دنبال احداث خط جدید از خیابان بهشتی تا میدان ماهی هستیم که این پروژه می‌تواند یک قسمت برق شهر را جدا کند تا فشار زیادی به آن وارد نشود.

مدیر امور توزیع برق فریدونکنار گفت: از ابتدای سال تاکنون حدود سه میلیارد تومان برای احداث شبکه در شهر و واگذاری انشعاب به مشترکان جدید هزینه و همچنین در زمینه اصلاح و بهینه حدود دو میلیارد تومان قرارداد بسته شده است.

وی درخصوص برگزاری مانورهای امور توزیع برق اذعان کرد: مانورهای امور توزیع برق به صورت عملیاتی و با هدف کاهش هزینه‌ها اجرا می‌شود که در پی آن خاموشی محدود و ۴۰ درصد کاهش هزینه در پروژه‌ها را به همراه دارد.

بدهی چهار میلیاردی که موجب جلوگیری از ورود اعتبار می‌شود

حیدری تاکید کرد: از مشترکانی که در پرداخت قبوض بدهی دارند انتظار می‌رود مصرف برقی که انجام شده هزینه انرژی آن را پرداخت کنند؛ متاسفانه در فریدونکنار که دارای ۳۳ هزار مشترک برق است حدود چهار میلیارد تومان بدهی به اداره برق وجود دارد که این مبلغ زیاد است و موجب جلوگیری از ورود اعتبار به شهرستان می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه تمامی هزینه‌های انرژی قبوض برق برای پرداخت یارانه‌ها اختصاص پیدا می‌کند ادامه داد: برای اینکه بتوانیم خدمات بیشتری به شهروندان ارائه کنیم و اعتبارات مورد نیاز را دریافت کنیم نیاز است که مطالبات وصول شود.

مدیر امور توزیع برق فریدونکنار با اشاره به اینکه برای تکمیل مبلغ یارانه‌ها به شرکت‌هایی مانند توانیر سهمیه پرداخت اختصاص پیدا می‌کند که باید در آن ماه سهمیه را بپردازند افزود: اگر مشترکان قبوض خود را پرداخت نکنند و ما نتوانیم مطالبات را وصول کنیم شرکت امور توزیع برق این مبالغ را از حقوق پرسنل کم می‌کنند و در واقع هزینه برقی که یک مشترک استفاده کرده باید از حقوق یک نفر دیگر پرداخت شود.

وی بر لزوم پرداخت بدهی قبوض در زمان مقرر تاکید کرد و گفت: برخی از مشترکان اعتراض دارند که مبالغ قبض ها بالا است که باید توجه داشته باشند اگر سر موعد مقرر این قبوض پرداخت شود هزینه‌ها بالا نمی‌رود؛ اخطارها و تذکرات متعدد برای شهروندانی که قبوض خود را پرداخت نمی‌کنند ارسال می‌شود که در مرحله آخر اقدام به قطع می‌کنیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا