سرقت کافوهای مخابراتی در فریدونکنار به مرز بحران رسیده است/ لزوم برخورد جدی مسئولان قضایی و انتظامی با سارقان

به گزارش بصیرنیوز، یکی از آسیب‌های اجتماعی که زیان‌های متعددی را به‌دنبال دارد سرقت است که هم می‌تواند برای مال‌باختگان ضرر و زیان به همراه داشته باشد و همچنین فرد سارق در بلند مدت دچار مشکلاتی مختلفی در زندگی اجتماعی و فردی می‌شود.

در سال‌های اخیر متاسفانه در کنار سرقت‌هایی که برای اشخاص اتفاق افتاده، سارقان پهنه سرقت‌های خود را افزایش داده و به سمت دزدی از اموال عمومی و دولتی مانند کابل‌های برق و مخابرات رفته‌اند که همین امر موجب خسارت‌های زیاد برای دولت و همچنین مشکلات زیاد به شهروندان می‌شود.

اتفاق ناخوشایندی که چندی است گریبان مردم فریدونکنار را گرفته و آن‌ها را با مشکلات زیادی رو به رو کرده، سرقت کابل و کافوهای مخابرات(جعبه تقسیم میانی شبکه) است که از یک ماه گذشته تاکنون در چندین مرحله از نقاط مختلف این شهرستان رخ داده که علاوه بر اختلال در شبکه مخابراتی موجب بار سنگین مالی و انسانی به مخابرات شده است.

پس از سرقت‌های سریالی کافوهای مخابراتی که حدود یک ماه گذشته در برخی از روستاهای فریدونکنار رخ داد، این بار مشکل موجود دامن‌گیر منطقه همت‌آباد فریدونکنار شده که با سرقت انجام شده، تلفن بیش از ۴۰۰ فرد و خانوار به مدت یک هفته قطع شده است و اهالی منطقه با تماس با پایگاه خبری تحلیلی بصیرنیوز خواستار پیگیری این موضوع شدند.

قطعی تلفن و اینترنت در همت‌آباد موجب خسارت به اهالی شده است

روح‌الله زمانی یکی از اهالی منطقه همت‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به قطع تلفن یک هفته‌ای مردم این منطقه خاطرنشان کرد: از هفته گذشته تاکنون تلفن بسیاری از اهالی این منطقه قطع شده و با مراجعه به مخابرات مطلع شدیم که ۴۰۰ مشترک با قطعی تلفن مواجه هستند.

وی با اشاره به اینکه اداره مخابرات علت قطعی را سرقت جعبه‌های تقسیم میانی اعلام کرده است، خاطرنشان کرد: این سرقت‌ها موجب شده هم ارتباط تلفنی اهالی با مشکل مواجه شود و هم اینکه اینترنت‌ها قطع شود و همین قطعی اینترنت موجب خسارت‌هایی به فروشندگان و صاحبان کسب و کار شده است.

زمانی با بیان اینکه قطعی اینترنت موجب شده بسیاری از مغازه‌داران نتوانند به مشتری‌های خود خدمات دهند افزود: بنده دفتر نمایندگی بیمه دارم و قطعی اینترنت موجب شده تا حدود ۵۰۰ نفر از بیمه‌شدگان که قصد پرداخت قبوض بیمه را دارند نتوانند این کار را انجام دهند و ما با خسارت رو به رو شده‌ایم.

وی بر لزوم تشدید نظارت و ایجاد امنیت توسط مسئولان مربوطه تاکید کرد و گفت: لازم است مسئولان انتظامی و امنیتی اقدامات مشارکتی انجام دهند تا از این سرقت‌ها جلوگیری شود.

زمانی قطعی تلفن ۴۰۰ مشترک در یک منطقه را فاجعه خواند و تصریح کرد: باتوجه به امکانات و نیروی انسانی کم در مخابرات فریدونکنار ترمیم و بازسازی خط‌ها با مشکل رو به رو شده و احتمال طولانی بودن آن می‌رود که از مسئولان استانی خواهشمندیم حمایت‌های خود را از فریدونکنار دریغ نکنند.

روزانه شدن سرقت‌ کافوهای مخابراتی در فریدونکنار

ایوب عباسی فیروزجایی رئیس اداره مخابرات فریدونکنار در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: سرقت از کافوهای مخابراتی این روزها دیگر به امری روزانه در فریدونکنار تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: سارقان باتوجه به اینکه در این نوع سرقت کابل را از بدو ورود کافو قطع می‌کنند مشکلات زیادی را هم از بابت خریداری و نصب برای اداره مخابرات به‌وجود می‌آورند.

رئیس اداره مخابرات فریدونکنار تصریح کرد: پس از سرقت دوباره باید برای رسیدن به کابل جدید کنده‌کاری صورت گیرد تا کابل به بالا انتقال پیدا کرده که همین امر بسیار زمان‌بر و هزینه دارد.

عباسی ادامه داد: در شهرهای مجاور باتوجه به وجود نیروهای زیاد در مخابرات، اما پس از سرقت کافو مدت‌های طولانی تا وصل زمان صرف می‌شود که در فریدونکنار این‌چنین نیست.

وی گفت: از نیروی انتظامی خواهشمندیم در پیگیری و جلوگیری از این‌گونه سرقت‌ها بیشتر از گذشته تلاش کنند.

حسن هاشم‌پور فرمانده انتظامی فریدونکنار در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: درحال پیگیری جدی برای دستگیری سارقان کافوهای مخابراتی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: موارد موجود درحال بررسی است که به محض نهایی شدن به اطلاع مردم شریف فریدونکنار می‌رسانیم.

به گزارش بصیرنیوز، باتوجه به سریالی بودن این سرقت‌ها که موجب آسیب به بیت‌المال و مشکلات زیاد برای شهروندان شده، نیاز است تا مسئولان قضایی و انتظامی پیگیری و برخورد جدی با سارقان انجام دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا