فکری به حالِ خراب جاده‌های فریدونکنار کنید/ شهر استراتژیک مازندران، نیازمند توجه مسئولان استان

به گزارش بصیرنیوز، اول دی ماه به نام روز راهدار، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نامگذاری شده که جای قدردانی و تبریک به زحمت‌کشان عرصه راهداری دارد.

ارتقا سطح ايمني و برقراري تسهيلات امدادرساني در شاخه‌های مختلف حمل و نقل، استفاده از موقعيت جغرافيايی كشور در افزايش ميزان ترانزيت كالا و مسافر، تقليل آلودگي محيط‌‌زيست و افزايش ايمني و احداث، بهره‌برداری، توسعه و نگهداری ابنیه وتاسیسات مورد نیاز جهت استفاده بهینه از راه و ارائه خدمات مناسب راهداری از جمله اهداف و وظایف راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

در سال‌های اخیر و با توجه به رشد جمعیت و افزایش وسایل حمل و نقل شخصی و عمومی، داشتن جاده‌ای سالم و بدون خطر یکی از مهمترین نیازهای جامعه برای تسهیل در عبور و مرور است و این درحالی است که متاسفانه بسیاری از تصادفات رانندگی به خاطر نبود ایمنی راه‌ها رخ می‌دهد.

وضعیت ملال‌آور جاده‌های فریدونکنار برای شهروندان و مسافران

شهرستان فریدونکنار که از شهرهای مرکزی و توریستی استان مازندران محسوب می‌شود، همه ساله به واسطه داشتن ساحل، بندر، جنگل و اماکن گردشگری ميزبان ميليون‌ها مسافر است.

این شهرستان در كنار ميزبانی از گردشگران، يكی از مسيرهای اتصال پایتخت نشینان به شهرهای توریستی مازندران و همچنین به خاطر قرار گرفتن در کریدور شرق به غرب و وجود بندر در این شهر و دو بندر دیگر در امیرآباد و نوشهر روزانه حجم زیادی از خودروهای سبک و سنگین وارد شهر فریدونکنار می‌شود که نیاز به جاده‌های مناسب دارد.

اما متاسفانه پروژه کمربندی ۱۸ ساله و نامناسب بودن جاده‌های بین شهری فریدونکنار وضعیت ملال‌آوری را برای شهروندان و مسافرانی که به این شهر مسافرت می‌کنند ایجاد کرده است.

بیش از یک میلیارد تومان اعتبار برای چاله‌های جاده فریدونکنار و بابلسر

محمدرضا ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه در دو بخش راهداری و حمل و نقل فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: فریدونکنار دارای ۶۰ کیلومتر راه است که از ابتدای امسال تاکنون در بخش راهداری ۲۰۰ تابلو علائم ، ۱۲ چراغ چشمک‌زن، ۶ کیلومتر تعمیر و نگهداری حفاظ میانی از جمله صفحه گارد و گاردریل در جاده‌های فریدونکنار نصب شده است.

وی خاطرنشان کرد: لکه‌گیری مستمر، حفاظت از حریم، جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز، خط‌کشی محور روستای سوته فرم از اقدامات دیگر راهداری بوده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل فریدونکنار از کاشت سه هزار نهال برای زیباسازی جاده‌ها در فریدونکنار خبر داد و تصریح کرد: مشکلاتی در جاده بین شهری بابلسر فریدونکنار وجود داشت که اعتبار بیش از یک میلیارد تومانی برای پیمانکار درنظر گرفته شد و با لکه‌گیری هندسی به‌دنبال رفع مشکلات این محور هستیم.

ابراهیمی یادآور شد: نصب روشنایی کمربندی فریدونکنار با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان و ایمن سازی محور فریدونکنار به آمل با نصب چراغ روشنایی در نقاط حادثه‌خیز از اقدامات دیگری بوده که موجب کاهش تصادفات شده است.

حمل ۲۵۵ هزار تن کالا از فریدونکنار به مقاصد مختلف

وی افزود: ایمن‌سازی در بریدگی‌ها موجب شد تا راهداری فریدونکنار در سال ۹۷- ۹۸ رتبه نخست کاهش تصادفات استان را کسب کند و این درحالی است که از نظر امکانات نسبت به شهرهای دیگر بسیار محدودتر و همچنین با حجم بالای ترافیکی به خاطر اینکه فریدونکنار شهر توریستی است رو به رو هستیم.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل فریدونکنار خاطرنشان کرد: در بخش حمل و نقل، این شهرستان دارای چهار شرکت باری و پنج شرکت مسافربری است.

ابراهیمی تصریح کرد: حمل و نقل کالا با وجود بندر به دو صورت حمل از بندر و سایر در این شهرستان انجام می‌شود که در مجموع ۲۵۵ هزار تن کالا از آذر ماه سال گذشته تاکنون به مقاصد مختلف حمل شده که ۱۵۵ هزار تن مربوط به بندر است.

این مسئول افزود: حدود ۹۰۰ هزار نفر در بخش مسافر از این شهرستان توسط شرکت‌های مسافربری جا به جا شده‌اند.

وی از تجهیز ترمینال فریدونکنار خبر داد و گفت: در بحث نوآوری شهری ترمینال فریدونکنار قرار داده شده که در ابتدای خیابان ولیعصر(عج) این ترمینال دوباره راه‌اندازی شود.

به گزارش بصیرنیوز، درحالی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل فریدونکنار از اقدامات صورت گرفته برای بهبود وضعیت جاده این شهرستان سخن به میان آورده که هنوز وضعیت ورودی این شهر و جاده‌های بین راهی آن در وضعیت مطلوبی قرار ندارد که باتوجه به کمبود اعتبار و امکانات شهرستان نیاز به توجه مسئولان استان دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا