اثبات نارضایتی مردم عراق از آمریکایی‌ها با تظاهرات میلیونی/ هدف آمریکا چندپاره کردن عراق است

به گزارش بصیرنیوز، رضا نیکنام در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به تظاهرات مردم عراق علیه آمریکا اظهار کرد: پس از ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس که در فرودگاه بغداد توسط آمریکایی‌ها صورت گرفت، ملت های منطقه خواستار ترک آمریکایی‌ها از این منطقه شدند.

وی با اشاره به اینکه نخستین گام برای خروج آمریکا از منطقه مصوبه پارلمان عراق بوده است، خاطرنشان کرد: پس از مصوبه پارلمان عراق برای خروج نیروهای آمریکایی از این کشور و بی‌توجهی آمریکا به این قانون، مردم عراق با تظاهرات میلیونی نارضایتی خود را از حضور آمریکایی‌ها نشان دادند.

کارشناس مسائل سیاسی و روابط بین‌الملل با بیان اینکه مصوبات مجلس هر کشور یکی از منابع حقوق بین‌المللی است تصریح کرد: در بسیاری از موارد مانند خروج شوروی از شمال ایران و یا ملی شدن صنعت نفت از مصوبه مجلس آغاز شد که مصوبه پارلمان عراق و پس از آن تظاهرات مردمی در خروج آمریکایی‌ها می‌تواند بسیار موثر باشد.

نیکنام با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها به آسانی عقب‌نشینی نمی‌کنند، یادآور شد: آمریکا درحال حاضر با در دستور کار قرار دادن طرح تجزیه و فعال کردن بحث فدرال به‌ دنبال چندپاره کردن کشور عراق است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا