بهبودی بیش از ۲۰۰ بیمار مشکوک به کرونا در فریدونکنار/ جمع‌آوری یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کمک مردمی

به گزارش بصیرنیوز، محمدمهدی نصیری در نشست با خبرنگاران با گرامی‌داشت اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: باتوجه به تجربیاتی که در فریدونکنار از راه‌اندازی موکب اربعین شروع شده و تا کمک‌رسانی به هموطنان در حوادث سال‌های گذشته کشور مانند زلزله کرمانشاه و سیل سیمرغ ادامه پیدا کرد توانستیم همگرایی خوبی را در بین افراد و گروه‌های مختلف شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با ورود ویروس کرونا در شهرستان فریدونکنار و احساس نیازمندی در بخش‌های مختلف برای خدمات‌رسانی به بیماران و شهروندان، باتوجه به محدود بودن توان دولت و حکومت و نامحدود بودن توان ملت تلاش شد تا از ظرفیت‌های موجود استفاده شود.

فرماندار فریدونکنار تصریح کرد: برای ایجاد یکپارچگی و پرهیز از انجام کارهای متفرقه ستادی به نام حامیان مردمی مبارزه با کرونا در این شهرستان تشکیل شد.

نصیری با اشاره به اینکه اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی نقش بسیار مهمی در کمک‌رسانی مردم به ستاد حامیان مردمی داشتند گفت: از تمام مردم شهرستان به خاطر حمایت‌هایی که در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کمک‌های مالی داشتند قدردانی می‌کنم.

وی یادآور شد: درحالی که فریدونکنار از نظر جمعیتی شاید به میزان دو برابر کمتر از شهرستان‌های دیگر جمعیت داشته باشد اما به لحاظ کمک‌های جمع‌آوری شده دو برابر بیشتر کمک جمع‌آوری شده است.

فرماندار فریدونکنار افزود: باتوجه به حساسیت موجود در بیمارستان که به‌عنوان خط اول مقابله با کرونا بودند، کمک‌رسانی در ابتدا برای آنجا و سپس برای اقشار آسیب‌پذیر به لحاظ وضعیت جسمی، مجروحیت‌های جنگی و شرایط اقتصادی نامناسب درنظر گرفته شد.

نصیری با بیان وضعیت بیماران ترخیص شده، بستری و فوت شده مشکوک به کرونا در بیمارستان امام خمینی(ره) فریدونکنار اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۳۰۱ نفر مشکوک به کرونا در بیمارستان بستری شدند که ۲۱۶ نفر از این بیماران بهبودی و ترخیص شدند.

وی با اشاره به اینکه ۱۸ نفر از بیماران به بیمارستان‌های دیگر شهرستان‌ها اعزام شدند، گفت: متاسفانه ۵۸ نفر از بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان امام خمینی(ره) فوت کردند که از این تعداد ۲۴ نفر متعلق به شهرستان فریدونکنار بودند و درحال حاضر ۹ نفر بستری هستند.

فرماندار فریدونکنار خاطرنشان کرد: یک روزی بود که ظرفیت بیمارستان تکمیل شد و هیچ تخت خالی وجود نداشت اما امروز به لطف الهی و با عملکرد مناسب کادر درمانی و همچنین اقدامات انجام شده وضعیت بیماری در شهرستان بسیار کنترل شده است و همچنین با مدد الهی و حمایت‌های صورت گرفته هیچ یک از پرسنل درمانی مبتلا به بیماری نشدند.

نصیری تصریح کرد: تعداد ۹۱ واحد تجاری و ۱۲ واحد خانه مسافر با بررسی صورت گرفته به علت مشاهده تخلف پلمپ شدند.

این مسئول یادآور شد: وضعیت پایش سلامت و ارزیابی بیماران در شهر به میزان ۸۷ درصد و در روستاها به میزان ۹۷ درصد انجام گرفته است.

فرماندار فریدونکنار گفت: کاهش بستری بیماران نباید موجب فریب و بیخیالی شهروندان شود که بخواهند دوباره روال عادی خود را طی کنند که این امر می‌تواند خطرهای زیادی را به دنبال داشته باشد.

وی اظهار کرد: حدود ۱۷۰ نفر از اعضای هیئات مذهبی و گروه‌های جهادی از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون در ضدعفونی معابر و تولید و توزیع اقلام بهداشتی فعالیت داشته‌اند.

نصیری ادامه داد: از فعالیت‌های شبانه‌روزی نیروهای بسیج و سپاه، آتش‌نشانی، نیروی انتظامی، شهرداری و هیات‌های مذهبی و گروه‌های جهادی قدردانی می‌کنیم.

فرماندار فریدونکنار با اشاره همزمانی فصل نشا اراضی شالیزاری و شیوع بیماری کرونا، خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه نمی‌توان از فعالیت کشاورزان و کارگران در زمین‌های شالیزاری جلوگیری کرد اقداماتی اعم از جانمایی برای تجمع، ایستگاه‌های تب‌سنجی و صدور کارت بهداشت برای کارگران درنظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: با همکاری خیرین و مردم شهرستان فریدونکنار حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کمک جمع‌آوری شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا