سودجویی از ایران، هدف مکانیزم ماشه اروپایی‌ها/خدمات سپاه فراموش نشدنی است

به گزارش بصیرنیوز،حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در خطبه‌های نمازجمعه فریدونکنار اظهار کرد: حادثه سیل در استان سیستان و بلوچستان امر بسیار دردناک بوده که پس از فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت تمامی مسئولان و مردم، ستادی در سطح شهرستان تشکیل شده که امیدواریم تمامی شهروندان و مسئولان فریدونکنار برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان متحد شوند تا بخشی از مشکلات هموطنان ما برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: هلال احمر، کمیته امداد و سپاه پاسداران آماده دریافت کمک‌های مردمی است که مردم انقلابی فریدونکنار می‌توانند کمک‌های خود را به این نهادها تحویل دهند.

امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: در روزهای گذشته کشورهای آلمان، انگلیس و فرانسه مکانیزم ماشه را برای جمهوری اسلامی درنظر گرفتند و تهدید به شکایت در شورای امنیت برای عدم تعهد ایران در برجام هسته‌ای کردند درحالی که نخستین متخلف عمل نکردن به برجام، ترامپ رئیس جمهور آمریکا است.

جلالی ادامه داد: این شکایتی که کشورهای اروپایی به‌دنبال پیگیری آن هستند، جمهوری اسلامی در مراحل قبل انجام داد و باید بدانند که ایران هیچگاه از برجام خارج نشد بلکه به دلیل عدم اجرای مفاد برجام از سوی آمریکا و اروپایی‌ها تعهدات خود را کاهش داد.

وی هدف از مطرح کردن اینگونه موارد از سوی غربی‌ها را تحریک برخی عوامل خود در ایران دانست و گفت: باتوجه به برخی تجمعاتی که در کشور اتفاق افتاده غربی‌ها تلاش می کنند تا این ترفند را به‌کار گیرند تا در داخل کشور مشکلاتی به وجود آید و آن‌ها بتوانند از آب گل‌ آلود ماهی بگیرند.

امام جمعه فریدونکنار یادآور شد: سیلی سختی که جمهوری اسلامی ایران به آمریکا زد قدرت خود را به آن‌ها نشان داد اما متاسفانه سانحه هوایی به وجود آمده شیرینی آن سیلی سخت را به کام ما تلخ کرد.

جلالی اظهار کرد: درحالی که پس از جنگ جهانی دوم کشوری جرات حمله به آمریکا را نداشت اما پاسداران غیور توانستند دقیق‌ترین اقدام را انجام دهند و این نشان از قدرت قوی اطلاعاتی سپاه دارد که به صورت دقیق نقاط را بررسی کرده و پاسخ سختی به آن‌ها داد.

وی با اشاره به اینکه هدف ایران در حمله به پایگاه آمریکایی تلفات انسانی نبود خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی به‌دنبال خون‌خواری نیست بلکه به‌دنبال خون‌خواهی بود که البته تلفات سنگینی داشت.

امام جمعه فریدونکنار با بیان اینکه هیمنه و آبروی آمریکا شکسته و طبل توخالی آن‌ها برملا شد تصریح کرد: بسیاری از کشورها پس از پاسخ سپاه هراسان شده و با رفت و آمد به ایران و ارسال پیغام ترس زدن پایگاه‌های آمریکایی در کشور خودشان را داشتند.

جلالی با تسلیت به خانواده‌های داغدار سانحه هوایی یادآور شد: نباید در این اتفاق شتاب‌زده عمل کنیم چراکه ابهامات زیادی دارد و تصمیم عجولانه می‌تواند آسیب دنیوی و اُخروی برای هر فرد داشته باشد.

وی با اشاره به عواملی که موجب ابهام و تشکیک دست داشتن آمریکایی‌ها در سانحه هواپیمای اوکراینی وجود داشت گفت: تهیه فیلم چند ثانیه قبل از اصابت موشک به هواپیما، تماس ترامپ با مقامات اوکراین بلافاصله پس از این اتفاق و مطرح کردن اینکه ایران هواپیما را با موشک زد و اصرار مهندسان اوکراینی به پرواز هواپیما ازجمله مواردی است که نشان می‌دهد دست‌هایی پشت پرده این سانحه وجود دارد.

امام جمعه فریدونکنار با بیان اینکه صحبت‌های سردار حاجی‌زاده نشان از شجاعت و فروتنی ایشان داشت اظهار کرد: درحالی که این اقدام سردار حاجی‌زاده کم‌نظیر و قابل تقدیر است اما برخی افراد به جای اینکه دنبال مقصران اصلی باشند فقط به‌دنبال سیاه‌نمایی و تخریب سپاه هستند.

جلالی با اشاره به حوادث مشابه که در کشورهای دیگر رخ داده است خاطرنشان کرد: درحالی که حوادث مختلف و ناگوارتری در کشورهای دنیا رخ می‌دهد اما مدعیان دموکراسی و آزاداندیشی هیچگاه حرفی نمی‌زنند اما اگر اتفاقی در ایران رخ دهد آنها فریاد می‌کنند.

وی ادامه داد: برخی افراد در داخل و خارج از کشور که خود را مدعی حمایت از محیط‌زیست و پرندگان می‌دانند از صیادی و شکار چند پرنده در فریدونکنار انتقاد می‌کنند اما مشخص نیست که چرا صدای خود را در فاجعه از بین رفتن یک میلیارد حیوان در آتش‌سوزی جنگل استرالیا سر نمی‌دهند.

امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: حضور مردم ایران در تشییع پیکر سردار سلیمانی جان ترامپ را به لب او رسانده و فهمیدند که ایران همچنان زنده است و مردم جمهوری اسلامی علاقه‌مند به رهبر، انقلاب و انقلابیون خود هستند.

جلالی افزود: ابعاد حادثه هواپیما درحال بررسی است که نیاز دارد با آرامش این روند طی شود تا دستگاه قضایی مقصر بروز حادثه را شناسایی کند.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران خدمات زیادی به دین، انقلاب و کشور ما کرده است گفت: تقدیم ۴۱ هزار شهید سپاهی در جنگ، حضور میدانی در سوانح مختلف بلایای طبیعی و کمک به مردم، اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی اعم از راه‌سازی، سدسازی و پالایشگاه نفت، دستگیری عبدالمالک ریگی، دستگیری جیسون رضائیان، دستگیری روح الله زم، مبارزه با گروه‌های تروریستی شرق و غرب در کشور از جمله خدمات سپاه به کشور است که نباید با یک خطای انسانی تمام این خدمات را به فراموشی بسپاریم.

امام جمعه فریدونکنار عنوان داشت: نباید بگذاریم برخی از مزدوران و پیاده نظام استکبار به دنبال سودجویی در کشور باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا