لزوم برخورد جدی دستگاه‌های نظارتی فریدونکنار با متخلفان بازار

به گزارش بصیرنیوز، ابوالقاسم فرجی در جلسه قرارگاه زیستی فریدونکنار که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: باید از جهادگران عرصه سلامت و مبارزه با ویروس کرونا قدردانی کرد چراکه شرایط آن حتی از زمان جنگ سخت‌تر است.

وی با اشاره به اینکه بازاریان نقش مهمی در کمک‌رسانی و جلوگیری از شیوع این بیماری داشتند خاطرنشان کرد: نخستین گروهی که در فریدونکنار اقدام به تولید و توزیع پنج هزار دستکش، دو هزار و ۵۰۰ ماسک و ۱۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده بازاریان بودند.

فرمانده حوزه بسیج اصناف فریدونکنار با انتقاد از عدم تعطیلی برخی از مغازه‌ها در روزهای تعطیلی بازار تصریح کرد: درحالی که بنابر دستورالعمل استانی بازار باید در روزهای مشخص تعطیل باشد اما در فریدونکنار برخی از مغازه‌ها این امر را رعایت نکرده و دستگاه‌های نظارتی هم نظارت کافی را نسبت به این موضوع ندارند.

عضو کمیسیون نظارت بر اصناف فریدونکنار ادامه داد: متاسفانه در بین بازارهای فریدونکنار تفاوت وجود دارد و درحالی که برخی از بازاریان بنابر دستورالعمل اقدام کرده و قوانین را رعایت می‌کنند اما برخی دیگر با باز نگه داشتن مغازه‌های خود به‌دنبال منافع مالی خود هستند که این نشان از سهل‌انگاری برخی از مسئولان دستگاه‌های نظارتی است.

رئیس اتحادیه کیف و کفش فریدونکنار با انتقاد از عدم اطلاع‌رسانی صحیح اقدامات مسئولان به مردم گفت: یکی از مشکلات موجود عدم آموزش صحیح برای مردم است؛ درحال حاضر فقط به فکر درمان هستیم اما می‌توان با اقدامات پیشگیرانه بسیاری از این مسائل را حل کرد.

فرجی خاطرنشان کرد: بسیاری از بازاریان به خاطر ایام عید، اقدام به خریداری اجناس کرده و باید بدهی‌های خود را تسویه کنند اما به خاطر شرایط موجود در کشور مغازه‌های خود را تعطیل می‌کنند چراکه سلامت جامعه برای آن‌ها ارزشمند است.

وی افزود: اما این بازاریان وقتی ببینند که برخی دیگر از کسبه‌ها از قانون تخطی می‌کنند و هیچ نظارتی هم صورت نمی‌گیرد اقدام به باز کردن مغازه‌های خود می‌کنند که این امر شرایط را بحرانی می‌کند.

عضو کمیسیون نظارت بر اصناف فریدونکنار تصریح کرد: اگر برخورد قضایی و جدی با متخلفین صورت گیرد شاهد مشکلات کمتری خواهیم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا