عدم توجه به خانه‌های میراثی در فریدونکنار/ نبود امکانات، مانع ورود گردشگران به جنگل‌ها می‌شود

به گزارش بصیرنیوز، محمد شیاری در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه اولین خانه میراثی در فریدونکنار خانه نصیری است که به عنوان سرای نصیری به ثبت ملی رسیده است، اظهار کرد: متاسفانه به خانه‌های میراثی در فریدونکنار توجه نشده است.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری شهرداری خانه نصیری به عنوان بافت فرسوده در حوزه بازآفرینی شهری به اداره راه و شهرسازی استان معرفی شده و دریافت بودجه ملی بابت تملک این خانه را در دستور کار داریم که در داخل آن کارگاه صنایع دستی و حتی موزه در آن داشته باشیم.

رئیس اداره گردشگری فریدونکنار تصریح کرد: فریدونکنار تنها شهرستانی است که آموزش رایگان جاجیم بافی در استان مازندران را دارا است و این آموزش در روستاهای ازباران و کاردگرمحله که دوره‌های مقدماتی را پشت سر گذاشته و به پیشرفته رسیده است و آموزس تکمیلی را هم در نظر دارد.

تاسیس زودهنگام موزه‌های مختلف در فریدونکنار به شرط داشتن مکان

این مسئول با بیان اینکه قیمت زمین‌ها در فریدونکنار بالا است، عنوان کرد: برای داشتن موزه نیازمند مکان خاص هستیم و باید یک زمینی را تملک کنیم تا بتوانیم کار را انجام دهیم.

وی اظهار کرد: اشیای زیادی در خزانه اداره میراث است که اگر مکانی اختصاص داده شود، این قول را می‌دهیم که در کمترین فرصت تأسیس موزه شهدا، تاریخی و موزه های خاص را برای فریدونکنار در دستور کار قرار دهیم.

رئیس اداره گردشگری فریدونکنار یادآور شد: یکی از دغدغه‌های اداره گردشگری و فرماندار این شهر نبود موزه در این شهرستان است؛ به خاطر تعداد بالای شهدا در روستای ازباران، تصمیم بر این شد منزل فردی به نام “حاج بابا حیدری” در این روستا می‌تواند مکان مناسبی برای موزه باشد البته کارهای اولیه و رایرنی انجام شده و امیدواریم مابقی مشکلات با ریش سفیدی حل شود.

نبود سرویس بهداشتی و راه دسترسی از جمله مشکلات جنگل‌های فریدونکنار

وی افزود: درحالی که فریدونکنار از یک طرف به دریا و از طرفی دیگر به جنگل منتهی می شود اما متاسفانه به دلیل عدم وجود دسترسی مسافران به جنگل هنوز از این نعمت خدادای بهره‌برداری صورت نگرفته؛ جنگل اوجاکله نیز به خاطر نداشتن سرویس بهداشتی، راه دسترسی و نمازخانه ورود حتی یک گردشگر را به آنجا سخت کرده است.

این مسئول با اشاره به اینکه طرح بوم‌نگری با هزینه کم، بهترین درآمد را می‌دهد، تصریح کرد: تبلیغ زیادی در این زمینه شده اما تاکنون استقبالی از این طرح نشده است؛ در برخی از حوزه‌ها خود مردم باید وارد شوند و نداشتن مالکیت اماکن از بزرگترین معضل در این شهرستان است.

رئیس اداره گردشگری فریدونکنار ادامه داد: در زمینه بوم‌گردی شهرستان‌های مختلف درآمدهای خوبی را دارند که برای نمونه در شهرستان تنکابن ۳۷درصد مردم بوم‌گردی دارند.

شیاری با تأکید بر اینکه هنوز موفق به جذب گردشگر نشدیم، گفت: برای جذب گردشگر به این شهر باید زیر ساخت های آن فراهم شود تا جذب ماندگار در گردشگری را داشته باشیم.

وی در پایان گفت: مردم می‌توانند در زمینه بوم‌گردی به خاطر فرهنگ‌سازی، اشتغال‌زایی، اقتصادی و روابط اجتماعی ورود پیدا کنند و از کلاس‌های رایگان که منجر به صدور پروانه برای ایجاد اشتغال می‌شود استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا