دلدادگی خانواده‌ها در روزهای کرونایی بیشتر شده است/ نقش موثر خانواده‌ها در کنترل و مدیریت کرونا

به گزارش بصیرنیوز، علی نوری در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: خانواده‌های ایرانی از اصیل‌ترین خانواده‌ها در دنیا به لحاظ فرهنگی و عاطفی هستند که باتوجه به پایبندی به باورهای دینی از استحکام بیشتری برخوردارند.

وی با اشاره به اینکه ابعاد عاطفی خانواده‌های ایرانی موجب سازگاری بیشتر شده و کشور ایران در روابط خانوادگی صاحب فرهنگ غنی است، خاطرنشان کرد: درحالی که دانشمندان ایرانی قبل از قرن هفتم مدل روابط خانواده را تشریح کردند اما این بحث‌ها به تازگی در نظریه‌های دانشمندان غربی مطرح شده که این نشان از فرهنگ غنی خانواده‌های ایرانی است.

کارشناس مسائل خانواده با بیان اینکه برخی از خرده فرهنگ‌های ضعیف موجب آسیب به خانواده‌ها شده است تصریح کرد: خرده فرهنگ‌هایی مثل استفاده زیاد از دنیای مجازی و تنوع‌طلبی همسران موجب شده که شکل اصلی خانواده های ایرانی کمرنگ شود.

عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان، بیماری کرونا و خانه‌نشینی اجباری را فرصتی مناسب برای کنارهم بودن خانواده‌ها دانست و یادآور شد: افراد خانه می‌توانند با کم کردن کارهای خود در این روزهای کرونایی و توجه به یکدیگر خانواده شادابی داشته باشند و احساس آرامش کنند.

نوری با تاکید بر اینکه محدودیت موجب بروز استعداد می‌شود گفت: برخی از استعدادهای خانواده‌ها مانند عشق ورزیدن افراد منزل به یکدیگر در این روزها بیشتر و زیباتر شده است.

وی با اشاره به اینکه همبستگی خانواده‌ها در روزهای کرونایی بیشتر شده است، افزود: باتوجه به اینکه خانواده‌های ایرانی از نظر فرهنگی، وابستگی عمیقی به هم دارند، اگر آلام و دردی به وجود آید همبستگی افراد منزل به هم بیشتر شده و حتی مشاهده می‌شود که شاید یک خانواده از نظر اقتصادی دچار مشکل باشد اما زن خانه به خاطر نگرانی از ابتلا شدن شوهر به این بیماری اجازه رفتن سرکار را نمی‌دهد که این اوج دلدادگی خانواده‌ها است.

کارشناس مسائل خانواده با بیان اینکه خانواده‌ها نقش موثری در کاهش و کنترل بیماری کرونا در کشور داشته‌اند اظهار کرد: بسیاری از آسیب‌های جامعه با مدیریت خانواده‌ها قابل برطرف شدن است و شاید ایجاد وزارت خانواده در کشور ضروری به نظر برسد.

عضو هیات علمی دانشگاه خزر با توصیه‌هایی به خانواده ها برای پشت سر گذاشتن روزهای کرونایی در منزل، خاطرنشان کرد: خانواده‌ها باید برنامه‌ریزی و ارتباط خود را تقویت کنند و والدین با ایجاد بازی‌های گروهی فضای شادی را در خانه ایجاد کنند و از ارائه اخبار غلط به فرزندان درباره ویروس کرونا پرهیز کنند چراکه بهداشت روانی فرزندان دچار مشکل می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا