طولانی شدن رسیدگی پرونده‌ها فسادزا است/ اجرای عدالت و برخورد با ظلم، ماموریت مسئولان قضایی فریدونکنار

به گزارش بصیرنیوز، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری در مراسم تکریم و معارفه روسای دستگاه قضایی فریدونکنار اظهار کرد: نظام هستی بر عدالت نهادینه شده و عدالت نعمتی از نعمت‌های خداوند است.

وی با اشاره به اینکه در امور اجتماع به فرموده خداوند باید با قسط و داد رفتار شود، خاطرنشان کرد: در زمان قضاوت، عدالت‌گستری امری ضروری است چراکه قضات باید در زمینه‌های مختلف قضایی و اجتماعی حکم صادر کنند که این حکم دارای آثار و تبعات می‌تواند باشد.

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه خداوند حکم‌دهندگان را دوست دارد تصریح کرد: احکام از سوی خداوند، پیامبران، ائمه معصومین و درحال حاضر که در غیبت امام زمان(عج) قرار داریم به عالمان واگذار شده که باید تمامی قضات ماموریت دادگستری را به خوبی انجام دهند.

اکبری با اشاره به اینکه وقت دادگستری وقت اداری نیست گفت: قضات باید توجه داشته باشند که اگر به غیر از وقت اداری و روزهای تعطیل اگر کار باشد باید آن کار را انجام دهند.

وی یادآور شد: یکی از موانعی که برای همه به‌ویژه برای قضات وجود دارد پیروی از هوای نفس و شیطان است، چراکه شیطان هم به دنبال ماموریت خود است تا قضات را به قضاوت ناحق دعوت کند اما قاضی باید دعوت خدا را استجابت کرده که البته کارزار بسیار سختی است.

رئیس کل دادگستری مازندران تاکید کرد: اجرای حق و قضاوت به حق، ماموریت اصلی قضات است و مهمترین مرحله قضاوت شناخت حق است.

اکبری خاطرنشان کرد: در این دوره، ریاست قوه قضاییه برنامه تحولی تنظیم و خدمت مقام معظم رهبری ارائه کردند که با تایید ایشان همراه و ابلاغ شد که باید در دادگستری‌ها اجرایی و تحول ایجاد شود.

وی تحول را به معنای شناخت نقاط قوت دانست و اظهار کرد: یکی از نقاظ ضعف در دادگستری مازندران، طولانی بودن زمان رسیدگی به پرونده‌ها است که این انتظار از همکاران قضایی می‌رود تا زمان رسیدگی کاهش پیدا کرده و از انباشت پرونده جلوگیری شود.

رئیس کل دادگستری مازندران طولانی شدن رسیدگی پرونده‌ها را فسادزا دانست و تصریح کرد: اگر مدت رسیدگی به یک پرونده طولانی شود فساد و کارچاق کنی به همراه دارد.

اکبری با اشاره به اینکه هر فردی که دارای مسئولیتی است باید کار خود را به خوبی انجام دهد گفت: اگر عدالت و اجرای قانون به خوبی صورت گیرد جامعه مناسب را شاهد خواهیم بود.

وی تاکید کرد: مسئولان قضایی فریدونکنار که از امروز مسئولیت گرفتند در پاکیزه نگه‌داشتن کار خود ماموریت دارند و باید تمام تلاش خود را برای اجرای عدالت، برخورد با ظلم و قضاوت درست به‌کار گیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا