کلاهبرداری بانکی به شیوه نوین در فریدونکنار/مردم قربانی ناکارآمدی دولت و قدرت بانک‌ها

به گزارش بصیرنیوز، پس از شیوع بیماری کرونا و تعطیلی کسب و کارها تمام انتظارها این بود که دولت اقدام جدی را برای جبران بخشی از زیان‌های وارده به صاحبان مشاغل در زمینه‌های مختلف درنظر بگیرد.

پس از مدتی دولت اعلام کرد که اقساط وام‌های کسب و کار و قرض‌الحسنه به مدت سه ماه به تعویق افتاد و بانک‌ها حق ندارند جریمه دیرکرد از این وام‌ها دریافت کنند.

در این بین اما متاسفانه چند بانک از قبول این بخشنامه ممانعت کرده و اقدام به کسر جریمه و اقساط از مشتریان خود می‌کنند و به نظر می‌رسد هنوز شرایط سخت ایجاد شده برای کسبه را درک نکرده‌اند.

اما اتفاقی که این روزها برای یکی از شهروندان فریدونکناری رخ داده بسیار جالب توجه است که نشان می‌دهد نه تنها برخی بانک‌ها به دستورالعمل‌ها توجهی ندارند و راه خود را می‌روند علاوه بر آن برخی از بانک‌ها درحال اجرای شیوه نوینی از کلاهبرداری بانکی هستند.

تمثیل آش نخورده و دهن سوخته برای قسط داده شده و جریمه بانکی…

یکی از شهروندان فریدونکناری طی تماس با پایگاه خبری تحلیلی بصیرنیوز اظهار کرد: باتوجه به اینکه بیست و ششم هر ماه سررسید قسط بانکی بنده در بانک صادرات شعبه فریدونکنار کد ۸۲ است، من در تاریخ ۲۳ اسفند ماه ۹۸ پول را به حساب واریز کرده و طی تماس با کارمندان بانک، واریز وجه را به آن‌ها اطلاع داده که گفته شد از حسابتان کسر می‌شود.

وی گفت: پس از گذشت دو روز از تاریخ سررسید قسط متوجه شدم که هیچ برداشتی از حساب بنده صورت نگرفته که طی تماس با معاون بانک خواستار برداشت قسط شده و تاکید کردم که نکند که جریمه درنظر بگیرید که گفته شد هیچ مشکلی نیست و از حسابتان کسر شد.

این شهروند فریدونکناری خاطرنشان کرد: روز شنبه ۲۲ فروردین ۹۹ با بررسی حساب متوجه شدم که هنوز از حساب بنده پول کسر نشده که طی تماس با معاون بانک موضوع را جویا شدم که گفتند پول را برداشت کردیم اما با بررسی از حساب متوجه شدند که قسط پرداخت نشده و با تاکید بنده برداشت صورت گرفت اما با پیامک ارسال شده از بانک متوجه شدم که مبلغی به خاطر جریمه دیرکرد از حساب من کسر شد که جای بسی تعجب برای من بود چراکه بنده ۲۷ روز قبل پول را واریز کردم.

وی تصریح کرد: بانک در پاسخ به این اقدام می‌گوید که به خاطر تعطیلی ایام نوروز پول از حساب کسر نشد و به خاطر دیرکرد، جریمه درنظر گرفته شد و این درحالی است که بنده سه روز زودتر از موعد سررسید و ۶ روز قبل از تعطیلات قسط را پرداخت کرده‌ام.

به گزارش بصیرنیوز، درحالی که این روزها بسیاری از افراد به خاطر وجود بیماری کرونا متضرر شده‌اند و نیاز بود که مسئولان در بخش‌های مختلف با مردم همراهی داشته باشند اما نه تنها این امر اتفاق نیافتاد بلکه با اقداماتی مانند آنچه که برای این شهروند فریدونکناری رخ داد ناکارآمدی خود را هرچه بیشتر بروز می‌دهند.

بنابر شنیده‌ها همچنان بانک‌ها مانند روال قبلی، برای قسط‌های عقب افتاده جریمه درنظر می‌گیرند و در این میان مشخص نیست که آیا پس از گذشت بیش از ۴۰ روز از صدور مصوبه شورای پول و اعتبار، دستورالعمل دولت به دست بانک‌ها نرسیده یا بانک‌ها خودسرانه به این دستورالعمل‌ها توجهی نمی‌کنند که در هر دو حالت نشان می دهد که دولت‌مردان کارآمدی و نظارت کافی نداشته و بانک‌ها از قدرت بالایی برخورداند و در این بین قربانی اصلی مردم هستند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا