زنان به‌دنبال فراهم کردن آرامش خانواده باشند/ عدم شناخت زوجین از یکدیگر، مشکل جدی زندگی زناشویی

به گزارش بصیرنیوز، حجت‌الاسلام حسین دهنوی در جشن بزرگ میلاد کوثر که در مجتمع شهید رجایی فریدونکنار برگزار شد، اظهار کرد: زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) با رعایت حفظ حرمت‌ها و لطافت‌ها در آرامش بود.

وی خاطرنشان کرد: درحالی که حضرت فاطمه زهرا(س) دارای عصمت بودند اما زندگی زمینی داشتند که بانوان باید الگوی خود را از این بانوی بزرگ اسلام بگیرند.

این کارشناس خانواده با اشاره به اینکه مواردی در زندگی وجود دارد که شاید کوچک به نظر برسد اما بسیار مهم است، تصریح کرد: یکی از اصولی که بانوان باید در زندگی زناشویی رعایت کنند این است که تمرکز و اعصاب شوهر خود را به هم نزده بلکه تلاش کنند تا زندگی خود را در آرامش نگه دارند.

دهنوی افزود: اخم کردن و عصبانیت دائم بانوان از جمله موارد دیگری است که موجب چالش در زندگی زناشویی می‌شود و این درحالی است که بانوان باید با جملاتی مانند “من به تو افتخار می‌کنم” به شوهر خود اعتماد به نفس دهند.

وی گفت: یکی از کارهای بدی که حضرت زهرا(س) هرگز آن را انجام نمی‌داد توقع بی‌جا از همسر بود که اگر یک زن این الگو را در زندگی خود پیاده نکند و توقعات زیادی از همسر خود داشته باشد می‌توانند بسیار خطرآفرین بوده چراکه شوهر برای برآورده کردن توقعات زیاد زن مجبور می‌شود دست به کارهای ناهنجار بزند.

این کارشناس خانواده تاکید کرد: بدرقه کردن مرد توسط زنان از دیگر شیوه‌هایی است که حضرت فاطمه زهرا(س) انجام می‌داد و بسیار ارزشمند است.

دهنوی افزود: رفتارهایی مانند استقبال کردن از شوهر در زمان ورود به خانه که بسیار پسندیده است موجب همبستگی خانواده می‌شود چراکه این اصول رفتاری از آموزه‌های دینی ما است.

وی یادآور شد: زنان باید به شوهران خود توجه داشته باشند چراکه در جامعه امروز عدم توجه به شوهر موجب می‌شود که مردان به انحراف کشیده شوند.

این کارشناس خانواده خاطرنشان کرد: اقتدار از جمله ویژگی‌های مردانه است که خانم‌ها باید به آن توجه کرده، به مردان خود احترام بگذارند و از او اطاعت کنند.

دهنوی ادامه داد: زمانی که مردان متوجه شوند که زن دیگر مطیع نبوده و اعتباری برای او قائل نیست از زندگی خسته می‌شوند و تلاش می‌کنند تا وقت بیشتری را در بیرون از منزل سپری کنند که این هم می‌تواند آسیب‌های زیادی به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه عدم شناخت زوجین از یکدیگر، مشکل جدی بسیاری از زندگی‌های زناشویی است گفت: خداوند به مردان و زنان ویژگی‌های متفاوتی داده که در زنان محبت پذیری و در مردان اقتدارگرایی جلوه بیشتری دارد که زوجین باید به این مهم توجه بیشتری کرده و از همسران خود شناخت کامل پیدا کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا