لزوم انجام مرمت و بازسازی آب‌بندان‌های فریدونکنار در زمان مقرر

به گزارش بصیرنیوز، آئین کلنگ‌زنی مرمت و بازسازی آب‌بندان مشترک روستاهای بزرگ بیشه محله و شیرمحله با حضور ولی‌الله نانواکناری نماینده مجلس، حسن خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران، نصیری فرماندار فریدونکنار و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

حسن خیریانپور در حاشیه این مراسم اظهار کرد: مرمت و بازسازی این آب‌بندان باید در زمان مقرر انجام بگیرد.

وی با اشاره به هدف احیای این آب بندان‌ها خاطرنشان کرد: تامین آب زراعی و کشاورزی، جذب گردشگر و پرورش ماهی از جمله کارکردهایی است که می‌تواند این آب‌بندان‌ها داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران تصریح کرد: اجرای این پروژه نیازمند همکاری بخشداران، جهادکشاورزی و مدیریت فرماندار شهرستان و حمایت نماینده مجلس است.

محمد هادی‌زاده مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار در این مراسم اظهار کرد: پروژه مرمت آب‌بندان به صورت مشترک برای روستاهای بزرگ بیشه محله و شیرمحله درنظر گرفته شده که دارای کارکرد چند منظوره گردشگری، آبزی‌پروری و تامین آب اراضی شالیزاری است.

وی خاطرنشان کرد: این آب‌بندان ظرفیت ۵۳۴ هزار مترمکعب ذخیره آب دارد که با ۱۵ درصد کمک حق‌آبه به میزان ۳۹۰ هکتار به اراضی شالیزاری کمک می‌کند که می‌تواند سهم زیادی در برطرف کردن کمبود آب داشته باشد.

مدیر جهادکشاورزی فریدونکنار با اشاره به اینکه این شهرستان دارای ۴۲ آب‌بندان به مساحت حدود ۷۰۰ هکتار است، تصریح کرد: مطالعات ۱۶ آب‌بندان این شهرستان به مساحت ۳۸۰ هکتار برای لایروبی انجام شده و منتظر اعتبار هستیم تا باقیمانده کار صورت گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا