آغاز طرح نظارتی ویژه نوروز در فریدونکنار/ با احتکار کنندگان ماسک برخورد می‌شود

به گزارش بصیرنیوز، اسماعیل اسماعیلی در گفت‎وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: اداره صنعت، معدن و تجارت فریدونکنار به منظور ایجاد آرامش در فضای روانی جامعه و جلوگیری از هر گونه کمبود و افزایش غیرمنطقی کالا و خدمات و با توجه به ضرورت استمرار نظارت و بازرسی، طرح نظارت و بازرسی ویژه نوروز را آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح همزمان با سراسر استان در فریدونکنار اجرا می‌شود خاطرنشان کرد: طرح نظارت ویژه نوروز از تاریخ اول اسفند ماه ۹۸ آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه ۹۹ ادامه دارد.

اسماعیلی با اشاره به وجود بیماری کرونا و کمبود وسایل بهداشتی گفت: در پی هشدار‌های صورت گرفته از سوی مراجع ذیصلاح درخصوص خطرات بیماری کرونا، برخی از داروخانه‌های استان و شهرستان با کمبود ماسک و مواد ضدعفونی کننده مواجه شده است.

وی با بیان اینکه بنابر نظر مسئولان وزارت بهداشت، استفاده از ماسک برای کسانی که در معرض این بیماری قرار دارند توصیه شده است، افزود: در پی تقاضای کاذبی که برای ماسک و مواد ضدعفونی کننده در کشور و استان به‌وجود آمده برخی از افراد سود جو دست به سوءاستفاده زده و اقدام به گران‌فروشی و احتکار کالاهای مورد نظر کردند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت فریدونکنار تاکید کرد: عرضه ماسک و مواد ضدعفونی کننده فقط باید از طریق داروخانه‌ها و مراکز عرضه فروش کالای بهداشتی صورت گرفته و در صورت مشاهده نگهداری ماسک و مواد ضدعفونی کننده در غیر از این مراکز با عنوان احتکار کالا با دارندگان آن برخورد می‌شود.

اسماعیلی افزود: در استان  مازندران ماسک و مواد ضدعفونی کننده به اندازه کافی وجود داشته و کارخانه تولید ماسک در مازندران نیز با تمام ظرفیت در حال تولید است.

وی خاطرنشان کرد: از شهروندان و روستائیان تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هرگونه گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب، احتکار، عرضه کالای قاچاق، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور با شماره تلفن ۱۲۴ اداره صنعت، معدن و تجارت و یا ۱۹۰ مرکز بهداشت اطلاع‌رسانی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا