تهیه و توزیع لوازم و مواد بهداشتی رایگان از سوی بازاریان فریدونکنار/ دولت بسته‌های حمایتی برای کسبه‌ها درنظر بگیرد

به گزارش بصیرنیوز، ابوالقاسم فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: حوزه بسیج اصناف و بازاریان فریدونکنار برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اقدام به توزیع پنج هزار دستکش یک بار مصرف رایگان توسط فروشگاه‌ها به مردم کرده که ارزش ریالی آن سه میلیون ریال بوده است.

وی خاطرنشان کرد: درحال تولید دو هزار ماسک از جنس پارچه با کیفیت عالی هستیم که ارزش ریالی آن در حدود ۱۵ میلیون ریال است و مزیت این نوع ماسک‌ها استفاده چندین مرتبه‌ای و قابل شست‌وشو است.

فرمانده حوزه بسیج اصناف فریدونکنار تصریح کرد: برای اینکه نمازگزاران از نماز جماعت محروم نشوند، کسبه بازار فریدونکنار اقدام به تولید سجاده‌های بزرگ و بهداشتی کردند که ارزش آن دو میلیون ریال بوده است.

فرجی یادآور شد: با همکاری اداره دامپزشکی محلول ضدعفونی تهیه و در نقاط مختلف بازارهای فریدونکنار به صورت آماده بین مردم توزیع می‌شود.

وی با اشاره به کسادی بازار به خاطر نگرانی مردم از ویروس کرونا گفت: از مسئولان تقاضا می‌کنیم تا اقداماتی را انجام دهند تا سود و جریمه دیرکرد بانکی تسهیلات کسبه‌ها به مدت چند ماه لحاظ نشود و همچنین برای کسبه‌های خرد معافیت مالی درنظر گرفته شود.

فرمانده حوزه بسیج اصناف فریدونکنار با بیان اینکه اصناف نقش ویژه‌ای در طول تاریخ نقلاب اسلامی داشته است، تاکید کرد: اصناف و بازاریان فریدونکنار در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس سهم به‌سزایی داشتند و با نقش‌آفرینی و حضور، چالش‌های مختلف کشور مانند سیل کرمانشاه، سیستان و بلوچستان و حمایت از ایتام همیشه در صف اول کمک‌رسانی بوده و انتظار می‌رود که دولت برای کسبه‌ها بسته‌های حمایتی را درنظر بگیرد.

فرجی افزود: درحالی که این روزها کسبه‌ها وضعیت مطلوبی ندارند و بازار دچار کسادی شده اما اصناف برای سلامتی جامعه پیش قدم شده و به‌دنبال کمک‌رسانی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا