عاجز ماندن آمریکا در مدیریت کرونا به دلیل ضعف نظام سیاسی/ بحران، چهره بدون روتوش غرب را نمایان می‌کند

به گزارش بصیرنیوز، رضا نیکنام در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا احتمال وجود ابعاد پنهانی در این ماجرا بسیار زیاد بوده و فرضیاتی هم مطرح شده است.

وی با اشاره به نحوه مواجهه آمریکا و کشورهای غربی با ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: کشورهایی مانند آمریکا و اروپا که به عنوان کشورهای توسعه یافته و همچنین پیشرفته از نظر علم پزشکی هستند به دلیل ضعف در ساختار جامعه‌شناختی و نظام سیاسی از کنترل و مدیریت بحران کرونا عاجز ماندند.

کارشناس مسائل سیاسی و روابط بین‌الملل تصریح کرد: باتوجه به اینکه خدمات عمومی و اجتماعی آمریکا مانند کشورهای دیگر نیست در بحران‌ها دچار مشکل می‌شوند و این مشکلات ریشه در نظام سرمایه‌داری ایالت متحده و کشورهای اروپای غربی متاثر از آمریکا وجود دارد.

نیکنام با بیان اینکه کشورهایی مانند آمریکا و اروپا قدرت بسیج منابع را ندارند گفت: جامعه غربی متاثر از فرهنگ فردگرایی است و قبل از اینکه به دیگران اهمیت دهند به خود متکی شده و اهمیت می‌دهند که همین امر موجب می‌شود در شرایط ویژه که نیاز به باهم بودن دارند این اتفاق صورت نگیرد.

وی ادامه داد: سال‌ها است که کشورهایی مانند آمریکا دیگر قدرت و ایده آل‌های دهه‌های قبل را ندارند که برخی‌ها بخواهند روی این کشورها تکیه کرده و تصویر روشنی از آن‌ها در ذهن خود ترسیم کنند.

این مدرس دانشگاه تاکید کرد: مشکلات بسیار زیاد اجتماعی، اقتصادی و وجود شکاف‌های بزرگ موجب شده که در شرایط بحرانی مانند شیوع بیماری کرونا چهره اصلی آمریکا و کشورهای غربی نمایان شود و جامعه آرمانی که برخی‌ها در تصورشان دارند نشات گرفته از هالیوود و فیلم بوده و در عالم حقیقت وجود ندارد.

کارشناس مسائل سیاسی و روابط بین‌الملل با اشاره به تجربه‌های بد از اعتماد ایران به کشورهای غربی گفت: باتوجه به اتفاقاتی که در ماجرای خون‌های آلوده به ایدز، مواد شیمایی که به صدام فروخته شد تا او علیه کشور ایران استفاده کند و قضیه برجام نشان از سابقه منفی از سوی کشورهای اروپایی و آمریکا برای ایران است و از جنبه عقلانی نباید به این کشورها اعتماد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا