لزوم تعطیلی تورهای پره ماهی در استان‌های شمالی/ فریدونکنار در تولید اقلام بهداشتی به خودکفایی رسید

به گزارش بصیرنیوز، محمدمهدی نصیری در نشست خبری با اصحاب رسانه درخصوص اقدامات صورت گرفته برای مقابله با شیوع کرونا در فریدونکنار اظهار کرد: ابتدا خدمت خانواده‌هایی که عزیزان خود را به خاطر بیماری کرونا از دست داده‌اند تسلیت عرض می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به تجربه‌هایی که شهرستان در کمک‌رسانی برای سیل و زلزله‌زدگان در نقاط مختلف کشور داشت و توانست به نحو مطلوب خدمت‌رسانی کند این ظرفیت‌ها دور هم جمع شدند تا با تشکیل کارگروه حامیان مردمی مبارزه با کرونا اقداماتی برای رفع چالش موجود داشته باشیم.

فرماندار فریدونکنار تصریح کرد: هدف اصلی کارگروه حامیان مردمی مبارزه با کرونا در فریدونکنار، یکپارچه شدن ظرفیت‌های خیران و کمک‌رسانی و پرهیز از موازی کاری است.

نصیری یادآور شد: درحال حاضر نظم بیشتری در زمینه مقابله با شیوع ویروس کرونا صورت گرفته و با شعار اتحاد و همدلی به دنبال اولویت‌بندی برای نیازمندی بیمارستان و شهرستان هستیم.

وی افزود: کمیته‌های تخصصی ستاد حامیان مردمی مبارزه با کرونا شامل رسانه، خیرین و امورمالی، پشتیبانی و تدارکات، تولید، جهادی و اجرایی، توزیع، آموزش، تدفین برای تقسیم وظایف تشکیل شد.

فرماندار فریدونکنار گفت: مردم و گروه‌های مختلف از جمله اصناف و شالیکوبی‌داران حمایت‌های زیادی برای تهیه لوازم بهداشتی کردند.

نصیری اظهار کرد: درحال حاضر حدود ۲۰ میلیون تومان به صورت روزانه هزینه تهیه البسه بهداشتی و مواد ضدعفونی می‌شود که بسیاری از آن‌ها یک‌بار مصرف است.

وی با اشاره به اینکه گروه‌های جهادی فریدونکنار یکپارچه شدند، خاطرنشان کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته و با استفاده از ظرفیت خیران در تولید و تهیه ماسک و محلول‌های بهداشتی به میزان خودکفایی رسیدیم.

فرماندار فریدونکنار تصریح کرد: تعطیلی سه روزه شرکت‌های تور پره، راه‌اندازی ایستگاه‌های تب‌سنجی، برگزاری ۹ جلسه قرارگاه زیستی و تشکیل قرارگاه زیستی در تمام روستاها بخشی از اقداماتی بود که برای مقابله با ویروس کرونا در شهرستان انجام شد.

نصیری افزود: پلمپ ۱۰ واحد اقامتی متخلف، تذکر به باشگاه‌ها و اماکن ورزشی برای عدم فعالیت، نظارت بر تغسیل و تدفین بیماران کرونایی، پلمپ دو واحد نانوایی و ۶ واحد قلیان‌سرا، معرفی اردوگاه به عنوان نقاهتگاه از جمله اقدامات دیگری بود که صورت گرفت.

وی با بیان اینکه شهروندان لازم است توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند گفت: از مردم خواهش می‌کنیم برای جلوگیری از شیوع این بیماری در منازل خود حضور داشته باشند.

فرماندار فریدونکنار افزود: شهروندان باید بیماری به‌وجود آمده را جدی بگیرند چراکه بدون قطع زنجیره، سرایت این بیماری ادامه پیدا می‌کند.

نصیری خاطرنشان کرد: طی تماسی که با دفتر ریاست جمهوری داشتیم خطرات احتمالی بازار ماهی برای شیوع این بیماری مطرح شد و درخواست کردیم تا تورهای پره سه استان شمالی تعطیل شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا