آقای وزیر؛ کمربندی فریدونکنار همچنان لنگ وعده شما است/ آیا رئیس جمهور باید وارد شود؟

به گزارش بصیرنیوز،کمربندی فریدونکنار؛ این دو کلمه کافی است تا هر فریدونکناری و شاید الان دیگر بسیاری از اهالی استان مازندران یاد سهل‌انگاری و وعده‌های تلنبار شده مسئولان دولتی بیافتند و در حد انفجار از این موضوع عصبانی باشند.

پروژه‌ای که ۱۸ سال از عمر آن گذشته و در سال ۹۸ با بازدید مسئولان در سطوح مختلف از استاندار و نماینده مجلس گرفته تا وزیر راه شهرسازی، همه به اتفاق وعده بهره‌برداری آن را دهه فجر و در نهایت تا پایان سال اعلام کردند اما بازهم این وعده‌ها به سرانجامی نرسید و کمربندی فریدونکنار افتتاح نشده وارد سال ۹۹ شد تا ۱۹ سالگی خود را ببینید.

متاسفانه این سال‌ها به علت کم‌کاری و همچنین وعده‌های پی در پی و بی‌نتیجه مسئولان، موجی از اعتراض توسط رسانه‌ها و مردم مطرح شده تا جایی که در نهایت پروزه کمربندی فریدونکنار به معیاری از ناکارآمدی مسئولان و حتی نظام تبدیل شده است.

این گزارش، بازخوانی و یادآوری وعده‌های مسئولانی است که در جلسات، بازدیدها و مصاحبه‌های مختلف خبر از افتتاح این پروژه تا مدت معینی داده بودند اما هیچکدام از این وعده‌ها عملی نشد.

در جلسه‌ای که فروردین ماه سال ۹۸ با حضور استاندار مازندران، نماینده مردم فریدونکنار در مجلس و جمعی از مدیران ارشد استانی و شهرستانی در فریدونکنار برگزار شد، مدیرکل راه و شهرسازی از بهره‌برداری کمربندی فریدونکنار تا مهر ماه خبر داد.
معاونان وزارت راه و شهرسازی در بازدیدی که مرداد ماه سال گذشته از کمربندی فریدونکنار داشتند وعده اتمام پروژه را تا بهمن ماه می‌دهند.
مدیرکل راه و شهرسازی در مصاحبه با بصیرنیوز از افتتاح این پروژه در دهه فجر خبر داد.
کدخدازاده معاون وزیر راه و شهرسازی در مصاحبه با بصیرنیوز از افتتاح این پروژه در دهه فجر خبر داد.

حسین‌زادگان استاندار مازندران در بازدیدی که اواخر آذر ماه از کمربندی فریدونکنار داشت افتتاح این پروژه را به پایان سال موکول کرد.

اما در میان تمامی این وعده‌ها می توان وعده محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی را که در حاشیه بازدید از پروژه کمربندی فریدونکنار در شهریور ماه سال ۹۸ اشاره و آن را جای تامل دانست که در گفت‌وگو با خبرنگار بصیرنیوز از پایان پرژوه تا دی ماه خبر می‌دهد اما متاسفانه حرف آقای وزیر هیچ اثری به حال کمربندی فریدونکنار ندارد.

برای مشاهده فیلم مصاحبه بر روی لینک زیر کلیک کنید

https://www.aparat.com/v/cgPF5

 

نکته جالب توجه در وعده آقای وزیر این بود که خود ایشان در مصاحبه صراحتا اعلام کردند که موانع پروژه برطرف شده و تا پایان دی ماه به بهره برداری می‌رسد اما پایگاه اطلاع رسانی دولت زمان بهره برداری را دهه فجر پیش‌بینی می‌کند.

به گزارش بصیرنیوز، اینکه پروژه‌ای در یک شهرستان به مدت ۱۸ سال از بلاتکلیفی آن می‌گذرد و حتی شخص وزیر هم قدرت برطرف کردن مشکلات آن را ندارد و به وعده خود عمل نمی‌کند ابهامات زیادی را در ذهن‌ها ایجاد می‌کند.

باتوجه به اینکه وزیر راه و شهرسازی که بالاترین مقام مسئول نسبت به این موضوع است و نتوانست کمربندی فریدونکنار را به سرانجام برساند، نیاز است در سال جدید مسئولان شهرستانی و استانی برای برطرف کردن مشکلات این پروژه به رئیس جمهور متوسل شوند بلکه شاید گره این معضل باز شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا