سپهبد سلیمانی نزدیک کننده فاصله‌های فکری بود/ احتمال وجود دست پلید آمریکا در حادثه سقوط هواپیما

به گزارش بصیرنیوز، سردار اسرافیل کریمیان در مراسم گرامی‌داشت شهادت سردار سلیمانی، شهدای مقاومت و جان‌باختگان حادثه سقوط هواپیما که در روستای سوته فریدونکنار برگزار شد اظهار کرد: سردار سلیمانی اَبَر مرد جمهوری اسلامی ایران بوده که شجاعت و تدبیر را می‌توان از ویژگی‌های اصلی او برشمرد.

وی با اشاره به اینکه سپهبد شهید سلیمانی یک انسان به تمام معنا با ایمان و مخلص بود خاطرنشان کرد: ایشان از جمله افرادی بود که در ابتدای هر کار و ماموریت با فکر، برنامه‌ریزی، راهبرد و استراتژی عمل می‌کرد.

فرمانده سابق یکی از واحدهای سپاه قدس تصریح کرد: زمانی که مقام معظم رهبری شکل‌گیری محور مقاومت را به سردار سلیمانی ابلاغ کردند با استواری و ایمان کامل به رهبری این امر را پذیرفته و معتقد به شکل‌گیری آن بود.

کریمیان با بیان اینکه محور مقاومت دارای فرهنگ‌های مختلفی است گفت: در محور مقاومت انواع گرایش‌های دینی از جمله مسیحیان، شیعیان، اهل سنت، دروزی‌ها هستند که شکل دهی و سازماندهی آن در یک سنگر برای مقابله با هدف مشترک کار بسیار سختی بود که شاید بتوان گفت فقط سردار سلیمانی توان انجام آن را داشت.

همرزم سردار شهید سلیمانی ادامه داد: هدف جریان سوریه و عراق و هجوم به این کشورها اسقاط نظام حاکم نبود بلکه هدف اصلی آن‌ها مردم ایران بودند.

وی با بیان اینکه تنوع فرهنگی محور مقاومت موجب فاصله فکری بود که سردار سلیمانی این فاصله‌ها را به هم نزدیک کرد یادآور شد: حدود ۸۰ کشور دنیا اشرار خود را در گروه‌های مختلف تروریستی از جمله داعش و جبهه النصره برای مبارزه با دولت بشار اسد در عراق و سوریه سازماندهی کردند.

فرمانده سابق یکی از واحدهای سپاه قدس گفت: ارتش‌های نامنظم غربی به طور رسمی در گروه‌های تروریستی پخش شدند چراکه اراذل و اوباش این کشورها توانایی مقابله با جبهه مقاومت را نداشتند.

کریمیان اظهار کرد: در جبهه مقاومت گروه‌های مختلفی اعم از حوثی‌های یمن، حشدالشعبی عراق، فاطمیون افغانستان، زینبیون پاکستان، حیدریون و بسیج ایران توسط سردار شهید سلیمانی سازماندهی شدند تا منافع ملی ایران حفظ شود.

همرزم سردار شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های مهم سردار سلیمانی دیپلماسی قوی او بود تا جایی که پوتین را متقاعد برای حضور در جبهه مقابله با تروریست‌ها می‌کند و این درحالی بود که هیچگاه وابسته به گروه‌های سیاسی نبود.

وی با اشاره به اینکه حضور سردار سلیمانی و مدافعان حرم در سوریه و عراق فصل جدیدی را برای ایران در خاورمیانه آغاز کرد گفت: حضور مدافعان حرم در کشورهای سوریه و عراق علاوه بر منافع امنیتی و دور شدن دشمنان از مرزهای جمهوری اسلامی منافع استراتژیک و راهبردی دیگری هم داشت.

فرمانده سابق یکی از واحدهای سپاه قدس تصریح کرد: دولت باید قراردادهای ۹۹ ساله‌ای که سردار سلیمانی با کشورهای سوریه وعراق بسته را پیگیری کرده تا کشور ما از موقعیت به دست آمده برای فرصت‌های اقتصادی بهره‌مند شود.

کریمیان شهادت سردار سلیمانی را ناجوانمردانه توصیف کرد و یادآور شد: حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه نظامی آمریکا نشان از توانمندی جمهوری اسلامی ایران و قدرت مردم است چراکه پس از جنگ جهانی دوم تاکنون هیچ کشوری جرات حمله به آمریکا را نداشته است.

وی با تسلیت به خانواده‌های داغدار حادثه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین گفت: این سانحه بسیار برای همه ما دردناک بوده و آنطور که مشخص است دست پلید آمریکا باز هم حادثه‌ساز شد.

همرزم سردار شهید سلیمانی ادامه داد: بررسی‌ها از سوی مسئولان مربوطه ادامه پیدا می‌کند و اگر هر فرد و یا جریانی مقصر باشند محاکمه می‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا