افزایش ۱۴۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر فریدونکنار

به گزارش بصیرنیوز، ایمان شیوافر در مراسم جشن دوازدهمین سالگرد ورود نخستین کشتی به بندر فریدونکنار با اشاره به اینکه روند عملیاتی بندر تجاری فریدونکنار طی یک سال گذشته در زمینه تخلیه و بارگیری کالا رو به رشد بوده است، اظهار کرد: طی ۱۰ ماهه گذشته ۱۶۰ هزار تن کالا در این بندر تخلیه و بارگیری شد که به میزان ۱۴۰ درصد افزایش پیدا کرده و در مقایسه با سال گذشته ۲٫۵ برابر رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت راهبران بندر فریدونکنار تصریح کرد: وجود ۸ کندو سیلو به ظرفیت حدود ۳۰ هزار تن با برند معتبر موجب شده تا یکی از مجهزترین سیلوهای شمال کشور متعلق به بندر فریدونکنار باشد.

شیوافر ادامه داد: در بندر تجاری فریدونکنار ۳۳ هزار مترمربع با ظرفیت حدود ۱۰۰ هزار تن سوله برای انبار کالا و ۱۱ هکتار اراضی روباز موجود است که قالبیت انجام عملیات، تخلیه و بارگیری انواع کالا را دارد.

وی با اشاره به اینکه ۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع مساحت ساختمان اداری در بندر فریدونکنار است، افزود: اداراتی مانند گذرنامه، قرنطینه، جهادکشاورزی، دامپزشکی، حمل و نقل و پایانه ها و گمرک در بندر فریدونکنار مستقر هستند.

مدیرعامل شرکت راهبران بندر فریدونکنار با بیان اینکه طی یک سال گذشته اتفاق های بسیار خوبی رخ داده است اظهار کرد: جا دارد از اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران، سازمان بنادر و دریانوردی، مسئولان شهری فریدونکنار از جمله سردار نانواکناری نماینده مجلس، نصیری فرماندار و حجت الاسلام جلالی امام جمعه فریدونکنار که همکاری بسیار خوبی با ما داشتند تقدیر و تشکر داشته باشم.

شیوافر خاطرنشان کرد: باتوجه به اصلاحاتی که در شرابط قراردادی صورت گرفت عملیات لایروبی بندر که شاهراه کشتی های تجاری بندر فریدونکنار است درحال انجام است.

وی تصریح کرد: از زحمات اوصیا رئیس اداره بندر و ابراهیمی مدیر گمرک فریدونکنار قدردانی می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا