بهبودی بیش از ۵۰ بیمار مشکوک به کرونا در فریدونکنار/ مسئولان استانی بازار ماهی را تعطیل کنند

به گزارش بصیرنیوز، محمدحسن ساتری در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: درحال حاضر ۸۰ نفر مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستان امام خمینی(ره) فریدونکنار بستری هستند و دیگر ظرفیت پذیرش برای بیماران جدید در این بیمارستان وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: البته تمام این بیماران فقط مختص فریدونکنار نیستند و از شهرهای همجوار هم به این بیمارستان آورده می‌شوند.

این مسئول یادآور شد: متاسفانه تاکنون ۱۷ نفر از شهروندان فریدونکناری که مشکوک به بیماری کرونا بودند جان خود را از دست داده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان فریدونکنار با گلایه از عدم جدی نگرفتن بیماری کرونا توسط برخی از مردم و مسئولان گفت: شیوع و تلفات این بیماری به خاطر عدم رعایت مردم به شدت درحال افزایش است.

ساتری تصریح کرد: یکی از عوامل شیوع بیماری محیط بیمارستان است که از خانواده‌هایی که بستگان آن‌ها در بیمارستان‌ها بستری هستند خواهش می‌کنیم به ملاقات آن‌ها نروند تا مشکلی به وجود نیاید.

وی افزود: یکی از عواملی که توصیه همیشگی ما بوده اما متاسفانه این روزها شهروندان فریدونکنار آن را جدی نمی‌گیرند، عدم تردد در شهر و درخانه ماندن است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان فریدونکنار از عدم تعطیلی بازارها در فریدونکنار انتقاد کرد و گفت: بازارهای فریدونکنار به‌ویژه بازار ماهی همچنان محل رفت و آمد افراد است که بسیار خطرناک بوده و به خاطر همین موضوع نامه‌ای به صورت مستقیم به مدیرکل شیلات استان ارسال و خواستار تعطیلی پره‌های سطح استان و جلوگیری از ماهیگیری شدیم.

ساتری ادامه داد: باتوجه به شرایط موجود لازم است پره‌های شرکت‌های تعاونی ماهیگیری دیگر استان‌ها هم تعطیل شود چراکه به خاطر مرکزیت بازار ماهی فریدونکنار بسیاری از صاحبان پره در استان‌های دیگر ماهیان صید کرده خود را به این بازار آورده و به فروش می‌رسانند که بازهم خطرآفرین است.

وی با اشاره به اینکه روند بهبودی بیماران مشکوک به این بیماری مطلوب بوده است، اظهار کرد: بیش از ۵۰ بیمار مشکوک به کرونا که در بیمارستان امام خمینی(ره) فریدونکنار بستری بودند به بهبودی رسیدند و البته بسیاری از بیماران هم به‌صورت سرپایی درمان شدند که آمار آن‌ها موجود نیست.

مدیر شبکه بهداشت و درمان فریدونکنار درخصوص وضعیت کلینیک تب بیمارستان این شهرستان خاطرنشان کرد: این کلینیک به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح فعالیت خود را شروع کرده و پزشکان تا شب بیماران را ویزیت می‌کنند و حتی بدون نوبت و بدون ارجاع پزشک خانواده هم این کار انجام می‌شود.

ساتری با بیان اینکه همچنان با کمبود ماسک و دستکش رو به رو هستیم، تصریح کرد: محدودیت داروخانه‌ها برای فروش ماسک و دستکش برداشته شد و اگر این کمبودها برطرف شوند می‌توانند توزیع کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا