کمک ۹ میلیاردی خیران آستان قدس رضوی مازندران به محرومان/ ۸ واحد مسکونی در دهه فجر به سیل‌زدگان واگذار می‌شود

به گزارش بصیرنیوز، محمداسماعیل امام‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: مازندران از استان‌هایی است که از نظر جمعیتی با ۱۶ هزار خادم در رتبه نخست تعداد خادمیاران رضوی در کشور قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۹ هزار و ۶۰۸ نفر از خادمان تمام مراحل گزینش را انجام داده و تایید نهایی شدند، ۶ هزار و ۸۵۴ مصداق خدمتی را انتخاب کرده و ۱۴ هزار و ۷۹ نوع خدمت را درحال ارائه دارند.

مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران با اشاره به اینکه ۲۶۹ کانون محله‌ای و ۲۶۰ کانون موضوعی با ۲۵ تخصص در مازندران وجود دارد تصریح کرد: در هر محله‌ای از شهرها و روستاها کانون‌هایی با حضور خادمیاران همان مناطق ایجاد می‌شود که بر اساس ساختار تشکیلاتی شروع به فعالیت می‌کنند و خدمات مورد نیاز توسط کانون‌های موضوعی ارائه می‌شود.

امام‌زاده یادآور شد: پشتیبانی‌های مالی کانون‌های محلی و موضوعی را کانون خادمیاران خیّر تامین می‌کنند و همچنین خادمیاران هم حق‌السهمی را به اندازه بضاعت خودشان پرداخت می‌کنند که به محرومان اختصاص داده می‌شود.

وی ادامه داد: در ۷ ماهه نخست امسال بیش از ۱۹ هزار و ۹۵۱ سبدکالا به ارزش ۳ میلیارد و ۷۰۷ میلیون تومان، پرداخت مبلغ ۵۹۵ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان به بیش از سه هزار نفر وجوه نقدی، تهیه جهیزیه به ارزش ۷۲۰ میلیون تومان برای ۲۷۹ زوج، ۵۰۹ میلیون تومان کمک مالی برای هزار و ۴۱۷ بیمار از جمله کمک‌های نمایندگی آستان قدس رضوی مازندران به محرومان و مستمندان بوده است.

مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران با اشاره به نوسازی و بهسازی منازل محرومان، گفت: ۲۰۹ مورد از منازل محرومان با مبلغ ۸۶۷ میلیون تومان مورد بهسازی و نوسازی قرار گرفت و ۴۹ هزار و ۸۶۱ مورد غذای گرم، پوشاک و پتو به ارزش ۲ میلیارد و ۵۹۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان توزیع و همچنین به دو هزار و ۴۶۱ دانش‌آموز لوازم التحریر اهدا شد.

امام‌زاده اظهار کرد: طی ۷ ماه نخست امسال مجموع کمک‌ها ۷۷ هزار و ۱۹۴ مورد به ارزش ریالی ۹ میلیارد و ۳۸۷ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان بوده که تمامی این کمک‌ها از سوی خادمین و خیران صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: حدود هزار و ۴۰۰ نفر زیارت اولی با مبلغ ۱۲۱ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان با کمک دفاتر نمایندگی شهرستان‌ها به مرقد مطهر امام رضا(ع) مشرف شدند.

مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران با بیان اینکه جمع‌آوری نذورات از دیگر اقداماتی است که از سوی دفاتر انجام می‌گیرد تصریح کرد: حدود ۱۵۴ میلیون و ۲۸۶ هزار تومان نذورات در مدت ۷ ماه نخست امسال جمع‌آوری شده که آستان قدس این امکان را فراهم کرده تا این نذورات برای محرومان همان مناطقی که جمع‌آوری شد هزینه شود.

امام‌زاده گفت: هشت واحد مسکونی سیل‌زده با تلاش خادمیاران درحال ساخت است که تا دهه فجر امسال تکمیل و تقدیم خانواده‌های سیل‌زده می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا