حمایت یک میلیارد تومانی خیرین فریدونکناری از مددجویان کمیته امداد

به گزارش بصیرنیوز، شهیدالله آقاجانپور طی گفت‌وگویی اظهار کرد: در ابتدای تشکیل کمیته امداد خدماتی از جمله تحت پوشش قرارگرفتن خانواده‌های نیازمند، فرانشیز درمانی و معافیت صدور قبض آب و برق بوده که بعدها خدماتی از جمله تهیه جهیزیه و کمک به خانواده‌های در آستانه ازدواج، بیمه، تسهیلات در زمنیه‌های مختلف، خدمات سربازی، کمک به اجاره و ودیعه مسکن، پرداخت کمک هزینه دانش‌آموزی و دانشجویی و بسیاری از خدمات دیگر به آن اضافه شده که هم‌اکنون بر عهده کمیته امداد است و به مددجویان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات به مددجویان خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات اشتغال به دو صورت صندوق امداد ولایت و پرداخت وام از منابع امداد انجام می‌شود و وام دیگری امسال اضافه شده که در سند توسعه شهرستان به‌عنوان شهرهای آسیب‌پذیر بالغ بر یک میلیارد تومان ابلاغ شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) فریدونکنار تصریح کرد: یکی دیگر از خدماتی که کمیته امداد ارائه می‌کند طرح اکرام و محسنین و همان خانواده‌های بدسرپرست است که حدود ۸۸ خانواده در طرح ایتام و ۷۲ خانواده در طرح محسنین کمیته امداد فریدونکنار قرار دارند و توسط خیرین کمک‌های فراوانی به آن‌ها شده است.

آقاجانپور ادامه داد: ‌تعداد ۹۸۵ خانوار به میزان سه هزار نفر از مددجویانی هستند که تحت سرپرستی کمیته امداد فریدونکنار قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه خدمات آموزشی از دیگر مواردی است که کمیته امداد به آن توجه جدی دارد یادآور شد: از جمله خدمات دیگری که کمیته امداد ارائه می‌کند خدمات آموزشی در زمینه‌های آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد و طلاق است و باتوجه به اینکه ۳۸۵ نفر افراد تحت پوشش از خانواده طلاق هستند موضوع آموزش و مشاوره به آن‌ها داده شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) فریدونکنار با بیان اینکه پرداخت کمک هزینه سفرهای زیارتی، اعزام به عتبات عالیات، اردوهای سطح استان از موارد دیگر خدمات کمیته امداد است گفت: تاکنون با پرداخت کمک هزینه آموزش فنی و حرفه‌ای ۷۸ نفر آموزش دیده‌اند.

آقاجانپور از برگزاری نخستین میزخدمت در ۵ روستای فریدونکنار توسط کمیته امداد خبر داد و اظهار کرد: هدف از برگزاری میز خدمت بررسی مشکلات خانواده‌ها، بررسی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، اشتغال خانواده و آسیب‌های اجتماعی بوده است.

وی دیدار با خانواده‌های تحت حمایت در هر ماه را برنامه کاری این اداره عنوان کرد و افزود: درحالی که فریدونکنار دارای یک مرکز نیکوکاری بود اما هم‌اکنون بالغ بر ۱۶ مرکز در سطح شهرستان وجود دارد که همچنان  رو به افزایش است، کاری که این مراکز نیکوکاری انجام می‌دهند تسهیل روند کارِ کمیته امداد است و بیشتر با خیرین ارتباط دارند و ما فقط نظارت کننده این مراکز هستیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: در سال ۹۸ درآمد ۱۰۰ میلیونی کمیته امداد فریدونکنار با حمایت خیرین و مسئولان شهرستانی به یک میلیارد برای افراد تحت پوشش رسیده است.

آقاجانپور تصریح کرد: در جشن لذت لبخند که در سال جاری برگزار شده بود، ۱۰۰ میلیون تومان جمع‌آوری شد که فقط توسط خیرین بوده و همچنین در بحث سیل و زلزله هم مبلغ ۱۷۰ میلیون تومان توانسته‌ایم جمع آوری کنیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) فریدونکنار گفت: اقدام دیگری که کمیته امداد با کمک فرمانداری انجام داده، تشکیل انجمن حمایت زندانیان شهرستان بود و در همین راستا در اردیبهشت ماه با فرماندار و معاونین از زندان بابل بازدید به‌عمل آمد و توانستیم که بر اساس آگاهی خانواده‌های آن‌ها را شناسایی کنیم و برای هر کدام از آن‌ها سبد غذایی تهیه شد و امیدواریم که این روند ادامه داشته باشد و تمام توان خود را برای حمایت از آن‌ها می‌گذاریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا