تصویب ۸۰ میلیون تومان اعتبار برای تعمیر و تجهیز مساجد فریدونکنار

به گزارش بصیرنیوز، حجت‌الاسلام مهدی یوسف‌تبار در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه حدود ۵۰۰ موقوفه در بابلسر و فریدونکنار ثبت شده است، اظهار کرد: بیش از هزار و ۲۰۰ رقبه و ۳۵۰ اماکن مذهبی شامل ۲۲ بقعه شریفه امامزادگان و سقانفار و همچنین تکایا، مساجد و غیره در این دو شهرستان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری یک منزل در بابلسر با ۸۰۰ متر زیربنا به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان وقف کارهای فرهنگی شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بابلسر و فریدونکنار تصریح کرد: در امامزاده ابراهیم(ع) بابلسر طرح مرکز افق راه‌اندازی شده که فعالیت‌های زیادی ازجمله برگزاری کلاس برای خانواده‌ها، مشاوره، ویزیت رایگان و دستگیری از مستمندان انجام می‌شود.

یوسف‌تبار افزود: در ماه مبارک رمضان با کمک آستان قدس رضوی ۱۰۰ بسته سبد کالا و در عید نوروز هم ۱۰۰ سبد کالا به نیازمندان اهدا شد.

وی یادآور شد: مساجد و تکایایی که در بابلسر و فریدونکنار موقوفه داشتند مبلغ ۵۰ میلیون تومان کمک مالی در ایام محرم به آن‌ها پرداخت شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بابلسر و فریدونکنار اظهار کرد: سال گذشته از محل اعتبارات استانی مبلغ ۵۰ میلیون تومان برای تعمیر و و تجهیز مساجد، حسنیه و اماکن مذهبی اختصاص پیدا کرده و امسال هم مبلغ ۸۰ میلیون تومان برای فریدونکنار و ۵۰ میلیون تومان برای بابلسر دراین خصوص مصوب شده است.

یوسف‌تبار با بیان برنامه‌های دهه وقف در بابلسر و فریدونکنار گفت: نواختن زنگ وقف، مراسمات و دسته‌جات عزادارای به مناسب رحلت پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) و ویزیت رایگان از جمله مهمترین برنامه‌های دهه وقف در این دو شهرستان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا