سالانه ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه سلامت مردم فریدونکنار می‌شود/ رسیدگی به بیش از ۲۲۴ هزار نسخه در ۱۶ ماه

به گزارش بصیرنیوز، هنگامه ذاکریان در گفت‌وگو با بصیرنیوز اظهار کرد: افرادی از اقشار مختلف به ویژه کارکنان دولت و روستائیان دارای بیمه سلامت هستند که در فریدونکنار ۳۲ هزار و ۷۰۰ نفر تحت پوشش این بیمه قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه دولت بخش زیادی از هزینه‌های بیمه شدگان بیمه سلامت را پرداخت می‌کند خاطرنشان کرد: در فریدونکنار ۳۰ موسسه با بیمه شدگان بیمه سلامت که شامل صندوق‌های کارمندی، سایر اقشار، ایرانیان، بیمه سلامت همگانی و روستائیان هستند قرارداد دارد و همچنین به تازگی کمیته امداد هم به این موارد اضافه شده است.

رئیس اداره بیمه سلامت فریدونکنار تصریح کرد: یکی از کارهایی که بیمه سلامت همگانی تاکنون انجام می‌داد ارائه خدمات رایگان در بخش سردفترچه این بیمه بود که از دو هفته آینده تمام کسانی که بیمه ندارند و قصد دارند تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند به دفاتر پیشخوان معین مراجعه می‌کنند و با ارائه کدملی بر اساس مبنای آزمون وُسع درآمد آن‌ها مشخص شده و بنابر وضعیت درآمدی حق بیمه پرداخت می‌کنند؛ نیارمندان از پرداخت حق بیمه معافند.

ذاکریان یادآور شد: در چهارماهه ابتدای سال جاری حدود ۳۰ میلیارد ریال در بخش سلامت بیمه شدگان فریدونکناری هزینه شده و در مجموع سالانه حدود ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه بخش سلامت می‌شود که این هزینه‌ها شامل بخش سرپایی مانند دریافت خدمات از داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها است که ۷۰ درصد و در بخش بستری ۹۰ درصد هزینه‌ها را بیمه سلامت پرداخت می‌کند.

وی از افتتاح ساختمان اداره بیمه سلامت در فریدونکنار خبر داد و گفت: با برطرف شدن مشکلات موجود ساختمان اداره بیمه سلامت درحال ساخت است که در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود؛ این ساختمان دارای ۸۶۵ متر زیربنا و چهارطبقه است.

رئیس اداره بیمه سلامت فریدونکنار عنوان کرد: از ابتدای سال ۹۷ تا چهارماهه ابتدای سال ۹۸ در بخش موسسات خصوصی ۸۹ هزار نسخه به ارزش ۱۷ میلیارد ریال، در بخش سرپایی بیمارستانی ۱۳۰ هزار نسخه به ارزش بیش از ۴۷ میلیارد ریال و در بخش بستری بیمارستانی ۵ هزار و ۶۲۰ پرونده با هزینه ۷۶ میلیارد ریالی رسیدگی شد.

ذاکریان اظهار کرد: فریدونکنار دارای ۱۱۶ نفر بیمار خاص است که شامل دیالیزی، تالاسمی، پیوندی، ام اس و هموفیلی می‌شوند و تمام این افراد به صورت رایگان خدمات دریافت می‌کنند.

وی افزود: یک فیزیوتراپی، یک آزمایشگاه، هفت داروخانه، دو درمانگاه، مراکز پزشک خانواده، سه پزشک متخصص و بیمارستان از موسساتی هستند که طرف قرارداد بیمه سلامت هستند.

رئیس اداره بیمه سلامت فریدونکنار خاطرنشان کرد: این اداره از سال ۹۴ در فریدونکنار تاسیس شده و با راه‌اندازی ساختمان جدید به مردم فریدونکنار قول می‌دهیم که خدمات بهتر و کامل‌تری را به آن‌ها ارائه کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا