مبارزه با قاچاق کالا و ارز، عامل اصلی تحقق جهش تولید/ ساختار بانکی کشور بازدارنده تولید است

به گزارش بصیرنیوز، علی‌اصغر باقرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: دغدغه و مشکل اصلی این سال‌های مردم بحث‌های اقتصادی و معیشتی بوده، و زمانی موتور اقتصادی به حرکت درمی‌آید که تولید در کشور رونق پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه به دلیل برخی از اتفاقات غیرمترقبه در سال گذشته مانند سیل، زلزله و موارد دیگر شعار سال که رونق تولید بود تحقق پیدا نکرد گفت: مقام معظم رهبری برای اینکه شاهد کمبودهایی در زمینه تولید در کشور بودند در امتداد سال گذشته شعار امسال را جهش تولید نامگذاری کردند.

منتخب مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس یازدهم تصریح کرد: رشد تولید در بسیاری از کشورها یکی از شاخصه‌های درآمد ملی محسوب می‌شود اما در کشور ما به دلیل جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه علاوه بر شاخص درآمد به عنوان شاخص مقاومت و پیروزی محسوب می‌شود که بسیار برای مردم و مسئولان حائز اهمیت است.

باقرزاده با بیان اینکه برای تحقق شعار جهش تولید نیازمند عزم همگانی و کنار هم قرارگرفتن زنجیره‌های متعدد هستیم خاطرنشان کرد: در نخستین گام باید اعتماد از دست رفته فعالان اقتصادی نسبت به سیاست‌های داخلی دوباره زنده شده تا آن‌ها بتوانند در زمینه کارآفرینی و اشتغال سرمایه‌گذاری کنند.

وی با اشاره به اینکه وجود بروکراسی و فساد اداری از موانع تولید در این سال‌ها بوده است، یادآور شد: دولت، نهادهای نظارتی و همچنین مجلس باید اقدامات موثری را انجام دهند تا بروکراسی‌های پیچیده و فسادهای اداری را از بین ببرند.

منتخب مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس یازدهم ادامه داد: دولت باید نسبت به هماهنگی بین دستگاه‌ها اقدام جدی انجام دهد چراکه درحال حاضر بسیاری از دستگاه‌ها بی‌توجه به فعالیت دیگر دستگاه‌ها فقط به‌دنبال کار خود هستند که همین امر موجب اختلال می‌شود.

باقرزاده اصلاح ساختار بودجه کشور را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: بودجه کشور باید به سمت تولید هدفمند شود اما متاسفانه امسال به دلیل وجود بیماری کرونا و سال آخر مجلس دهم، نمایندگان مستقر نتوانستند در نوشتن بودجه سال ۹۹ ورود پیدا کنند که امیدواریم این مهم در سال آینده انجام شود.

وی مبارزه با قاچاق کالا و ارز را عامل اصلی تحقق جهش تولید دانست و اظهار کرد: درحال حاضر قاچاق کالا و ارز بلای جان تولید کشور شده که لازم است دستگاه‌های نظارتی، مجلس و دولت در این موضوع به صورت جدی وارد و با آن مقابله کنند.

منتخب مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: توجه به کارآفرینی به عنوان رمز اقتصادمقاومتی و سلاح جنگ اقتصادی است که در بررسی‌های به‌عمل آمده کشور ما از نظر شاخص‌های کارآفرینی که دارا بودن نیروی جوان نخبه، منابع مالی و امکانات محیطی است در وضعیت مناسبی قرار دارد اما به‌علت عدم ریسک‌پذیری هنوز این مهم به سرانجام نرسیده است.

باقرزاده تصریح کرد: اگر قوانین و بسته‌های حمایتی برای کارآفرینان درنظر گرفته شود ریسک کارآفرینی کاهش پیدا می‌کند که می‌توانیم شاهد افزایش اشتغال و تولید باشیم.

وی با اشاره به اینکه ساختار موجود بانکی یکی از عوامل اصلی موانع تولید است عنوان کرد: سیستم بانکی موجود نه تنها موجب رونق و جهش تولید نمی‌شود بلکه از عوامل بازدارنده تولید بوده که نیاز است مجلس و دولت درخصوص اصلاح ساختار بانکی تصمیم صحیح را اتخاذ و اجرایی کنند.

منتخب مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس یازدهم گفت: توجه به امر صادرات و جلوگیری از واردات بی رویه از جمله اقداماتی است که می‌تواند در امر تشویق و جهش تولید موثر باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا