رشد ۳۹۸ درصدی صادرات از گمرک فریدونکنار

به گزارش بصیرنیوز، یوسف ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: وضعیت اقتصادی باتوجه به شرایط موجود تغییر کرده و تحریم‌ها و بسته شدن مرزها به دلیل بیماری کرونا در صادرات و واردات تاثیرگذار است.

وی با اشاره به آمار ۱۱ ماهه صادرات و واردات گمرک فریدونکنار تصریح کرد: گمرک فریدونکنار از ابتدای سال ۹۸ تا بهمن ماه در زمینه صادرات با رشد ۳۹۸ درصدی ارزش ریالی و ۷۱ درصد وزنی نسبت به سال گذشته رو به رو بوده است.

مدیر گمرک فریدونکنار تصریح کرد: در زمینه واردات شاهد رشد ۷۴ درصدی ارزش ریالی، ۶۹ درصد ارزش دلاری و ۱۲۱ درصد وزنی بودیم.

ابراهیمی یادآور شد: ارزش ریالی بخش صادرات امسال مبلغ بیش از یک تریلیون و ۳۳۵ میلیارد ریال و با وزن چهار هزار و ۲۰۵ تن بوده است.

وی یکی از دلایل اصلی رشد صادرات را افزایش نرخ ارز دانست و گفت: صادرات کالاها به کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، کویت، لیبی و ایتالیا انجام شده که بیشترین اقلام صادارتی پودر ماشین دستی، فرش و موکت، قطعات چرخ تراکتور، نمد، کنسرو، صفحه ورق‌های نازک، کاغذ ورقی برای تهیه دستمال کاغذی و سبزیجات تازه بوده است.

مدیر گمرک فریدونکنار عنوان کرد: ارزش ریالی واردات در سال ۹۸ مبلغی بیش از دو تریلیون و ۱۳۰ میلیارد ریال بوده است.

ابراهیمی افزود: ذرت دامی، روغن پایه معدنی، جو، مبدل، فرآورده‌های غذایی، پلی کربنات، موتورها و ماشین‌های متحرک هیدرولیک، صفحه ورق پلی‌اتیلن، قرص برش پلاسما از جمله کالاهای وارداتی است که از مبادی روسیه، امارات، عربستان و عراق وارد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ۵۸ فروند کشتی و هشت هزار و ۴۳۰ دستگاه کامیون از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه در بندر فریدونکنار وارد شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا